- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
-
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
Sostinės gatvėse šiandien išbandyta neįprasta transporto priemonė – elektrinis savaeigis automobilis, pranešė Vilniaus savivaldybė.
Lietuvoje iki šiol nematytą inovatyvią ir ekologišką transporto rūšį pirmieji išbandė Baltijos šalių transporto ministrai ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Jo teigimu, nauja transporto rūšis galėtų tapti papildoma, aplinkai draugiška alternatyva judėjimui sostinėje.
Savaeigį automobilį išmėginti galėjo ir kiekvienas vilnietis bei sostinės svečias, apsilankęs Katedros aikštės prieigose, šalia Valdovų rūmų.
„Vilniuje jau įgyvendinamas sprendimas atnaujinti visus viešojo transporto autobusus, kad jie būtų patogūs, tvarkingi, ir, dauguma, visiškai nauji. Tačiau čia nesiruošiame sustoti. Vilnius neabejotinai bus vienas iš pirmųjų miestų, kur bepiločiai elektriniai autobusai taps ne egzotiška puošmena, o kasdiene viešojo susisiekimo dalimi“, – sako R. Šimašius.
Vilniuje išbandytas savaeigis automobilis NAVYA ARMA – pirmoji tokio tipo transporto priemonė Lietuvoje. Tai yra visiškai autonominė, elektrinė, saugi, patikima ir patogi transporto priemonė, kuria vienu metu gali važiuoti iki 15 žmonių. Normaliu režimu ir normaliomis eismo sąlygomis savaeigis automobilis gali važiuoti aštuonias valandas.
Vilnius neabejotinai bus vienas iš pirmųjų miestų, kur bepiločiai elektriniai autobusai taps ne egzotiška puošmena, o kasdiene viešojo susisiekimo dalimi.
Kaip teigia elektrinio savaeigio automobilio gamintojai iš Prancūzijos įmonės NAVYA, šioje transporto priemonėje sumontuoti naujausios kartos jutikliai, padedantys jai rasti kelią ir efektyviai važiuoti. Dėl šių technologijų šis savaeigis automobilis gali atsidurti praktiškai per kelis centimetrus nuo pageidaujamo maršruto ir nustatyti stacionarias ir mobilias kliūtis kelyje, o taip pat atpažinti kelio ženklus ir šviesoforų signalus tiek dienos metu, tiek naktį.
Uždara NAVYA ARMA automobilio kabina ir patogios sėdynės užtikrina komfortą keleiviams, kurie apsaugomi nuo lietaus, šalčio ir karščio, taip pat – nuo vibracijos judant transporto priemonei. Automatinės durys susietos su balso informacijos pranešimais ir informaciniais vaizdo įrašais, taip užtikrinant saugų įlipimą ir išlipimą.
Pasak elektrinį savaeigį automobilį į Lietuvą atvežusios įmonės „Viltechna“ vadovo Dainiaus Diskos, tokia transporto priemonė galėtų sėkmingai važiuoti Vilniaus senamiestyje ar centrinėmis gatvėmis. Jo manymu, savaeigis automobilis galėtų papildyti ir dabar sostinėje veikiančią viešojo transporto sistemą.
„Tai – kitokio tipo transporto priemonė, ji nėra skirta pervežti didesnį skaičių žmonių. Tačiau savaeigiai automobiliai gali būti naudojami kaip viešojo transporto papildinys greta sostinės autobusų ir troleibusų. Todėl įprastas viešasis transportas taip pat turi vystytis, kas Vilniuje jau ir yra daroma – mieste atsiras beveik 300 visiškai naujų autobusų ir troleibusų. Belieka tik sutvarkyti Lietuvos įstatyminę bazę – autonominių transporto priemonių įstatymas jau yra Seime ir laukia savo eilės. Tikimės, kad Vilniuje vis dažniau sutiksime šią inovatyvią transporto rūšį“, – pasakoja D. Diska.
Savaeigio automobilio NAVYA ARMA techniniai parametrai: ilgis – 4,75 m, plotis – 2,11 m, aukštis – 2,65 m, tuščios transporto priemonės svoris – 2400 kg, elektros variklio galingumas – 15 kW.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...