- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tamsa vairuotojams yra pavojinga: tai pabrėžia ir instruktoriai, ir draudikai, ir automobilių gamintojai. Rudenį sparčiai trumpėjančios dienos ir prastėjančios meteorologinės sąlygos, lietus ar šlapdriba, apsunkina matomumą, tad itin didelę įtaką eismo saugumui turi vairuotojų profesionalumas ir automobiliai.
Skaudūs įvykiai
Lietuvoje tamsiu paros metu įvyksta kas ketvirta avarija, kurioje būna sužalojami ar žūsta žmonės. Ypač skaudžios jos būna paskutiniais rudens mėnesiais.
Lapkričio mėnesį dėl ilgo tamsaus paros meto ir dažnai sudėtingų bei matomumą prastinančių meteorologinių sąlygų, lietaus, dulksnos ar šlapdribos, akivaizdžiai išauga ir vidutinis vienos avarijos žalos dydis – remiantis "Lietuvos draudimo" statistika, jis padidėja 18 proc., palyginti su metų vidurkiu.
"Apskritai rudenį suaktyvėja jaunimo, studentų kelionės, paprastai vairuotojai dėl nepatyrimo sukelia skaudesnių eismo įvykių", – teigia "Lietuvos draudimo" Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Elementarios klaidos
Spalio mėnesį pokytis ne toks didelis, tačiau vis tiek akivaizdus – eismo įvykių skaičius išauga iki 5 proc. Vidutinė žala išlieka panaši į metų vidurkį – 1 370 eurų. "Eismo įvykiai užmiestyje yra itin skaudūs: nukenčia arba žūsta žmonės, automobiliai sudaužomi nebepataisomai, įvyksta masinės avarijos, kai į susidūrusias transporto priemones įsirėžia dar ir kiti eismo dalyviai", – pasakoja A.Juodelis.
Nereikia nukreipti dėmesio nuo kelio – 2 sekundes trunkantis žvilgsnis į radiją ar navigacijos ekraną gali būti lemtingas.
Tokios avarijos įvyksta dėl elementarių vairuotojų klaidų – neįsitikinus, ar lenkti yra saugu, žvilgsnio nukreipimo nuo kelio į kitą objektą, nepastebėjus sunkiau matomos kliūties – laukinio žvėries, dviratininko ar pėsčiojo be šviesą atspindinčių elementų.
Prasto matomumo sąlygos šių klaidų tikimybę gerokai padidina. Neretai, ypač miestuose, įvykius sukelia ir pernelyg didelis vairuotojų pasitikėjimas savo jėgomis – neįvertinama, kad ant šlapios kelio dangos stabdymo kelias pailgėja, nesilaikoma saugaus atstumo.
Svarbiausia – atidumas
BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis, kalbėdamas apie eismo įvykius rudenį, pritaria, kad jie nutinka dėl vairuotojų klaidų – menko atidumo ar saugaus greičio nesilaikymo. "Tamsiu paros metu svarbiausia yra atidumas. Nereikia nukreipti dėmesio nuo kelio – 2 sekundes trunkantis žvilgsnis į radiją ar navigacijos ekraną gali būti lemtingas", – teigia sportinio vairavimo instruktorius.
Šiuolaikiniuose automobiliuose montuojama daug elektroninių saugumo sistemų, padedančių vairuotojams išvengti ekstremalių situacijų arba, į tokią patekus, apsieiti be nuostolių. Per kelią migruojantys žvėrys prieš automobilį kartais išnyra taip greitai, kad sureaguoti ir atlikti tinkamus veiksmus iš esmės neįmanoma. Tačiau kartais už vairuotoją gali sureaguoti pats automobilis. Naujuose automobiliuose diegiama autonominio stabdymo sistema gerokai sutrumpina stabdymo kelią.
Jeigu automobilis važiuoja 90 km/val. greičiu, visiškai sustoti gali maždaug per 48 m. Tačiau vairuotojas stabdį iki galo paspaudžia ne iškart pamatęs kliūtį – skaičiuojama, kad jo reakcija trunka apie 1 sekundę, per kurią automobilis įveikia dar 25 m. Tad bendras sustojimo atstumas pailgėja iki 73 m.
Pasak D.Jonušio, technologijų nauda neginčytina, tačiau Kelių eismo taisyklės numatyto, kad greičio reikalavimų laikymasis – viena svarbiausių dedamųjų siekiant maksimalaus saugumo šalies keliuose. "Infraraudonųjų spindulių kamera, autonominio stabdymo ir kitos sistemos veikia tinkamai, kai vairuotojas atlieka savo darbą – važiuoja saugiai bei atsakingai", – sako vairavimo instruktorius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...