„Kino pavasarį“ atidarys filmas „Vasara“

  • Teksto dydis:

Muzika ardo politinius režimus, kelia revoliucijas ir atveda į laisvę. Ji atneša meilę ir reiškia kino festivalių pradžią.

Muzika kovo 21-ąją prasidės ir šiemečio XXIV festivalio "Kino pavasaris". Atidarymo filmas – režisieriaus Kirilo Serebrenikovo juosta "Vasara".

Tai – romantiška ir maištinga kelionė į 9-ojo dešimtmečio Leningradą (dabartinį Sankt Peterburgą), kurio pogrindyje griaudi roko muzika, o jaunų žmonių širdys plaka laisvės troškimu.

Kanų kino festivalyje pristatytas filmas prikaustė energija ir gyvybingumu, o garso takelis buvo pripažintas geriausiu. Deja, prieš Rusijos prezidento vykdomą politiką pasisakančiam K.Serebrenikovui tąkart nebuvo lemta pasidžiaugti sėkme – Kanuose apdovanojimo menininkas negalėjo atsiimti, nes 2017-ųjų rugpjūtį jis buvo apkaltintas valstybės lėšų pasisavinimu ir iki šiol jam paskirtas namų areštas.

Pasak K.Serebrenikovo agentės, dabar jam leidžiama bendrauti tik su šeimos nariais ir advokatu. Vis dėlto režisierius sugebėjo baigti filmą, ir jis tapo svarbia politine žinute apie laisvę.

"Mes laisvės siekėme vedini "Roko maršais", o Sovietų Sąjungos politines permainas judino alternatyvioji Leningrado scena, ypač Viktoras Cojus, jo grupė "Kino" ir kiti bendraminčiai. K.Serebrenikovui pavyko prikelti tuos laikus ir juos vėl iš naujo padaryti aktualius. Atidarymo filmu pasirinkdami "Vasarą", išreiškiame palaikymą nepagrįstai įkalintam režisieriui ir jo kūrybinėms idėjoms", – sako "Kino pavasario" vykdomasis direktorius Algirdas Ramaška.

Festivalyje buvo rodyti ir ankstesni K.Serebrenikovo darbai – Vladimiro Putino valdymą kritikuojantis "Mokinys" (2016) ir "Neištikimybė" (2012).

Naujausiame filme režisierius, paskleisdamas maištingą 9-ojo dešimtmečio nuotaiką, grąžina žiūrovą į persitvarkymo vajaus išvakares. Kai visu pajėgumu griaudėjo Leningrado roko scena, gimė legendinė grupė "Kino" su charizmatiškuoju V.Cojumi, jaunimui laisvę simbolizavo "The Beatles", Bobas Dylanas, Davidas Bowie, "The Doors" ar "Sex Pistols", kuriuos taip pat girdime filme.

Minėtų įvykių fone susitinka vėliau grupės "Kino" lyderiu tapsiantis 19-metis V.Cojus, jo tuometis įkvėpėjas Maikas Naumenko iš grupės "Zoopark" ir jo gražuolė žmona Natalija Naumenko. Jauni žmonės net neįtaria, kad ši vasara bus lemtinga, o jų draugystė, kaip ir jie patys, taps nemirštančia legenda, su kuria užaugs net kelios kartos.

"Viliojantis, bet nepermatomas meilės laiškas praeičiai, – taip "Vasarą" pristato įtakingas britų leidinys "The Guardian". – Tai filmas apie kartą, kuri laukė "Stones" vinilinės plokštelės pasirodymo, o ne naujo "iPad"." Šiuo atveju "Vasara" tampa tarsi tiltu, kuris jaunajai kartai padeda atrasti santykį su sovietmečiu, taip suvokiant ir įsisavinant laisvės svarbą.

Kovo 21–balandžio 4 d. vyksiantis festivalis ir vėl neapsiribos tik didžiausiais Lietuvos miestais, pasklis po visą šalį. Pernai festivalis sulaukė 116 551 žiūrovo, tad yra didžiausias kino renginys Lietuvoje ir vienas ryškiausių kino festivalių Rytų Europoje. Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių