- LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ne vienus metus Vilniaus Naujininkų seniūnijoje esančios Zuikių ir aplinkinių gatvių gyventojai į mokyklą ir darbovietes yra priversti keliauti vos daugiau nei metro skersmens lietaus kanalizacijos vamzdžiu arba pavojingai kirsti traukinio bėgius.
Vyriausybės kanceliarija gyventojus užtikrino, kad dėl geležinkelio perėjos kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir Vilniaus savivaldybę. Tuo metu nei sostinės savivaldybė, nei Lietuvos geležinkeliai kol kas dėl šios perėjos įrengimo jokio sprendimo nepriėmė.
Vilniaus Naujininkų ir Vilkpėdės seniūnijas skiria geležinkelio trasa. Pereiti į kitą geležinkelio pusę galima trimis būdais: rizikuoti kertant geležinkelio bėgius, važiuoti 16 kilometrų lankstą Eišiškių plentu arba pereiti vandens kanalizacijos vamzdžiu po geležinkeliu.
„Turėjom daug susirašinėjimų su savivaldybe, bet laikomės nuomonės, kad gyventojų susisiekimas yra savivaldybės kompetencijos klausimas“, – sako AB „Lietuvos geležinkeliai“ Kelių sk. viršininkas Paulius Vičkačka.
Sostinės savivaldybės atstovai teigia, kad jau kreipėsi į susisiekimo ministeriją dėl požeminės perėjos
„Mes kreipėmės į Susiekimo ministeriją dėl trijų projektų: dėl Iešmininkų perėjos, dėl Zuikių gatvės požeminės perėjos po geležinkeliu, dėl Panerių viaduko. Dabar ministerija davė patvirtinimą dėl Iešmininkų požeminės perėjos finansavimo, lygiai taip pat ministerija sakė, kad finansuos Panerių viaduko rekonstrukciją. Dėl perėjos po Zuikių gatve kol kas atsakymo nėra ir ministerija dabar žiūrės, ar nėra atliekamų lėšų“, – teigia Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto dep. Direktorius Virginijus Pauža.
Susisiekimo ekspertai sako, kad pinigų požeminės perėjos įrengimui galima būtų rasti pritraukus ir privatų kapitalą.
„Iki šiol sakydavo, kad nėra biudžeto pinigų, o dabar yra siūlymas koncesijos pagrindais pritraukti privatų kapitalą ir spręsti dabar. Bet reikia tą visą padaryti, organizuoti. Konkursą turėtų skelbti savivaldybė ar geležinkeliai, susitarti, kas čia skelbs, o tada dalyvaus dalyviai“, – pabrėžia susisiekimo planavimo ekspertas doc., dr., Arimantas Račkauskas.
Pasak eksperto, reikia ne tik finansuoti tunelio po geležinkeliu įrengimą, bet ir atlikti projektavimo darbus, sutvarkyti priėjimo takus ir infrastruktūrą, suteikti priežiūros paslaugas. Kol kelios institucijos susitars, kuri turi šią problemą spręsti, Zuikių gatvės gyventojai ir toliau į miestą keliaus tuneliu arba pavojingais geležinkelio bėgiais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...