Sostinėje dalis viešojo transporto bilietų pinga, dalis brangsta

Planuojama, kad Vilniuje nuo liepos pigs ilgesnės trukmės viešojo transporto bilietai, trijose aikštelėse pasistačius automobilį viešuoju transportu vairuotojai parą galės naudotis už 2 eurus. Kai kurie bilietai ir brangs.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pristatomoms naujovėms dar turės pritarti savivaldybės taryba.

Kaip sakė įmonės vadovė Modesta Gusarovienė, bus įvedamas „Statyk ir važiuok“ bilietas, t.y. į specialiai įrengiamas aikšteles atvykę vairuotojai galės palikti automobilį ir gavę bilietą iki dienos pabaigos galės naudotis viešuoju transportu. Kol kas numatytos trys tokios aikštelės - Ukmergės gatvėje prie „Senukų“ prekybos centro, Žvėryne, Sėlių gatvėje prie troleibusų žiedo, taip pat prie „Siemens“ arenos.

M.Gusarovienė teigia, kad pirmosios aikštelės įrengiamos ten, kur yra patogiausias viešojo transporto susisiekimas, 2 eurų kaina nustatyta įvertinus vairuotojų kuro išlaidas ir automobilių stovėjimo įkainius miesto centre. Kaip veiks sistema, planuojama įvertinti iki kitų metų spalio, vėliau svarstoma įrengti dar bent 20 tokių aikštelių.

„Mes žiūrime, kad šalia būtų greitųjų maršrutų tinklas. Kadangi greitųjų maršrutų tinkle yra viešojo transporto prioritetas su specialiai skirtomis autobusų juostomis. Tad tam tikrose atkarpose viešasis transportas važiuoja greičiau.  Tad svarbu greitis, antra - kaina. Mes paskaičiavome, kad kombinuoti kelionę automobiliu ir viešuoju transportu yra pigiau, jei važiuojama į centrą“, - sakė ji.

Įmonės vadovė teigė, kad „Staytk ir važiuok“ (angl. „Park and ride“) sistema naudojama beveik visose Europos sostinėse, įskaitant ir Lietuvos kaimynių sostines Taliną, Varšuvą, Rygą.

Anot jos, aikštelėse bus įrengtos automatinės kasos, bilietas bus integruotas į m-ticket programėlę. M.Gusarovienė sako, kad siekiant pagreitinti susisiekimą viešuoju transportu turėtų atsirasti naujos autobusams ir troleibusams skirtos juostos Pilaitės, Narbuto gatvėse.

Meras Remigijus Šimašius sako, kad daugiau tokių aikštelių galėtų atsirasti jau kitą pavasarį.

„Tikslas yra, kad aikštelės atsirastų visur ties visais pagrindiniais Vilniaus įvažiavimais: ties Kauno kryptimi, Ukmergės kryptimi, Trakų, Nemenčinės, Molėtų, Minsko kryptimis. Šios trys aikštelės, akivaizdu, yra nepakankamos, jos yra ten, kur jaučiame, kad yra poreikis. Kartu tai yra tos aikštelės, dėl kurių neturėjome ilgų istorijų su Nacionaline žemės tarnyba“, - žurnalistams teigė meras.

Taip pat turėtų atsirasti naujo tipo bilietai - 12 eurų kainuosiantis 5 dienų ir 310 eurų kainuosiantis 1 metų bilietas.

Anot M.Gusarovienės, ilgalaikis metinis bilietas, palyginus su kas mėnesį perkamais 30 dienų, bus pigesnis dešimtadaliu. Pasak jos, didesnės nuolaidos nesiūloma, nes siekiama išlaikyti stabilias įmonės pajamas.

Šiuo metu Vilniuje yra 1, 3, 10, 30 ir 270 dienų bilietai.

Mėnesinis bilietas brangtų 4 centais ir kainuotų lygiai 29 eurus. Tuo metu ilgesnės trukmės bilietai pigtų. 90 dienų bilietas kainuotų 81 eurą, arba 6 eurais pigiau, nei kas mėnesį kainuotų pirkti 30 dienų bilietus. Pusės metų bilietas už 157 eurus keleiviams leistų sutaupyti 17 eurų, metinis 310 eurų bilietas - 38 eurus per metus.

Taip pat siūloma suapvalinti 30 ir 60 minučių bilietų kainas: 30-ies minučių bilietas vietoje 64 kainuotų 65, valandos – vietoje 93 euro centų kainuotų 90 centų.

„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, įvertinus, kad vienas keleivis vyksta kelis kartus, Vilniuje per dieną viešuoju transportu vykstama 550 tūkst. kartų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Kur nauji troleibusai???
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių