- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilį paruošti būtina kiekvienam sezonui – artėjant žiemai tai daugeliui atrodo savaime suprantama, tačiau vasarą į kai kuriuos procesus vairuotojai dar vis moja ranka.
Vis dėlto specialistai su jų argumentais nesutinka ir įspėja apie dėl tokio elgesio gresiančius padarinius.
"Automobilio paruošimas vasaros sezonui – daug nesudėtingų procedūrų, kurias reikėtų atlikti po šaltojo metų laikotarpio. Vis dėlto vairuotojai kartais dalį procedūrų praleidžia dėl laiko ar finansų trūkumo, o vėliau nukenčia dvigubai – dėl netikėtai nutrūkusios kelionės ar keliskart išaugusios remonto sąmatos. Mąstyti siūlau taip: jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais", – teigia Autoplius.lt portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Pirmiausia specialistas siūlo pasirūpinti, kad automobilis turėtų vasarines padangas. Į klausimą: "Ar tikrai vasarą reikia vasarinių padangų" geriausiai atsako nepriklausomi bandymai, o vieni išsamiausių yra atliekami Didžiojoje Britanijoje įkurtos "Tyre reviews" organizacijos.
Jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais.
Vienas naujausių "Tyre Reviews" testų – skirtingų tipų padangų palyginimas esant 15–18 laipsnių šilumai. Stabdant nuo 80 iki 8 km/val. ant šlapios kelio dangos vasarinėms padangoms užteko 33,97 m, žieminėms – 34,82 m, o universalioms – 35,54. Ant sausos kelio dangos skirtumai didesni – vasarinėmis padangomis apautą automobilį pristabdyti nuo 96 iki 8 km/val. pavyko nuvažiavus 36,2 m, universaliomis – 41,65, o žieminėmis – 42,92 m. Skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų atrodo nedidelis – vos daugiau nei 6 m. Tačiau tai dviejų vidutinių pėsčiųjų perėjų plotis.
Saugumas nėra vienintelis argumentas, kodėl reikėtų naudoti vasarines padangas. Automobilis su jomis bus ekonomiškesnis nei su žieminėmis, važiuos tyliau, o pačios padangos dėvėsis lėčiau, todėl dviejų skirtingiems sezonams pritaikytų komplektų naudojimas pasiteisina ir finansine prasme. Skaičiuojama, jog automobilis su žieminėmis padangomis vartoja apie 10 proc. daugiau degalų nei vasarinėmis, o tai vieno sezono metu gali virsti šimtais eurų.
Artėjant vasarai, vien padangų pakeisti neužtenka – reikėtų skirti laiko ir dalį išlaidų numatyti kitiems būtiniems dalykams kaip valytuvai, langų plovimo skystis, aušinimo sistema, salono filtras.
"Nei į langų plovimo, nei į variklio aušinimo sistemas nereikėtų pilti vandens. Jis kalkėja ir dėl šios savybės sistemos gali būti užkimštos, sugesti siurbliai ir kitos dalys. Taip vieną kartą sutaupant kelis eurus, galima prisidaryti bėdų, kurios kainuos kelis šimtus", – aiškina M.Buzelis.
Tinkamai reikia pasirūpinti ir ventiliacija – pakeisti salono filtrą bei papildyti kondicionavimo sistemą šaltnešiu (freonu), atlikti jos dezinfekciją. Tai kelias dešimtis eurų kainuojantys dalykai, tačiau jų nepadarius, komfortiška kelionė gali baigtis pačiu netikėčiausiu metu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...