Tragedija Lentvaryje: kas kaltas dėl užgesusios merginos gyvybės?

Metai – nauji, bėdos keliuose – tos pačios. Viena žuvusioji, keturi sužaloti ir visiškai sumaitotas klevo lapu pažymėtas automobilis. Tragedija pasibaigusi jaunuolių kelionė Lentvaryje vis dar kelia daug klausimų ekspertams – kas kaltas dėl užgesusios aštuoniolikmetės gyvybės? Slidus kelias, greitis ar patirties stoka ir neprisegti diržai?

Tragedijos vietą vienoje Lentvario gatvių žymi smūgio pakirstas medis ir tyliai plevenančios žvakės. Miestelio gyventojai iki šiol su šiurpu prisimena čia įvykusią nelaimę.

Būtent šioje sankryžoje vėlų vakarą staiga užgeso aštuonioliktą gimtadienį neseniai atšventusios merginos gyvybė. Nelaimės liudininkais tapę gatvės namų gyventojai, bandydami prisiminti įvykio aplinkybes, sunkiai tramdo emocijas.

Žiauri tiesa paaiškėjo vos žvilgtelėjus pro langą. Sumaitota „Audi“ ir į visas puses pabirusios detalės abejonių nekėlė – automobilis ką tik, atrodo, visa galia rėžėsi į pakelės medį.

Kaip paaiškėjo netrukus, per eismo įvykį nukentėjo visi penki automobiliu važiavę asmenys, du iš jų – nepilnamečiai. Skaudžiausia lemtis ištiko priekyje sėdėjusią keleivę.

Atvykusiems gelbėtojams iš geležies gniaužtų teko vaduoti automobilyje likusius žmones. Medikai vairuotojai nustatė blauzdos kaulo lūžį, kitiems keleiviams – daugybinius kūno sužalojimus ir sumušimus. Pareigūnams pradėjus tyrimą ėmė aiškėti, kad, pirminiais duomenimis, automobilį vairavo vos mėnesį teisę vairuoti turėjusi aštuoniolikmetė. Penkių jaunuolių kompanija Lentvario link važiavo nuo Trakų pusės. Tiesa, žodis „važiavo“ čia, matyt, būtų per švelnus.

Iki 30 metrų – tokiu spinduliu, anot liudininkų, skriejo dūžtančio „Audi“ detalės. Kalbas apie milžinišku greičiu tą vakarą lėkusią transporto priemonę pakurstė ir socialiniame tinkle prieš nelaimę atsiradusios nuotraukos. Liudininkų teigimu, nuotraukose „žibėjo“ vairuotojos „išspaustas“ ir užfiksuotas 170 km/val. greitis. Tačiau įvykio aplinkybes tiriantys pareigūnai pateikti išvadų kol kas neskuba.

„Dėl greičio nenorėčiau kalbėti, kad būtent toks buvo šiuo konkrečiu atveju. Toje atkarpoje tokį greitį kaip ir sudėtinga būtų išspausti“, – teigia Alvaras Bacevičius, Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.

Vis dėlto neneigiama, kad nelaimės priežastis galėjo būti viršytas greitis ir nedidelė vairavimo patirtis.

„Nebuvo įvertinta kelio būklė, oro sąlygos. Pirmi požymiai kalba apie tai, kad buvo neatsižvelgta į šias aplinkybes“, – tikino A. Bacevičius.

Kokios buvo padarytos klaidos?

Dabar kaltų ieškoti vėlu, apgailestauja kalbinti vietiniai, tačiau nori nenori akys krypsta į mažai patirties turinčią vairuotoją.

Liudininkų pasakojimais, savo socialinio tinklo paskyroje mergina gyrėsi dalyvaujanti nelegaliose automobilių lenktynėse, taip pat dalijosi džiaugsmu, kad gavusi vairuotojo pažymėjimą sės prie tėvo dovanoto „Audi“ automobilio vairo. Deja, išsvajotas pasivažinėjimas tragiškai baigėsi greta sėdėjusiai merginai.

Spėjama, kad lemtingą vakarą automobiliu važiavę keleiviai galėjo nesegėti saugos diržų. Nors eismo aplinkybės dar tik tiriamos, galima daryti prielaidą, kad du automobilio gale sėdėję vaikinai, jei tik būtų segėję saugos diržus, smūgio metu per langus nebūtų išlėkę ir būtų nukentėję mažiau. Eismo įvykio pasekmės kai kuriuos ekspertus verčia manyti, kad saugos diržas galbūt būtų išgelbėjęs ir priekyje sėdėjusios merginos gyvybę.

Ką tik teises gavę vairuotojai yra dar visiškai „žali“, nepasiruošę. 

Nors į medį buvo rėžtasi kairiąja, vairuotojo puse, keleiviui, sėdinčiam priekyje, per smūgį nesegint saugos diržo gresia mirtini sužalojimai į kėbulo konstrukciją arba mirtinas saugos pagalvės smūgis. Galbūt šiuo atveju vairuotoją kaip tik ir išgelbėjo pilnas specialistų reikalaujamas saugos priemonių komplektas – saugos diržas ir išsiskleidusi oro pagalvė?

Tragedijomis besibaigiančias jaunų vairuotojų klaidas, ypač žiemą, su apmaudu stebi ir vairavimo mokytojai.

„Ką tik teises gavę vairuotojai yra dar visiškai „žali“, nepasiruošę. Gaila, kad vairuotojų nėra galimybių pamokyti slydimų, nes reikalingos tam skirtos aikštelės“, – pastebi Remigijus Aleksandravičius, vairavimo mokyklos „Eurodraivas“ mokytojas.

R. Aleksandravičius vadinamųjų klevo lapų elgesį keliuose vertina negailestingai ir sako, kad dauguma jaunų vairuotojų taisyklių paiso tik tuomet, kai šalia sėdi instruktoriaus: „Iš pradžių jie stebisi (kitų vairuotojų elgesiu) ir netgi išreiškia savo nuomonę, kad štai praskrido koks nors BMW... Bet patys išlaikę teises taip pat pradeda lenktyniauti.“

Galbūt pradedantieji po didinamuoju stiklu turėtų būti ne porą, bet trejus metus, samprotauja instruktorius ir pritaria vėl atgijusioms kalboms, kad vadinamiesiems klevo lapams reikėtų vairuoti ne tokius galingus automobilius.

Kokios baudžiamosios atsakomybės pasekmės gresia pačiam pradedančiam vairuotojui? „Bausmė priklauso nuo daugelio įvairių aplinkybių. Jei eismo įvykio metu žuvo žmogus, įstatymas numato laisvės atėmimą iki 8 metų, tačiau teismai ne visada skiria realią laisvės atėmimo bausmę“, – teigia Audrius Cininas, Vilniaus apygardos teismo teisėjas.

Priimdamas nuosprendį teismas atsižvelgia į daugelį aplinkybių: kaltininko asmenybę, buvusius pažeidimus, žalos atlyginimą ir pan.

„Baudžiamasis įstatymas neskiria pradedančiųjų vairuotojų nuo labiau patyrusių vairuotojų. Taip, Administracinių nusižengimų kodekse tam tikri griežtesni reikalavimai pradedantiesiems yra, pavyzdžiui, draudžiama vairuoti bent kiek išgėrus, taip pat griežtesnė atsakomybė už greičio viršijimą, o baudžiamoji atsakomybė už tokius nelaimingus atsitikimus, kai avarija sukelia mirtį, taikoma visiems vairuotojams vienodai“, – aiškino Vilniaus apygardos teismo teisėjas.

Dėl šio tragiško eismo įvykio policijoje pradėtas ikiteisminis tyrimas. Beveik toje pačioje vietoje, tik kitoje kelio pusėje, ir anksčiau buvo įvykusi skaudi avarija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Renatas

Renatas portretas
gerbiamas vairuotojau. Visų pirma, pradėkime nuo saves. Instruktorius turi mokyti važiuoti ir pagal taisykles, ir saugiai, ir paaiškinti kas kaip kada. Bet saugaus, protingo ir atsakingo elgesio pagrindus turime dėti nuo mažens šeimoje ir savo pavyzdžiu. Kiek tas instruktorius bendrauja su tavo vaiku? 30 akademinių valandų? ( gi visi galvoja, kad tų 30 gana, pakanka. jei tik instruktorius pasako, kad reikia daugiau pamokų, visi tada pyksta. Nai nai nai, pinigautojai, plėšikai) ir jau norite , kad jis būtų perprogramuotom smegenym? Pagailėjot pinigėlių papildomoms pamokomskurios buvo reikalingos patirčiai ir išmokto dalyko užfiksavimui, ..........Labai skubėjo už savo automobilio vairo sėstis........ O gal net patys instruktoriai sugadina mūsų vaikus ir išmoko lakstyti ir nepaisyti nieko? Visada rasite kaltų tarp kitų. O kad šiuolaikinis jaunimas retas kuris yra atsakingas ir sąmoningas......

vairuotojas.

vairuotojas. portretas
Grb.instruktoriai,jei jus daugiau aiskintumet apie pasekmes darant pazeidimus matomus kelyje instruktavimo metu,gal daugiau atsakomybes paliktu naujo nvairuotojo smegenineje.Bet jums tas nerupi,jus komentuojate matomus pazeidimus taip;;dabar vaziokit pagal taisykles,o kai turesite teises galesite vazioti kaip visi;;;Tai esu girdejes ne is vieno naujoko.Jus juos nuteikiate nebuti balta varna,ir nelauzyti jauno zmogaus[vairuotojo] poziurio i ereliska vairavima.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių