- Aida Valinskienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje stringant naujam atliekų vežėjų konkursui, miesto valdžia tikina, jog kol kas atliekų išvežimas gyventojams nebrangs.
Tačiau yra manančių, kad, pasirašius naujas sutartis su vežėjais, šiukšlių išvežimas gyventojams gali brangti.
Vilniaus valdžios skelbtas naujas atliekų vežėjų konkursas stringa – jo procedūros, turėjusios trukti iki vasario 5 d., pratęstos iki kovo vidurio. Naujų vežėjų ieškoma po to, kai pernai atliekų tvarkymo bendrovės "Ecoservice" ir "VSA Vilnius" pareiškė nutraukiančios sutartis, nes pasiūlė per mažą paslaugų kainą.
Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Julius Morkūnas BNS patvirtino, kad pernai spalį pradėtos konkurso procedūros sustabdytos ir iš esmės tikslinamos, atsižvelgiant į gautas pretenzijas. Pasiūlymų laukiama iki kovo 15-osios.
Jis taip pat teigė, kad su sutartis nutraukiančiomis "Ecoservice" ir "VSA Vilnius" pernai lapkritį–gruodį pasirašyti papildomi susitarimai, pagal kuriuos dalyje sunkiau privažiuojamų vietų apmokėjimas už atliekų vežimą didinamas 40–50 proc. Tačiau kol kas negalima įvertinti, kiek papildomai tai kainuos miestui, nes suma priklausys nuo aptarnavimo vietų skaičiaus, tačiau gali būti, kad, pasirašius naujas sutartis, atliekų vežimo kaina gyventojams gali didėti, nors kol kas ji liks ta pati.
Mariaus Morkevičiaus / Fotobanko nuotr.
Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos ir energetikos komiteto narys Žilvinas Šilgalis įsitikinęs, kad vilniečių sąskaitos už komunalinių atliekų išvežimą pastebimai padidės, tačiau miesto valdžia kaip įmanydama dangsto problemas ir tempia laiką, kad ši informacija nepasirodytų viešumoje prieš rinkimus.
Anot Ž.Šilgalio, klausimų visų pirma kelia tai, kaip skaičiuojama rinkliava. Pagal planuotą įgyvendinti principą "teršėjas moka" buvo nustatyta įmoka už atliekų tvarkymą kas ketvirtį perskaičiuojant kintamą įmokos dalį, priklausomai nuo faktiškai ankstesnį ketvirtį atiduotų komunalinių atliekų svorio. Tačiau sprendimas nevykdomas, nors tai nuo 2019 m. sausio 1 d. įpareigoja daryti nepakeistas 2018 m. kovo 21 d. tarybos sprendimas. Tai reiškia, kad niekas nekontroliuoja ne tik to, kiek atliekų išvežama, bet ir koks rinkliavos dydis turi būti paskaičiuotas kiekvienam gyventojui.
Mero pažadas, jog atliekų tvarkymo sistema jau po pusmečio veiks sklandžiai, o kaina gyventojams nedidės, buvo melas.
"Kaip paaiškėjo, merui tarybos įpareigojimas – tik formalumas, kuris būtų naudingas vilniečiams, bet nebūtų naudingas vežėjams. Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto Atliekų tvarkymo programos įgyvendinimo skyriaus vedėjas V.Juodis oficialiai patvirtino, jog papildomais susitarimais vežėjams jau dabar mokama iki 50 proc. didesniu įkainiu, nei buvo numatyta pagrindinėse sutartyse su konkurso laimėtojais, nors tokiems papildomiems mokėjimams nėra juridinio pagrindo. Kiek reikia turėti cinizmo taip elgtis ir kokia tuomet kaina bus paskaičiuota gyventojams? Kokia visos tos reformos, kuri atnešė tiek chaoso, prasmė, kai jau akivaizdu, kad ir kaina bus didesnė, nei buvo iki reformos?" – svarstė Ž.Šilgalis.
Anot jo, papildomi susitarimai su atliekų vežėjais sudaryti jau nuo lapkričio, nors prieš tai jiems grasinta baudomis už nevykdomus sutartinius įsipareigojimus. Į papildomą susitarimą įtraukti neva papildomi darbai, kai tie patys būtiniausi darbai iš esmės buvo numatyti ir pagrindinėse sutartyse.
Toks susitarimas yra galimai korupcinis ir neteisėtas, be to, jau dabar daro žalą miesto biudžetui ir, akivaizdu, vėliau guls ant gyventojų pečių.
Pasak Ž.Šilgalio, jau šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybė turėtų didinti rinkliavos dydį už šiukšles – toks tarybos sprendimas buvo parengtas ir dar gruodžio 5 d. įtrauktas į tarybos posėdžio darbotvarkę, bet vėliau miesto vadovų valia iš darbotvarkės išimtas. Tai padaryta vien dėl artėjančių rinkimų ir neištesėtų skambių pažadų, kad įvedus rinkliavą bus daugiau tvarkos ir vilniečiams šiukšlių išvežimas kainuos mažiau.
Nebegalėdama susimokėti už paslaugas komunalinių atliekų sistemą administruojanti įmonė "VASA" jau kreipėsi į savivaldybę dėl subsidijų, nors paslaugų teikėjai tuo metu nepagrįstai gauna didelius papildomus mokėjimus, o atsakingieji, vengdami prisiimti atsakomybę dėl dar vienos nesėkmės, įžūliai meluoja.
"Akivaizdu, jog vadovaujamasi principu: "po manęs nors ir tvanas". Dabar svarbiausia, kad iki rinkimų nepaaiškėtų, kokia nekontroliuojama situacija yra su atliekų sistema. Pažadai, jog atliekų tvarkymo sistema jau po pusmečio veiks sklandžiai, o kaina gyventojams nedidės, buvo melas", – akcentavo Ž.Šilgalis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...