Zuikių gatvės požeminei perėjai pinigų neskiriama

Ne vienus metus Vilniaus Naujininkų seniūnijoje esančios Zuikių ir aplinkinių gatvių gyventojai į mokyklą ir darbovietes yra priversti keliauti vos daugiau nei metro skersmens lietaus kanalizacijos vamzdžiu arba pavojingai kirsti traukinio bėgius.

Vyriausybės kanceliarija gyventojus užtikrino, kad dėl geležinkelio perėjos kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir Vilniaus savivaldybę. Tuo metu nei sostinės savivaldybė, nei Lietuvos geležinkeliai kol kas dėl šios perėjos įrengimo jokio sprendimo nepriėmė.

Vilniaus Naujininkų ir Vilkpėdės seniūnijas skiria geležinkelio trasa. Pereiti į kitą geležinkelio pusę galima trimis būdais: rizikuoti kertant geležinkelio bėgius, važiuoti 16 kilometrų lankstą Eišiškių plentu arba pereiti vandens kanalizacijos vamzdžiu po geležinkeliu.

„Turėjom daug susirašinėjimų su savivaldybe, bet laikomės nuomonės, kad gyventojų susisiekimas yra savivaldybės kompetencijos klausimas“, – sako AB „Lietuvos geležinkeliai“ Kelių sk. viršininkas Paulius Vičkačka.

Sostinės savivaldybės atstovai teigia, kad jau kreipėsi į susisiekimo ministeriją dėl požeminės perėjos

„Mes kreipėmės į Susiekimo ministeriją dėl trijų projektų: dėl Iešmininkų perėjos, dėl Zuikių gatvės požeminės perėjos po geležinkeliu, dėl Panerių viaduko. Dabar ministerija davė patvirtinimą dėl Iešmininkų požeminės perėjos finansavimo, lygiai taip pat ministerija sakė, kad finansuos Panerių viaduko rekonstrukciją. Dėl perėjos po Zuikių gatve kol kas atsakymo nėra ir ministerija dabar žiūrės, ar nėra atliekamų lėšų“, – teigia Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto dep. Direktorius Virginijus Pauža.

Susisiekimo ekspertai sako, kad pinigų požeminės perėjos įrengimui galima būtų rasti pritraukus ir privatų kapitalą.

„Iki šiol sakydavo, kad nėra biudžeto pinigų, o dabar yra siūlymas koncesijos pagrindais pritraukti privatų kapitalą ir spręsti dabar. Bet reikia tą visą padaryti, organizuoti. Konkursą turėtų skelbti savivaldybė ar geležinkeliai, susitarti, kas čia skelbs, o tada dalyvaus dalyviai“, – pabrėžia susisiekimo planavimo ekspertas doc., dr., Arimantas Račkauskas.

Pasak eksperto, reikia ne tik finansuoti tunelio po geležinkeliu įrengimą, bet ir atlikti projektavimo darbus, sutvarkyti priėjimo takus ir infrastruktūrą, suteikti priežiūros paslaugas. Kol  kelios institucijos susitars, kuri turi šią problemą spręsti, Zuikių gatvės gyventojai ir toliau į miestą keliaus tuneliu arba pavojingais geležinkelio bėgiais.

Plačiau apie tai – reportaže.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių