- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmieji profesionalūs dronų specialistai, galintys konstruoti ir prižiūrėti šiuos įrenginius, juos valdyti ir pritaikyti naujoms sritims, nuo 2018 m. rugsėjo bus rengiami Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU).
Nauja Avionikos bakalauro studijų specializacija – Bepiločiai orlaiviai – yra universiteto atsakas į sparčiai populiarėjančią technologiją ir augantį šių specialistų poreikį.
Pasak dr. Justo Nugaro, VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto dekano ir naujos studijų specializacijos kūrėjo, bepiločiai orlaiviai yra vienas ryškiausių ketvirtosios pramonės revoliucijos pavyzdžių. „Dronai jau dabar intensyviai naudojami logistikos, žemės ūkio, statybų, filmavimo technologijų sektoriuose, nuolat ieškoma naujų jų pritaikymo sričių. Investicijos į šių technologijų plėtrą kasmet auga, visame pasaulyje steigiami tyrimų centrai, bandymų poligonai, kuriamos naujos studijų programos. Savo mokslinį potencialą privalome išnaudoti ir mes”, – studijų atsiradimo priežastis vardino instituto vadovas. Šis universiteto žingsnis atitinka ir strateginius Lietuvos tikslus tapti investuotojams patrauklia aukštųjų technologijų šalimi. Prieš priimdamos sprendimą investuoti, kompanijos itin atidžiai vertina jiems reikalingų specialistų rengimo galimybes.
Investicijos į šių technologijų plėtrą kasmet auga, visame pasaulyje steigiami tyrimų centrai, bandymų poligonai, kuriamos naujos studijų programos. Savo mokslinį potencialą privalome išnaudoti ir mes.
Bepiločių orlaivių studijos išsiskirs savo tarpdiscipliniškumu – studentai įgis aeronautikos, mechatronikos, elektronikos, robotikos, IT žinių, bus lavinamas į problemos sprendimą orientuotas mąstymo būdas, kuris būtinas dirbant komandose ir valdant sudėtingus projektus. Puikiai išmanydami dronų aerodinamines savybes, šie specialistai gebės tinkamai parengti droną užduočiai atlikti, ieškoti naujų šios technologijos taikymo sričių – tai bus ypač aktualu netolimoje ateityje. Studijų absolventai taip pat gebės patys kurti naujus dronus, prižiūrėti jau esamus ir pritaikyti juos darbui, kaip, pavyzdžiui, sparčiai populiarėjančioms krovinių taksi paslaugoms. Bus siekiama, kad išeidami iš universiteto, jie jau turėtų drono valdytojo licenciją. Asmeninėms reikmėms naudojamiems dronams taikoma daug skrydžio ir saugumo apribojimų, tad norint vykdyti profesionalias užduotis, licencija yra būtina.
Profesionalių dronų specialistų įsidarbinimo galimybės itin plačios: jie yra laukiami logistikos, dronų paslaugų įmonėse, verslo, karinėse ir viešojo saugumo struktūrose. Pasak dr. J. Nugaro – tai ateities specialybė. „Bepiločiorlaivių technologija yra pakankamai nauja, jos plėtrą stabdo teisinio reglamentavimo trūkumas, tačiau akivaizdu, jog stovime ant revoliucijos slenksčio. Stebime JAV rinką, bendraujame su pasauliniais dronų gamintojais – visi sutaria, kad per artimiausius metus sulauksime šio sektoriaus plėtros šuolio. Tad ir dronų specialistų paklausa tik augs”, – teigia naujos specializacijos kūrėjas. Europos komisijos duomenimis per ateinančius 20 metų bepiločių orlaivių sektorius sukurs daugiau kaip 100 000 darbo vietų o su naujomis paslaugomis susijusios plėtros poveikis ekonomikai sieks 10 mlrd. eur.
Pristačius Bepiločių orlaivių specializaciją, įtvirtinama ir VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto, kaip bepiločių orlaivių kompetencijų centro, lyderystė. Institute planuojamas steigti bepiločių orlaivių tyrimų centras ir bandymų poligonas Kyviškių aerodrome, šiuo metu jau vyksta kompleksiniai tyrimai ir kuriama sistema, padėsianti užkirsti kelią neteisėtiems ir kenkėjiškiems bepiločių orlaivių veiksmams, bendradarbiaujama su advokatų kontora „Ellex Valiunas“, kuriant šios srities teisinį reglamentavimą ir įstatyminę bazę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą8
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...