- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo birželio 25-osios įvairių šalies kelių ruožuose įrengti greičio matuokliai turėjo pradėti fiksuoti vidutinį šiais kelio ruožais važiuojančių automobilių greitį, tačiau taip nenutiko dėl dviejų įmonių kivirčų.
Kai Lietuvos automobilių kelių direkcija įsigijo vidutinio greičio matuoklius buvo paskelbtas konkursas, kurio metu viena iš jame dalyvavusių įmonių už 3 630 eurų parengė matuoklių metrologinės patikros metodiką.
Tuomet buvo paskelbtas kitas konkursas, kad būtų išrinkta įmonė, kuri, remdamasi anksčiau parengta metrologinės patikros metodika, atliktų sektorinių greičio matuoklių bandymus. Nutiko taip, kad dvi Lietuvos rinkoje konkuruojančios metrologines paslaugas teikiančios įmonės laimėjo skirtingus konkursus – Vilniaus metrologijos centras parengė matuoklių patikros metodiką, o "EKS tyrimų laboratorija" tapo atsakinga už matuoklių patikrinimą, remiantis konkurentų įmonės sukurta metodika.
Kaip teigia abiejų paslaugų pirkimus užsakiusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas, "EKS tyrimų laboratorija" pareiškė, kad pagal parengtą metodiką įvertinti ir patikrinti greičio matuoklių neįmanoma, o jeigu toks patikrinimas bus atliktas, vairuotojai teismuose galės užginčyti matuokliais užfiksuotus duomenis. Dėl tokios susiklosčiusios situacijos LAKD skelbia konkursą naujos metodikos rengimui ir metrologinei patikrai. Jeigu viskas vyks sklandžiai, vasaros pabaigoje turėtų būti pasirašyta sutartis dėl greičio matuoklių metrologinės patikros, o matuokliai tikriausiai pažeidėjams protokolus už padarytus pažeidimus pradės siųsti šių metų pabaigoje arba jau kitąmet. Dabar greičio matuokliai veikia testiniu režimu – pažeidėjai fiksuojami, tačiau jiems neformuojami nusižengimų protokolai.
Netrukus bus skelbiamas dar vienas konkursas įsigyti dar 50 vidutinio greičio matuoklių ir 30 taškinių greičio matuoklių. Tikimasi, kad jau 2020 m. šalies teritorijoje veiks apie 500 skirtingų greičio kontrolės sistemų. Kol kas visi greičio matuokliai įrengti keliuose, kur maksimali greičio riba yra 90 km/val., dabar eismo saugumo specialistai vertina saugumo situaciją keliuose ir šių metų rugsėjį paskelbs, kokiuose dar kelių ruožuose artimiausiu metu bus įrengti vidutinio greičio matuokliais.
Kaip jau minėjome, greičio matuokliai, įrengti keliuose, užfiksuotiems pažeidėjams protokolų nesiunčia, tačiau visa užfiksuotų pažeidimų statistika lieka LAKD kompiuteriuose. Skaitytojams lentelėje pateikiame skaičius, kiek per šių metų birželį vairuotojų viršijo greitį kelio atkarpose, kur stebimas vidutinis transporto priemonių greitis.
Vidutinio greičio matuokliai birželį užfiksavo
Greitis Vairuotojų skaičius
100–110 km/val. -> 37 384
110–120 km/val. -> 10 631
130–140 km/val. -> 2 422
130–140 km/val. -> 681
140–150 km/val. -> 215
150–160 km/val. -> 97
160–170 km/val. -> 50
170–180 km/val. -> 21
180 km/val. ir daugiau -> 112
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...