- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas atsitiktų socialinei tvarkai, menui ir svarbiausia – meilei, jeigu pasaulį valdytų patys kvailiausi ir sadistiškiausi žmonės?
Tokį klausimą žiūrovams užduoda vienas žymiausių šiuolaikinio kino režisierių – Peteris Greenaway‘us filme „Virėjas, vagis, jo žmona ir jos meilužis“ (1989), kuris yra vertinamas kaip postmodernistinės kultūros šedevras.
„Virėjas, vagis, jo žmona ir jos meilužis“ bus rodomas „Skalvijos“ kino centro rengiamuose „Kino klasikos vakaruose” gruodžio 3, 10, 17 ir 31 d. (pirmąjį seansą gruodžio 3 d. pristatys kino kritikė Izolda Keidošiūtė), taip pat Kauno kino centre „Romuva“ gruodžio 17 ir 19 d.
„Virėjas, vagis, jo žmona ir jos meilužis“ yra penktasis režisieriaus filmas, žymėjęs jo karjeros viršūnę, tačiau sutiktas labai kontraversiškai. Spalvinis kodavimas, seksas, kankinimai, kanibalizmas, sutalpinti į šiuolaikinę pasaką, kritikų buvo interpretuojami kaip „tečerizmo“ alegorija, kurioje vagis yra M. Tečer vadovaujama vyriausybė, virėjas – paklusni darbininkija, žmona – Britanija, o meilužis – neefektyvi kairioji opozicija.
Filmas nukelia į fikcinį pasaulį, kur visas veiksmas vyksta gurmanų restorane „Le Hollandais“. Restorano šefo Rišardo (vaid. Richard Bohringer) gaminamus patiekalus ragauja ir vertina restorano šeimininkas Albertas (vaid. Michael Gambon). Pastarasis čia leidžia ilgus vakarus su savo žmona Džordžina (vaid. Helen Mirren) ir gangsterių gauja. Džordžinai įgrisę ne tik kulinariniai stebuklai, ji jau priprato ir prie sadistiško vyro elgesio. Todėl, kai restorane prie gretimo staliuko prisėda vidutinio amžiaus vyras su knyga, Džordžina iškart pastebi atėjūną (vaid. Alan Howard). Moteris nieko nelaukdama susipažįsta su nuolat skaitančiu Maiklu ir savo vyrui po nosim užmezga aistringą romaną. Tačiau gandai apie meilužius netrukus pasiekia Albertą.
Anot kino kritikų, tai netradicinis gangsterių filmas, nors jame ir yra pagrindiniai kriminalinės dramos elementai: smurtas, išdavystė, meilės romanas, kerštas. Filmą išskirtiniu daro tai, kaip šie elementai yra sujungiami, o tai galėjo sukurti tik Greenaway’us turėdamas išskirtinį požiūrį į vaizdą ir pasakojimą.
P. Greenaway‘us filme gana drastiškai kalba apie vienas didžiausių žmogaus nuodėmių - gašlumą, apsirijimą, neištikimybę, žmogžudystę bei kerštą. Nepaisant to, tai daro labai elegantiškai. Filmo režisierius prieš tapdamas kino kūrėju, buvo dailininkas. Tad ir filmus jis tiesiog tapo. P. Greenaway’us kiekvienai filmo erdvei simboliškai pritaiko spalvas. Restorano „Le Hollandais“ išorė mėlyna. Virtuvėje dominuoja žalia. Valgomoji erdvė raudona, o tualetai balti. Net herojų apranga, cigarečių spalva keičiasi pagal tai, kuriose erdvėse jie juda.
Ištrauka iš filmo:
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šimtmečio Dainų šventė: laukti tarsi Kalėdų
Vasarą vyksiančios šimtmečio Dainų šventės organizatoriai ragina jau dabar gyventi šventės nuotaikomis, laukti jos kaip Kalėdų ir svarsto apmokestinti kai kurias repeticijas. Šimtmečio Dainų šventė „Kad giria...
-
Lietuvos nacionalinis dramos teatras surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą2
Lietuvos nacionalinis dramos teatras balandžio 11 d. surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą, į kurį susirinkę scenos menų lauko profesionalai klausėsi užsienio ir Lietuvos kolegų pranešimų apie tai, kaip teatrai galėtų veikti gamtai draug...
-
Vilniuje atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai
Vilniuje, Antakalnyje, penktadienį atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai. ...
-
„Kino pavasarį“ aplankė 105 408 žiūrovai, rengėjai jau ruošiasi jubiliejiniam festivaliui1
Dvi savaites kino gerbėjus lepinusio, ramiai gyventi neleidusio ir kino teatrus žiūrovais pripildžiusio Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ rengėjai skaičiuoja šiemet sulaukę daugiau nei 105 000 žiūrovų ir džiaugiasi ...
-
Gimtadienis po žeme: „Neakivaizdinis Vilnius“ kviečia išjungti tamsą
Nuo požeminio koncerto, kino kapsulės iki nemokamų ekskursijų po plika akimi nematomą Vilnių, jo rūsius, bunkerius, slaptus kiemelius bei vitražais inkrustuotus pastatus. Unikalią galimybę atrasti miestą po miestu ir giliau slypinčias jo istorijas ...
-
Šiuolaikinio britų džiazo pulsas – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Daugelis Europos džiazo entuziastų jau ne vienerius metus vienbalsiai tvirtina – karščiausias šio žanro taškas Senajame žemyne yra Londonas. ...
-
„Dialogai su Čiurlioniu“: ketvirtąjį sezoną atidarys Ukrainos pianistas P. Bondaras3
M. K. Čiurlionio namuose Vilniuje ketvirtus metus vykdomas muzikinis projektas „Dialogai su Čiurlioniu“, inicijuojantis užsienio šalių atlikėjų įsitraukimą į Lietuvos muzikos pasaulį, kviečia į 2024 m. pavasario sezono koncertus ...
-
Kino teatruose – apdovanojimų sulaukęs lietuvių filmas „Marijos tyla“
Nuo balandžio 19 d. Lietuvos kino teatrų ekranuose mirgės šiandienai itin aktuali režisieriaus Davio Sīmanio istorinė drama „Marijos tyla”. ...
-
MO muziejuje atidaroma paroda „Žemyn triušio urvu“
Balandžio 11-osios vakarą MO muziejaus mažojoje salėje bus atidaryta nauja Baltijos šalių meno paroda „Žemyn triušio urvu“. Kūrinius nuo 1960-ųjų iki šių dienų pristatančioje parodoje tyrinėjama savasties paie&scar...
-
Londono džiazo revoliucionieriai „Binker & Moses” – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Festivalis „Vilnius Mama Jazz“ tęsia tradiciją Lietuvos publikai pristatyti ryškiausius naujųjų laikų britų džiazo talentus. Vėlyvą gegužės 24-osios vakarą (22 val.) festivalio scenoje – saksofonininko Binkerio Goldingo ir ...