- Justina Marcinkutė, LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Troleibusais ir maršrutiniais autobusais keleiviai Lietuvoje vežami daugiau nei pusę amžiaus. Laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ dar prieš keturis dešimtmečius buvo pasakojama, kaip inžinieriai rūpinasi viešojo transporto technine būkle.
Ar stipriai patobulėjome? Kaip dabar tikrinami autobusai ir troleibusai?
Nors didžiuosiuose miestuose netyla raginimai iš nuosavo automobilio persėsti į viešąjį transportą, troleibusais bei autobusais naudojasi ir taip nemaža visuomenės dalis. Kasdien į darbą ar kitur važiuojantys žmonės susirūpinę – ar visos gerokai padėvėtos viešojo transporto priemonės dar tinkamos eksploatuoti? Ar negresia pavojus keleiviams?
Tai aktualu buvo ir gerokai seniau – apie troleibusų techninę būklę ir remonto darbus laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pasakota dar prieš keturis dešimtmečius.
Ir šiandien, staiga kelyje ištikus bėdai, troleibusams bei autobusams padėti skuba panašios brigados – techninės pagalbos ekipažai.
„Pirmiausia informacija gaunama iš vairuotojo. Jis informuoja budinčius mechanikus apie esamą situaciją. Jei gedimas smulkus, išvyksta techninės pagalbos automobilis su darbuotojais, kurie stengiasi gedimą pašalinti vietoje. Tai gali būti smulkus elektros gedimas ar kita.
Jei gedimas didelis, budintys mechanikai organizuoja transporto priemonės pristatymą į remonto bazę ir rūpinasi, kad ji būtų pakeista kita transporto priemone, kad keleiviai pasiektų savo tikslą“, – paaiškino laikinai „Vilniaus viešojo transporto“ technikos direktoriaus pareigas einantis Mindaugas Žalkauskas.
Vis dėlto viešojo transporto techninės būklės kontrolė šiandien nepalyginamai griežtesnė. M. Žalkauskas pasakoja, kad techninė troleibusų bei autobusų apžiūra, kaip ir viso keleivinio transporto, atliekama kas pusę metų. Papildomai tikrinti transporto techninės būklės kontrolierius kas mėnesį atvyksta į autobusų parko angarus.
(Valdo Kasperavičiaus nuotr.)
Sostinės troleibusams, kurių vidutinis amžius – daugiau nei 22 metai, taikoma dar ir kasdienė apžiūra. Maršrutiniai miesto autobusai kiek jaunesni – jų amžiaus vidurkis siekia 15 metų. Nors tiek laiko eksploatuojamas transporto priemones galėtume pavadinti senomis, jos tikrai atitinka reikalavimus.
Techninė apžiūra, pasak M. Žalkausko, vyksta taip: „Pirmas etapas – kai autobusas atvažiuoja į techninę apžiūrą, patikrinamas apšvietimas; vėliau – kaip pritvirtintos sėdynės. Tada tikrinami autobuso stabdžiai, tikrinamas kiekvienas ratas, o skirtumas tarp darbinių stabdžių negali būti didesnis nei 30 proc. Kitas etapas – vairo mechanizmo patikra. Pažvelgiama ir į važiuoklę. Toliau tikrinamas šviesų srautas, ar taisyklingai sureguliuoti žibintai. Kadangi kai kurie autobusai varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis, tikrinami parametrai, kiek dujų išmetama į lauką.“
Troleibusų techninė apžiūra – lygiai tokia pati, tik nėra paskutinio etapo. Jie neturi vidaus degimo variklio, todėl netikrinamas išmetamųjų dujų kiekis.
M. Žalkauskas pripažįsta, kad ne visada pavyksta įveikti tokią patikrą. Daug detalių tenka gaminti patiems, mat prieš kelias dešimtis metų sukonstruotoms transporto priemonėms pirkti jų nėra.
Dešimtmetį troleibusų apžiūras atliekantis kontrolierius pasakoja, kad tik mažiau nei pusei troleibusų iš pirmo karto pavyksta pereiti techninę apžiūrą. Dažniausi trūkumai – netolygus stabdymas, netinkamai sureguliuoti artimieji žibintai, prasisunkę skysčiai. Visi šie defektai, pasak Jakovo Codiksono, atsiranda dėl transporto priemonės amžiaus.
Tačiau kontrolierius ramina – važiuoti senyvu autobusu ar troleibusu tikrai nepavojinga. Jie nuolat tikrinami. O didžiausia problema ta, kad reikia vis remontuoti ir remontuoti. Jie – neilgaamžiai. Būtent todėl „Vilniaus viešojo transporto“ atstovai labai džiaugiasi pagaliau sulauksiantys naujovių. Jau pavasarį sostinės gatvėmis pradės važiuoti trisdešimt naujų autobusų, o kitą rudenį, pasak M. Žalkausko, viešasis transportas pasikeis neatpažįstamai.
Plačiau – „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai9
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus24
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
Ruošimasis ekstremalioms situacijoms: kalta ne tik pasenusi įranga2
Kovo pabaigoje dalis vilniečių turėjo gauti įspėjamuosius pranešimus apie Panerių gatvėje kilusį didžiulį gaisrą automobilių laužyne. Tačiau socialiniuose tinkluose kilo sostinės gyventojų pasipiktinimas: dalis negirdėjo sirenų ir nesu...
-
Pokyčių gatvėje Fabijoniškėse – žalioji bendruomenės diena1
Balandžio 25 dieną, nuo 17 val. Vilniaus miesto savivaldybė kviečia Salomėjos Nėries ir aplinkinių gatvių gyventojus ir kitus vilniečius į bendruomenės šventę. ...
-
Vilniuje atsisveikinama su buvusiu Lietuvos premjeru G. Kirkilu40
Antradienį nuo vidurdienio sostinėje galima atsisveikinti su savaitgalį mirusiu buvusiu premjeru Gediminu Kirkilu. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
Protesto akcijoje susirinkusieji solidarizavosi su M. Simanynu: „Trupink žiedus, o ne žandikaulius“7
Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. ...
-
Vilniaus savivaldybės atstovas: šildymu turėtų pasirūpinti ir gyventojai4
Pirmadienį Vilniaus miestui pasekus kitų savivaldybių pavyzdžiu ir atnaujinus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės atstovas sako, kad patys gyventojai turėtų spręsti, kada pradėti ar nutraukti šilumos tiekimą. ...
-
A. Avulis: nežinau, kaip pastatyti Nacionalinį stadioną už mažesnę kainą17
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau pa...