- Erika Alonderytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš septynis dešimtmečius pastatytas Vilniaus oro uosto atvykimo terminalas neatitinka šiandienos poreikių, todėl jis turėtų būti griaunamas ir statomas naujas, sako susisiekimo ministras.
Mariaus Skuodžio teigimu, pastato atnaujinimas būtų dukart brangesnis.
„Oro uostas neatitinka ne tik Lietuvos įvaizdžio, bet ir netenkina funkcinių poreikių, dėl to labai tikiuosi, kad rasime sveiku protu paremtus sprendimus, ką galime su juo daryti. Variantai yra keli, optimaliausias – šį pastatą griauti, kitas galbūt ieškoti, kaip įmanoma išsaugoti kažkurias dalis, bet tai kainuotų mums du kartus daugiau nei naujos statybos“, – žurnalistams pirmadienį sakė M. Skuodis.
Kultūros paveldo departamentas kol kas nemato argumentų, kodėl pastatas, įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, turėtų būti griaunamas.
Ministras pabrėžė, jog pernai oro uostas aptarnavo virš milijono keleivių, o prieš pandemiją jų srautas siekė apie 5 mln., nors oro uostas yra pritaikytas 3,5 mln. keleivių.
„Ką atvykę keleiviai pastebi sutrupėjusius laiptus, skilinėjančias pastato sienas, jau ir griūvantį stogą. Man atrodo, atėjo laikas labai aiškiai pasakyti, kad sovietinis okupacinio laikotarpio pastatas neatitinka šiandienos modernios Lietuvos įvaizdžio ir tų funkcionalumų, kurie reikalingi šiuolaikiniam oro uostui. Šį pastatą turėtų pakeisti naujas, modernus oro uostas“, – sakė ministras.
Man atrodo, atėjo laikas labai aiškiai pasakyti, kad sovietinis okupacinio laikotarpio pastatas neatitinka šiandienos modernios Lietuvos įvaizdžio.
Anot jo, centrinis oro uosto pastatas nėra unikalus, panašūs yra ne viename Rusijos mieste.
„Pastatas projektuotas ne vieninteliam Vilniaus oro uostui, tokių pastatų yra ir kituose Rusijos miestuose, man tai asocijuojasi ir su mūsų daugiabučių rajonais, kai pagal vieną projektą buvo prištampuota daug panašių“, – sakė M. Skuodis.
„Pastatę naują terminalą, mes pritaikysime oro uostą iki 8 mln. keleivių, o ši visa zona liks tik atvykimui. Per ją praleisti tokį kiekį keleivių yra fiziškai neįmanoma“, – žurnalistams sakė M. Gelžinis.
Artimiausiu metu M. Skuodis inicijuos susitikimus ir diskusijas su Kultūros ministerija, paveldo apsaugos institucijomis, architektais, projektuotojais, miesto valdžia.
„Nesu kultūros paveldo ekspertas ir noriu tas diskusijas palikti ekspertams. (...) Pirmas klausimas, ar visos vertybės, kurios čia saugomos, tikrai turėtų būti saugomos, tikiuosi, kad tuos klausimus atsakys ekspertai. Gal ne viskas, gal dalis, tai jau suteiktų mums erdvės“, – sakė M. Skuodis.
Pasak jo, jei nepavyks sutarti, bus įrengta nauja atvykimo erdvė, tačiau išėjimas iš oro uosto liks pro dabartinį, senąjį pastatą. Be to, bus statomas naujas išvykimo terminalas, kurio rangos konkursą planuojama skelbti dar rugsėjį.
Kultūros paveldo departamentas kol kas nemato argumentų, kodėl pastatas, įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, turėtų būti griaunamas.
Departamento Apskaitos, inventorizavimo ir registro skyriaus vedėja Rita Kuncevičienė BNS yra sakiusi, kad saugoma senojo keleivių atvykimo terminalo pastato architektūra. Anot jos, sprendimus įrašyti ir išbraukti iš registro priima Nekilnojamo kultūros paveldo vertinimo taryba. Norint pastatą išbraukti, turėtų būti aiškūs argumentai.
„Šiandien mes tokių argumentų kaip ir neturime, nes tai yra tam tikro laikotarpio architektūra ir ji saugotina kaip to laikotarpio architektūros pavyzdys“, – sakė departamento atstovė.
Anot jos, reikia ieškoti protingų, visiems pusėms tinkančių kompromisų, tačiau norima išsaugoti ir patį pastatą.
Pasak R. Kuncevičienės, dar 2019 metais kalbėta, jog turėtų būti skelbiamas projektinių idėjų konkursas – jo metu būtų pateikiami ir Vilniaus oro uosto pastato kultūrinių vertybių išsaugojimo būdai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...