Vaidotuose veiklą pradeda geležinkelių intermodalinis terminalas

  • Teksto dydis:

Antradienį oficialiai atidarytas Vilniaus intermodalinis terminalas. Jo tikslas – skatinti logistikos įmones kombinuoti kelių rūšių transportą, pasinaudojant kiekvienos iš jų privalumais.

Antradienį oficialiai atidarytas Vilniaus intermodalinis terminalas (VIT). VIT tikslas – skatinti logistikos įmones kombinuoti kelių rūšių transportą, pasinaudojant kiekvienos iš jų privalumais. Aplink terminalą kuriami logistikos parkai jau buria ir verslo subjektus: Vilniuje su 15 įmonių, tarp kurių ir laivybos milžinė „MSC Vilnius “, pasirašyti ketinimų protokolai.

„Noriu padėkoti tiems žmonėms, kurie suprato terminalų svarbą visam transporto sektoriui. Vilniaus regionas sukuria pačią didžiausią dalį BVP Lietuvoje“, – teigė atidaryme dalyvavęs Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.

Jam antrino ir susisiekimo ministras, kuris išskyrė patogią intermodalinio terminalo infrastruktūrą verslui.

„Europoje tokių panašių terminalų yra apie 300. Lietuva nuo šiol taip pat turės keletą tokių objektų. Džiaugiuosi puikiu „Lietuvos geležinkeliai“ darbu ir puikiais rangovais, kurie įgyvendino šį ilgus metus planuotą projektą. Kviečiu čia kurtis verslininkus, kuriems čia bus viskas patogu ir vienoje vietoje“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

VIT startuoja su reguliariu maršrutu Klaipėda–Vilnius kursuosiančiu konteineriniu traukiniu. Jis svarbus siekiant pritraukti tas logistikos įmones, kurios iki šiol krovinius gabeno tik vilkikais. Jis sudarys palankesnes sąlygas krovinių gabenimui geležinkelių transportu: kursuos tuo pačiu laiku kiekvieną dieną ir siūlys konkurencingą paslaugų kainą. Dar vienas VIT užmojis – tapti sausumos uostu, kuriame būtų tokios pačios sąlygos palikti krovinius kaip ir Klaipėdos uoste.

„Vilniaus intermodaliniame terminale per metus galės būti perkraunama per 100 tūkst. TEU konteinerių – šis įspūdingas kiekis bus atgabenamas iš Klaipėdos krovos terminalų nauju konteineriniu traukiniu „VIT EKSPRES“. Mūsų klientai galės pamiršti visus rūpesčius – bendrovės padalinys „LG Ekspedicija“ pasirūpins visais dokumentais, vagonų užsakymu bei krovinių pristatymu“, –  atskleidė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Vilniaus intermodalinio terminalo vertė – 31.77 mln. Eur. Iki 84,48 proc. tinkamų ES lėšomis finansuoti VIT projektų išlaidų dengiama ES Sanglaudos fondo lėšomis. Skaičiuojama, kad VIT projekto grąža bus triskart didesnė ir sieks daugiau nei 105 mln. Eur.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių