Ž. Vaičiūnas: iki 2022 m. – penkis kartus daugiau elektromobilių

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o ekologiško transporto plėtra palies ir viešąjį transportą, sako energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.

Kalbėdamas apie Energetikos ministerijos planus, Ž. Vaičiūnas pažymėjo, kad ateityje atsinaujinančios energijos išteklių (AEI) panaudojimas galutiniame vartojime sudarys vis didesnę dalį, tačiau AEI sunaudojimo dalis transporte - lėčiau.

„AEI galutiniame energijos išteklių vartojime Lietuvoje iki 2030 m. turėtų siekti 45 proc., šiuo metu - 26 proc. Centralizuoto šilumos tiekimo sektoriuje AEI dalis 2030 m. turėtų siekti 90 proc., o transporto sektoriuje - 15 proc.“, - ketvirtadienį konferencijoje „Vilniaus energetikos forumas“ sakė Ž. Vaičiūnas.

Pasak energetikos ministro, iki 2020 m. yra iškeltas tikslas padidinti AEI naudojimą transporto sektoriuje nuo 3,6 proc. iki 10 proc. - iki 7 proc. transporto kuro turėtų sudaryti biodegalai, o elektros naudojimas transporte, planuojama, sudarytų nuo 2,5 proc.

Kaip sakė Ž. Vaičiūnas, 30 mln. eurų ES paramos iki 2023 m. Lietuvai leis ne tik įsigyti 70 naujų ekologiškų viešojo transporto priemonių, bet ir išvystyti elektromobilių infrastruktūrą. Planuojama, kad iki 2022 m. elektromobilių bus penkis kartus daugiau nei šiandien - 4,6 tūkst.

ELTA primena, kad siekiant sudaryti galimybes elektromobilių vairuotojams sklandžiai ir nepertraukiamai keliauti šalyje, mažinant naftos produktų vartojimą susisiekimo sektoriuje ir švelninant transporto poveikį aplinkai, Lietuvos miestuose dar šiemet bus įrengtos 57 naujos elektromobilių įkrovimo prieigos.

Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimui savivaldybėms yra skirta beveik 1,5 mln. eurų iš Europos regioninės plėtros fondo. Likusius 15 proc. prie projekto finansavimo turės prisidėti pačios savivaldybės.

Pagal Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014-2022 m. programą, siekiama, kad miestų ir priemiesčių aglomeracijose, kuriose yra daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, 2020 m. būtų ne mažiau kaip 100 elektromobilių įkrovimo jungčių. Savivaldybės taip pat turės užtikrinti, kad 5 metus po įkrovimo prieigos įrengimo elektromobilių įkrovimo paslaugos būtų teikiamos nemokamai.

2014-2017 m. įrengta 12 viešų didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelių automagistralėje Vilnius-Klaipėda ir viena automagistralėje Vilnius-Panevėžys. Planuojama, kad iki 2018 m. pabaigos pradės veikti dar 14 viešųjų didelės galios įkrovimo stotelių šalia kelių, priklausančių transeuropiniam transporto tinklui, ir prie kitų valstybinės reikšmės kelių. 5 prieigos jau yra įrengtos, 9 dar įrenginėjamos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES
    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias Europos Sąjungoje (ES), skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). ...

  • Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?
    Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?

    Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais...

  • Kaip automobilį renkasi šeimos?
    Kaip automobilį renkasi šeimos?

    „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant lietuviškai šeimai tinkamiausią automobilį nėra. Trims asmenims reikės vienokios transporto priemonės, visiškai kitokios nor...

    1
  • Vairuotojams artėja išbandymų metas
    Vairuotojams artėja išbandymų metas

    Atkeliavę rudeniški orai, keičia ir važiavimo sąlygas. Anksčiau ne tik temsta – rytais, dažnai ir vakare, naktimis, susidaro rūkas, dažnai lyja. Prasidėjus kad ir nestiprioms šalnoms ant kelių, viadukų gali būti slidu, tad vairu...

  • Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?
    Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?

    Vairuotojų kasdienybėje pasitaiko situacijų, kai eismo įvykių metu ar praūžus stipriam lietui prarandami, o kartais sugadinami automobilio numerio ženklai. "Regitra" primena, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri n...

    1
  • Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
    Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

    Automobilių gamintojai kasmet pasiūlo rinktis iš vis platesnio naujų automobilių spektro, kuriame – ne tik naujo segmento modeliai, bet ir naujos variklių technologijos. Be dyzelinio ir benzininio variklio, klientai vis dažniau gali pasirink...

    1
  • Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti
    Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti

    Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. ...

    5
  • Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti <span style=color:red;>(ne)</span>verta
    Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti (ne)verta

    Vairuotojai juokauja, kad pirmasis atėjusios žiemos pranašas – užšalęs langų plovimo skystis. Tada reikia ir patį skystį keisti, ir padangas permontuoti. Visgi pasirūpinti tik tuo, kokybiškai ruošiant automobilį žiem...

  • Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
    Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui

    Tarp lietuvių vairuotojų gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi gebėti kaip įmanoma greičiau pasiekti 100 km/val. greitį. Tačiau „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkanti žurnalistų komisija tarp ...

  • Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių: kaip elgtis?
    Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių: kaip elgtis?

    Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia didelių nepatogumų ne tik Vilniaus, bet ir kitų didesnių Lietuvos miestų gyventojams bei eismo dalyviams, teršia aplinką. Pastebima, kad tokių ...

    2
Daugiau straipsnių