Portalo svečias

Gintaras Steponavičius

Gintaras Steponavičius

Švietimo ir mokslo ministras
Lina
2010-08-20 11:50
Klausimas:
kodel us atsakinejate i klausimus, kuriu nera????????? is anksto jusu zmones paruose ir klausimus ir atsakymus?
vladas
2010-08-20 11:48
Klausimas:
noreciau paprasyti kad (ne)gerbiamas ministras atsakinetu i normalius klausimus normaliai ir tiesiai sviesiai, nes atsakymo kol kas nei i viena neisgirdau. matyt pasiruoses is anskto buvo viska.
Lukas
2010-08-20 11:29
Klausimas:
Studento pažymių vidurkis tapo labai svarbiu rodikliu, nuo kurio priklauso mokesčiai (500 Lt), stipendijos. Tokia tvarka būtų teisinga, jeigu dėstytojai turėtų parengę aiškias ir konkrečias studentų darbų vertinimo metodikas. Dabar daugelis dėstytojų jų nėra parengę (bent jau nepateikiamos studentams), o pažymiai rašomi galbūt pagal simpatijas. Ar domėjotės studentų darbų vertinimo tvarka universitetuose, ar žinote šias problemas? Kodėl padaugėjo egzaminų perlaikymų 2008-2009 m. Vilniaus universitete? Ar tai nėra priemonė tokiais būdais surinkti daugiau mokesčių iš studentų, kada, iš pirmo karto neišlaikius bent vieno egzamino, labai gerai ar net puikiai visus kitus egzaminus išlaikęs studentas priverčiamas mokėti 500 lt?
mantas.u
2010-08-20 11:28
Klausimas:
Laba diena, anksciau mokslas buvo taip pat mokamas, man stojant i aukstaja mokykla 2001 m. buvo mokamos studijos, ekonomikos fakultete mokslai kainavo apie 5000 lt o tais metais tai buvo tikrai nemazi pinigai, farmacijoje apie 8000 lt o stomotologijoje apie 12000.Tais laikais paskolos nebuvo isduodamos tokiomis salygomis kaip dabar, siautejo taip pat krize (Rusijos), bet tada niekas taip ''neverksleno'' mokesi,kazkaip rado pinigu ir uz moksla susimoketi, o dabar kazkaip labai daug kalbu apie tai, kzakaip visi pamirso gal, kad buvo mokamas mokslas ar cia jau kazkokie zaidimai vyksta,kazkam tai nenaudinga ir t.t ??? aciu
bijote atsakyti ?
2010-08-20 11:21
Klausimas:
Norėjau paklausti ar galite ramiai miegoti vykdydamas genocidą Lietuvoje. Anais metais pripažinote, kad padarėte klaidų stojimo tvarkoje į Menų specialybes. Šiais metais pridėtas 10% iš stojamojo egzamino nieko nepakeitė. Iš pačių talentingiausių muzikai įstojo tie, kurie geriau išlaikė anglų ir lietuvių, o dainavo ir grojo prasčiau. Kauno DŽIAZO SKYRIUI NEDAVĖTE NĖ VIENO STUDENTO !!! Nors tarp stojančių į Kauną tikrai buvo vertų. Kaip pavyzdys vienas džiazo pianistas, akordionistas, tarptautinių konkursų laureatas, jau du metus iš eilės stojantis ir neįstojantis į Kauną, kasmet užimantis 2 VIETĄ iš visų stojančiųjų į džiazą. Žmogus, kurį užsienio universitetai priimtų išskėstom rankom, neįstoja į Kauną !!! Kur jam grantai ?? Jau net nebejuokinga anų metų situacija, kai jis užėmė 2-ą vietą, o pavyzdžiui Evelina Anusauskaitė - penktą. Mokyklos pažymiai abieju buvo panašūs ir greičiausiai Evelinos dar mažesni. Jis neįstojo, o Evelina rudenį buvo pakviesta pagal išimtį. Kas tai ???? Kaip galite tai paaiškinti ? Dabar jaunimas masiškai bėga iš Lietuvos, o ta dalis, kuri yra Lietuvos patriotai, talentingi ir nori čia studijuoti, nors sąlygos tikrai prastesnės, laiko po 2 ar 3 metus iš eilės stojamuosius ir jiems užtrenkiamos durys – jie tiesiog išmetami į užsienį. Tai yra baisu ! Atsakykite į šiuos klausimus. Ir ne atsakymu – kompiuteris sudėliojo studentus taip kaip reikėjo. Kompiuteris niekada neatrinks žmonių, gabiausių muzikai. Tai tikriausiai kažkam yra naudinga. Nori sunaikinti šalį – sunaikink jos kultura.
prašau įdėti šį klausimą
2010-08-20 11:11
Klausimas:
Norėjau paklausti ar galite ramiai miegoti vykdydamas genocidą Lietuvoje. Anais metais pripažinote, kad padarėte klaidų stojimo tvarkoje į Menų specialybes. Šiais metais pridėtas 10% iš stojamojo egzamino nieko nepakeitė. Iš pačių talentingiausių muzikai įstojo tie, kurie geriau išlaikė anglų ir lietuvių, o dainavo ir grojo prasčiau. Kauno DŽIAZO SKYRIUI NEDAVĖTE NĖ VIENO STUDENTO !!! Nors tarp stojančių į Kauną tikrai buvo vertų. Kaip pavyzdys vienas džiazo pianistas, akordionistas, tarptautinių konkursų laureatas, jau du metus iš eilės stojantis ir neįstojantis į Kauną, kasmet užimantis 2 VIETĄ iš visų stojančiųjų į džiazą. Žmogus, kurį užsienio universitetai priimtų išskėstom rankom, neįstoja į Kauną !!! Kur jam grantai ?? Jau net nebejuokinga anų metų situacija, kai jis užėmė 2-ą vietą, o pavyzdžiui Evelina Anusauskaitė - penktą. Mokyklos pažymiai abieju buvo panašūs ir greičiausiai Evelinos dar mažesni. Jis neįstojo, o Evelina rudenį buvo pakviesta pagal išimtį. Kas tai ???? Kaip galite tai paaiškinti ? Dabar jaunimas masiškai bėga iš Lietuvos, o ta dalis, kuri yra Lietuvos patriotai, talentingi ir nori čia studijuoti, nors sąlygos tikrai prastesnės, laiko po 2 ar 3 metus iš eilės stojamuosius ir jiems užtrenkiamos durys – jie tiesiog išmetami į užsienį. Tai yra baisu ! Atsakykite į šiuos klausimus. Ir ne atsakymu – kompiuteris sudėliojo studentus taip kaip reikėjo. Kompiuteris niekada neatrinks žmonių, gabiausių muzikai. Tai tikriausiai kažkam yra naudinga. Nori sunaikinti šalį – sunaikink jos kultura.
studente
2010-08-20 11:08
Klausimas:
Norėjau paklausti ar galite ramiai miegoti vykdydamas genocidą Lietuvoje. Anais metais pripažinote, kad padarėte klaidų stojimo tvarkoje į Menų specialybes. Šiais metais pridėtas 10% iš stojamojo egzamino nieko nepakeitė. Iš pačių talentingiausių muzikai įstojo tie, kurie geriau išlaikė anglų ir lietuvių, o dainavo ir grojo prasčiau. Kauno DŽIAZO SKYRIUI NEDAVĖTE NĖ VIENO STUDENTO !!! Nors tarp stojančių į Kauną tikrai buvo vertų. Kaip pavyzdys vienas džiazo pianistas, akordionistas, tarptautinių konkursų laureatas, jau du metus iš eilės stojantis ir neįstojantis į Kauną, kasmet užimantis 2 VIETĄ iš visų stojančiųjų į džiazą. Žmogus, kurį užsienio universitetai priimtų išskėstom rankom, neįstoja į Kauną !!! Kur jam grantai ?? Jau net nebejuokinga anų metų situacija, kai jis užėmė 2-ą vietą, o pavyzdžiui Evelina Anusauskaitė - penktą. Mokyklos pažymiai abieju buvo panašūs ir greičiausiai Evelinos dar mažesni. Jis neįstojo, o Evelina rudenį buvo pakviesta pagal išimtį. Kas tai ???? Kaip galite tai paaiškinti ? Dabar jaunimas masiškai bėga iš Lietuvos, o ta dalis, kuri yra Lietuvos patriotai, talentingi ir nori čia studijuoti, nors sąlygos tikrai prastesnės, laiko po 2 ar 3 metus iš eilės stojamuosius ir jiems užtrenkiamos durys – jie tiesiog išmetami į užsienį. Tai yra baisu ! Atsakykite į šiuos klausimus. Ir ne atsakymu – kompiuteris sudėliojo studentus taip kaip reikėjo. Kompiuteris niekada neatrinks žmonių, gabiausių muzikai. Tai tikriausiai kažkam yra naudinga. Nori sunaikinti šalį – sunaikink jos kultura.
studente
2010-08-20 11:06
Klausimas:
Norėjau paklausti ar galite ramiai miegoti vykdydamas genocidą Lietuvoje. Anais metais pripažinote, kad padarėte klaidų stojimo tvarkoje į Menų specialybes. Šiais metais pridėtas 10% iš stojamojo egzamino nieko nepakeitė. Iš pačių talentingiausių muzikai įstojo tie, kurie geriau išlaikė anglų ir lietuvių, o dainavo ir grojo prasčiau. Kauno DŽIAZO SKYRIUI NEDAVĖTE NĖ VIENO STUDENTO !!! Nors tarp stojančių į Kauną tikrai buvo vertų. Kaip pavyzdys vienas džiazo pianistas, akordionistas, tarptautinių konkursų laureatas, jau du metus iš eilės stojantis ir neįstojantis į Kauną, kasmet užimantis 2 VIETĄ iš visų stojančiųjų į džiazą. Žmogus, kurį užsienio universitetai priimtų išskėstom rankom, neįstoja į Kauną !!! Kur jam grantai ?? Jau net nebejuokinga anų metų situacija, kai jis užėmė 2-ą vietą, o pavyzdžiui Evelina Anusauskaitė - penktą. Mokyklos pažymiai abieju buvo panašūs ir greičiausiai Evelinos dar mažesni. Jis neįstojo, o Evelina rudenį buvo pakviesta pagal išimtį. Kas tai ???? Kaip galite tai paaiškinti ? Dabar jaunimas masiškai bėga iš Lietuvos, o ta dalis, kuri yra Lietuvos patriotai, talentingi ir nori čia studijuoti, nors sąlygos tikrai prastesnės, laiko po 2 ar 3 metus iš eilės stojamuosius ir jiems užtrenkiamos durys – jie tiesiog išmetami į užsienį. Tai yra baisu ! Atsakykite į šiuos klausimus. Ir ne atsakymu – kompiuteris sudėliojo studentus taip kaip reikėjo. Kompiuteris niekada neatrinks žmonių, gabiausių muzikai. Tai tikriausiai kažkam yra naudinga. Nori sunaikinti šalį – sunaikink jos kultura.
studente
2010-08-20 11:04
Klausimas:
Norėjau paklausti ar galite ramiai miegoti vykdydamas genocidą Lietuvoje. Anais metais pripažinote, kad padarėte klaidų stojimo tvarkoje į Menų specialybes. Šiais metais pridėtas 10% iš stojamojo egzamino nieko nepakeitė. Iš pačių talentingiausių muzikai įstojo tie, kurie geriau išlaikė anglų ir lietuvių, o dainavo ir grojo prasčiau. Kauno DŽIAZO SKYRIUI NEDAVĖTE NĖ VIENO STUDENTO !!! Nors tarp stojančių į Kauną tikrai buvo vertų. Kaip pavyzdys vienas džiazo pianistas, akordionistas, tarptautinių konkursų laureatas, jau du metus iš eilės stojantis ir neįstojantis į Kauną, kasmet užimantis 2 VIETĄ iš visų stojančiųjų į džiazą. Žmogus, kurį užsienio universitetai priimtų išskėstom rankom, neįstoja į Kauną !!! Kur jam grantai ?? Jau net nebejuokinga anų metų situacija, kai jis užėmė 2-ą vietą, o pavyzdžiui Evelina Anusauskaitė - penktą. Mokyklos pažymiai abieju buvo panašūs ir greičiausiai Evelinos dar mažesni. Jis neįstojo, o Evelina rudenį buvo pakviesta pagal išimtį. Kas tai ???? Kaip galite tai paaiškinti ? Dabar jaunimas masiškai bėga iš Lietuvos, o ta dalis, kuri yra Lietuvos patriotai, talentingi ir nori čia studijuoti, nors sąlygos tikrai prastesnės, laiko po 2 ar 3 metus iš eilės stojamuosius ir jiems užtrenkiamos durys – jie tiesiog išmetami į užsienį. Tai yra baisu ! Atsakykite į šiuos klausimus. Ir ne atsakymu – kompiuteris sudėliojo studentus taip kaip reikėjo. Kompiuteris niekada neatrinks žmonių, gabiausių muzikai. Tai tikriausiai kažkam yra naudinga. Nori sunaikinti šalį – sunaikink jos kultura.
Renata
2010-08-20 10:59
Klausimas:
Kodėl žemės ūkio specifinės programos universitete liko be krepšelių, nors stojimo balai buvo daugiau kaip 16 balų? Tos pačios krypties programose, kolegijose studentai įstojo su žymiai mažesniu balu (4,2) į valstybės finansuojamą vietą? Absurdas. Gerb. ministre, kai Jūs manote, ar tai yra sąžininga konkurencija. Automatiškai nurodote, kad studentas rinktųsi valstybės finansuojamą vietą kolegijoje, nei mokamą vietą universitete, nors jo gabumai yra 4 kartus mažesni. Ar valstybė gali remti mažesnių gabumų studentus? Ir dar noriu Gerb.ministre paklausti, kas vadovauja ministerijai - Jūs ar panelė Putinaitė, kuri pastoviai televizijoje nusišneka tikrąja ta žodžio prasme. Norėtųsi matyti Jūsų veidą ir nuomonę apie beviltišką švietimo padėtį.
Studentas
2010-08-20 10:59
Klausimas:
Laba diena, gerb. Ministre, Šiemet į LMTA nemokamas vietas buvo priimti šeši pianistai (į Kauno fakultetą – nė vieno), taip pat priimti keturi vokalistai, štai į Dailės akademiją Kaune – vienas tapytojas… Noriu paklausti, ar tai yra tos nuostabiosios reformos vaisiai? Ar jie ne pe kartūs? Ar būsimus menininkus ir toliau reitinguos kompiuteris? Nemanau, kad atrankose į Coventgarden’o ar La Scala’os teatrus Lietuvių kalbos balas bus lemiamas… Ačiū už atsakymus.
Aldona
2010-08-20 10:51
Klausimas:
Laba diena Prašyčiau atsakyti į labai svarbų mūsų mokyklai klausymą. Kada bus peržiūrėta ir patikslinta mokinio krepšelio skaičiavimo metodika pradinių klasių mokiniui? Pagal šiuo metu galiojančią tvarką pradinei mokyklai (klasių užpildomumas 22 mokiniai) labai didelis lėšų trūkumas mokytojų algoms išmokėti. Jeigu mokykla turi daugiau 5-8, o ypač 9-10 klasių mokinių-problemų nėra, o vakarinėms mokykloms net lieka po 500 tūkst. Lt. Kodėl pradinukas taip nuvertintas?
Inga
2010-08-20 10:36
Klausimas:
Gerb.Ministre, labai daug buvo diskutuojama ,dėl popierizmo mažinimo,bet jo kaip nemažėja taip nemažėja.Daugybė jų reikalingi tik tikrintojams,bet ne pačiam darbuotojui. Manome,kad tiesiog per daug laiko skiriame popieriams,bet ne gyvam kontaktui su žmonėmis.Teko važinėti po svečias šalis ir apie daugumą dokumentų,kuriuos mes privalome kas met ruošti-jie net nežino.Jų nuomone geras darbas,tai nuolatinis kontaktas su vaiku,tėveliu,darbuotoju o ne popierinis susirašinėjimas.
studente is TTVAM
2010-08-20 09:38
Klausimas:
Ministre, o kaip paaiškinsite tai, jog privati aukštoji mokykla TTVAM (UAB), kurios direktore yra vienintele akcininke ir Jūsų partijos nare, tapo privačia per kelias dienas gavus jūsų parašą? Kokiais įstatymais tokia UAB turi vadovautis? Pelno? MSI? ar dar kokiais? Nes tos direktores kiek skaiciau pajamos labai padidejo kai tapo UAB direktore. Ar Jusu, kaip ministro, ir yra tokia pagrindine mintis, kad suzlugdyti aukstaji moksla ir studentus ir viska paversti UAB (studiju krepseliai, mokinio krepseliai, darzelinuku krepseliai - jus padaret versla)?
Linas B.
2010-08-20 09:28
Klausimas:
Gerb. Ministre, Jūs skelbiate, kad vykdote mokslo ir mokymo reformą. Tačiau Jūsų nepopuliarūs sprendimai tam jokios naudos neduoda. Vienas iš Jūsų reformos padarinių – dviejų Kauno aukštųjų mokyklų sujungimas, kuris vyksta ne bendruomenių noru, o universitetų administracijų ir, galbūt, Jūsų neoficialiu nurodymu. Šito sujungimo pasekmė, darbingų ir garbingų žmonių atleidimai, neeilinių atestacijų organizavimas, kurios pasėkoje vyksta potencialių mokslininkų atleidimai bei atskiros šakos, nelabai populiarios, bet labai svarbios Lietuvos ūkiui, mokslininkų negrįžtamas sunaikinimas, užkertamas vienos iš ūkio šakų tobulėjimas ir modernizavimas. Jungiamų universitetų rektoriams ir jų senatoriams suteikta neribota galia ir nebaudžiamumas. Jie savo nuožiūra gali elgtis kaip tinkami. Gali atleidinėti, statyti, griauti, naikinti, pirkti, parduoti – nesilaikant jokių įstatymų, peržengiant bet kokias padorumo bei moralės ribas. Kaip Jūs galvojate, ar tai puoš Jus ir Jūsų reformą, nes tai ką aš paminėjau, yra mokslo ir mokslinio potencialo naikinimas. Pasidomėkit, Ministre, tuo jungimu, jei Jūs mokslininkų ir mokslo pusėje, neleiskit kad Jus ir Jūsų ministerijos vykdomą reformą keiktų mokslininkai. Ačiū už atsakymą. Pagarbiai,
Jadvyga
2010-08-20 09:25
Klausimas:
Kai užstrigo LAMA BPO sistema ir daugeliui abiturientų buvo šokas, Jūs ramiai leidote atsostogas. Negi Jums nerūpėjo? Be to, kodėl Jūsų vadovaujamoje ministerijoje klaiki betvarkė. Gal Jums per sunku vadovauti, tai yra vienintelis kelias - pasitraukti iš pareigų. Turėkite pilietinės drąsos ir tai padarykite, o nelaukite kol studentai išeis į gatves. Ar neatrodo, kad teisingas pasiūlymas?
Kristina
2010-08-20 09:08
Klausimas:
Gerb.Ministre, neseniai isgirdau apie Jūsų "programa 2015". Reklamuojama, jog 2015 studentus mokys destytojai is uzsienio, bus geriausios laboratorijos, mokslo sleniai, geriausia studiju kokybe ir pan. Nemanot, kad 2011 metais istojes asmuo ir pabaiges 2015 - gales paduoti jus i teisma uz melagyste? Nes tokiu salygu, kokias Jus reklamuojat su jusu vykdoma reforma niekuomet nebus
Edmundas
2010-08-20 08:41
Klausimas:
Laba diena. Norėjau paklausti, kodėl teigiat , kad stojimas i meno specialybes buvo pakeistas, sudarytos geresnės sąlygos, nors šiemet į Muzikos ir teatro akademiją vėl nepateko 40 talentingų žmoniu, kurie per stojamąjį egzaminą surinko aukštus balus, bet turėjo žemus balus iš valstybinio lietuviu kalbos egzamino. Į akademija įstojo žemesnius stojamojo egzamino balus gavę, bet geriau išlaikę lietuvių kalbos valstybinį egzaminą. Grantų sistema neveikė. Juos išdalino bet kaip. Ką siūlote žmonėms, kurie antrą kartą stojo ir vėl nepateko? Gal bandyti penktą ar septintą kartą? Ar imsitės kažkokių veiksmų ir spręsite problemą? Nėra jokių galimybių tiems zmonėms mokėti 19 tūkst. per metus, 5 tūkstančiai dar būtų realu. Ačiū uz atsakymą.
Lina
2010-08-20 04:12
Klausimas:
laba diena mano dukrelei po dieju metu i mokykla.kaip isleis jei psalpa nubraukta ir darbo nera?aciu
Audra
2010-08-19 22:26
Klausimas:
Gerb. Ministre, Kauno miesto bendrojo lavinimo mokyklų pertvarka atrodo esanti neskaidri, neteisinga. Išskirtines sąlygas gauna katalikiškos mokyklos, kurių mieste- net 7(jeigu nesuklydau skaičiuodama). Mokyklas, kurios turi daugiau kaip 1000 mokinių, pvz., "Atžalyno", "Purienų", Milikonių ir kt. rengiamasi pertvarkyti į pagrindines, o Julijanavos katalikišką pertvarkyti į gimnaziją, turinčią mok. nuo 1 iki 12 klasės, nors šioje mokykloje mokosi 600 mokinių.Tai panašu į korupciją ir neteisingumą gerai dirbančių mokyklų atžvilgiu
Vytautas V.
2010-08-19 21:33
Klausimas:
Gerb. ministre taip jau yra, kad jūsų naujoji reforma, bent jau pirmųjų metų atžvilgiu nuėjo tik bankų naudai. Nelabai suprantu, kaip įmanoma studentui sumokėti 8000-12000 lt per metus ir dar turėti 8 balų vidurkį, nes tokį vidurkį norint turėti reikia mokytis visą diena, o norint užsimokėti tokia sumą reikia reikia labai daug dirbti ir savaime supranta, jog tada kenčia mokymosi lygis. Prie to paties būtų galima paminėti, jog yra labai maža dalis tėvų, kuri gali skirti savo atžaloms tokia sumą, o apie našlaičių padėti išvis geriau patylėti, nes tiek jiems, tiek ir socialiai remtinų šeimų vaikams, skirtas socialinis užtikrinimas yra beveik lygus nuliui, tai iš kur jiems gauti pinigų mokslui, kuris ištiesų nevertas nė 1000 lt. Todėl man yra visiškai nesuprantama naujoji reformos esmė ir jos raida ateityje. Tad paprasčiausias mano klausimas būtų toks: "Ką GERO davė jūsų naujoji reforma studentams ir ką ji gero gali duoti žiūrint į ateitį?" Negi studentai geriausias pajamų šaltinis?
Negaunantis atsakymo ŠMM kabin
2010-08-19 21:04
Klausimas:
Gerb. Ministre, 1.Ar nuo 2011 metų tikrai bus įvestas ikimokyklinuko krepšelis ? 2. Ar 2011 m. bus vykdomas pilotinis papildomojo ugdymo krepšelio įvedimo projektas? 3. Ar bus tobulinama mokinio krepšelio metodika? (Nusibodo apgaudinėti save ir Valstybę slepiant vaikus statistinėse ataskaitose ).
Lietuvis
2010-08-19 20:26
Klausimas:
Kodėl Jūs taip nemėgstate lietuvių? Jūsų neformalūs patarėjai Dementjeva, Kviatkovski, Davydovič . Išmetėte iš istorijos vadovėlių Širvintų - Giedraičių mūšį? Balsavote už Narkevič Švietimo įstatymo pataisas, kad lenkai ir rusai nesimokintų bent 2 dalykus lietuviškai??Tai yra kad jie būtų integruoti į kitas valstybes ir t.t. Per lenkų radiją žadate nuolaidas rusams komplektuojant klases. Jų didesnis krepšlis? Kodėl tokia neapykanta lietuviams????
vladas
2010-08-19 20:00
Klausimas:
Kieno interesus jūs atstovaujate? Ar tiesa, kad esate p. Lubio įrankis?
kalbos
2010-08-19 18:00
Klausimas:
Kodel nepadarius universitetines studijas daug lankstesnes, kad studentai galetu dirbti, kodel nepasinaudojus Vakaru Europos valstybiu patirtimi, pvz. Vokietijos, kur studentas pats sau susidaro tvarkarasti, pats pasirenka kokius mok. dalykus kokiame semestre studijuoti, kada laikyti egzaminus ir t.t. Taip pat labai prastas Lietuvos mokyklose uzsienio kalbu mokymas, isdestymas, jau mokyklose turetu buti mokoma lotynu kalbos, nors butu igijami kalbos pagrindai, nors tai mirusi kalba, bet ji reikalinga studijuojant busimiesisems medikams, juristams, teologams, ir kt. profesiju zmonems.Studijuoju Vokietijoje, apart anglu, jau nekalbant apie vokieciu kalba, man reikalingos lotynu senoves graiku, italu kalbu zinios; mano bendrakursiai siu kalbu pagrindus jau igijo mokyklose mokydamiesi nuo 5 klases, o as esu priversta lankyti papildomus kursus. Lietuvoje aplamai prasti reikalai su uzsienio kalbu mokymu ir destymu, kazkodel populiarios tik anglu, vokieciu, rusu.
Kęstas
2010-08-19 17:49
Klausimas:
Mykolas Drunga geriausiai išdėsto pagrindinę Lietuvos problemą: _Taupyti tai taupome, bet ar turime gamybos ar pajėgumų, kurių pagrindu galėtume su kuo nors konkuruoti?_
Vandenis
2010-08-19 14:53
Klausimas:
Kada atsistatydinsite, "reformatoriau" ? Ir ar negaila Lietuvos jaunimo, kuris bėga iš Lietuvos nuo pono "reformų" į užsienio universitetus. Ir ar nemanote, kad nereikia pradėti darbo, kurio nesugebate dirbti? Čia apie tamstos ministeriavimą. Ir paskutinis klausimas: kiek buvote suderėję su Adomėnu? Tai yra jums otkatas koks turėjo būti?
elvyra
2010-08-19 14:30
Klausimas:
Gerb. ministre, kodel Lietuvoje nemazinamas universitetu skaicius,iki 4-5.Kad jie savaime numirs tai mazai tiketina,nes daugelio musu tautieciu mastymas toks,kad svarbu gauti tik diploma,jie nesiruosia dirbti pagal igyta issilavinima.Ar Jus nemanote,kad tie studentai,kurie nesugeba isisavinti universiteto programos,turi buti salinami is mokymo istaigos,o ne susimoketi.Tai diplomu pardavimas issimoketinai.O universitetam durneliai yra naudingesni.Kodel ministerija nesuskaiciuoja kiek kokiu specelistu reikia.Man kaip mokesciu moketojui gaila toks pinigu metymas.O gal tai itakoja rektoriu klanas.
jurga
2010-08-19 14:14
Klausimas:
gerb. ministre, esu 11kl ir jau dabar susirupinusi del savo ateities. lietuvoje mokytis neimanoma. jus darite ivairias reformas,kurios tik zlugdo,mus, studentus. pati zinau kad nors ir islaikius kokius4 egzaminus 100% vis tiek niekaip negaleciau istoti i valstybes finansuojamas vietas nes dar truktu ~2balu. kaip galima pasiimti is banko paskola su 9% palukanu? tau gerai kad dar jei tevai gyvena tam paciam mieste, bent jau su pragyvenimu dar kazkiek padeda. uzsikrauti paskola iskarto yra kazkokia nesamone. kaip issimoketi jei vienas tik is tevu dirbantis ir gaunantis ~1200lt per menesi? studentams visiskai nesudarytos salygos dirbti, studiju programa daugiausiai remiasi teorija, beveik jokios praktikos. o ka jau kalbeti apie destytojus? gyvenu Kaune, kur yra ir KTU ir VDU. noreciau studijuoti ekonomika, bet pasidomejusi studiju kokybe net issigandau. kur girdeta, kad mokantis anglu kalbos destytojas duoda 300 zodziu ismokti mintinai kitai dienai testui? ne viena pazystama skundziasi, kad lietuvoje destytojai tiesiog studentus sodina. gauti is universiteto stipendija neimanoma. aisku galeciau ir daugiau vardinti... nemanau, kad lietuva kada nors isbris is krizes, kai Jus nesudarote ne tik salygu mokintis, pasilikti lietuvoje bei uztikrinti ateiti, kuri verstu pagalvoti apie likima lietuvoje.
Elzė
2010-08-19 14:04
Klausimas:
Atsakykite, prašau, kur čia logika, kad ikimokyklinėse įstaigose auklėtojų padėjėjoms skiriama žymiai mažiau dienų atostogų, negu pedagogams?Juk žmonės dirba tokiomis pačiomis sąlygomis ir pavargsta psichologiškai nė kiek ne mažiau, o dažnai ir žymiai daugiau nei auklėtojos.Ar nežadama nieko keisti šioje srityje?
Vladas
2010-08-19 13:28
Klausimas:
Gerb.ministre, gal galit paaiškinti, kodėl įstojusieji į mokamas studijų vietas negana to, kad turi patys mokėti už studijas, imti paskolas, sukti galvą kaip be to dar pragyventi, dar ir negauna jokių socialinių garantijų iš aukštosios mokyklos? argi tai nediskriminacija?
Jolanta
2010-08-19 12:40
Klausimas:
Gerb. Ministre, Norėjau Jūsų paklausti dėl mokyklų tinklo optimizavimo Kauno mieste, o ypač Šilainių mikrorajone Kaune. Kaip galima paaiškinti delsimą optimizuoti tinklą, turėti visas vidurines mokyklas aplinkui ir dvi gimnazijas šalia?Juk pradedant optimizuoti mokyklų tinklą buvo kalbama apie bazines pagrindines mokyklas, kurios bus priskirtos gimnazijoms. Dabar apie tai Šilainių mikrorajone net nekalbama, gimnazijos neturi bazinių mokyklų, nes aplinkui tik vidurinės, kai kurios net perpildytos. Dėl to ir mokinių srautai tame pačiame mikrorajone pasiskirstę netolygiai. Netgi naujasis švietimo įstatymas žada įteisinti vidurinės mokyklos statusą iki 2015 metų. Aš ne prieš vidurines mokyklas, bet kodėl tik gimnazijoms taikomos griežtos optimizavimo taisyklės( nors laikinai, kol nebus galutinai optimizuotas mokyklų tinklas, neleidžiama formuoti jaunesnių klasių).Dėl tokio nesuderinamumo kai kurios gimnazijos atsidurs ant bankroto ribos, nes kiekviena vidurinė mokykla suinteresuota išlaikyti savo mokinius bet kokiomis priemonėmis ir bet kokia kaina, o ir mokiniai bei jų tėvai nelabai suinteresuoti keisti mokyklą jeigu galima įgyti vidurinį išsilavinima toje pačioje mokykloje. Juk programa tai visur ta pati. Natūraliai kyla klausimas kodėl gimnazijoms nesuteikiama galimybė( laikinai formuojant jaunesnes klases) normaliai gyvuoti ir išgyventi, jeigu vidurinės mokyklos toliau tebegyvuoja, nes ir dauguma jų mokinių ir jų tėvelių yra tik už vidurines mokyklas. Kodėl tik gimnazijos pastatomos prieš įstatymą griežtai formuoti klases tik nuo 9 klasės, o šalia esančių vidurinių mokyklų egzistavimas vis pratęsiamas ir gali būti, kad jos egzistuos dar ilgai. Gerb. Ministre, manau, kad Jūsų nuomonė ir pozicija bus įdomi daugeliui. Taip pat labai įdomu kada galutinai bus priimtas naujasis Švietimo įstatymas.
rimas
2010-08-19 12:06
Klausimas:
gerb.ministre, sutinku, kad aukštojo mokslo reforma buvo reikalinga, tačiau ar tokia kaina? Jūs padarėte naują paskolų sistemą, kuri pagal jus turėjo būti prieinamesnė studentams. Tačiau ar tikrai ji tokia tapo? sąlygos - vienos sunkiausių europoje, palūkanos - vienos didžiausių, o darbo kaip nėra, taip nėra. ir jau tik nesakykit, kad rėmėtės kieno nors patirtimi, netikiu. Juk buvo galima padaryti kaip anglijoje - paskola be palūkanų, pradedama išmokėti tada kai asmens pajamų dydis pasiekia tam tikrą ribą. O kaip dabar išgyventi jaunam žmogui, kuris nori mokytis, bet dar turi ir dirbti, kad galėtų mokytis, o darbo nėra.
vita
2010-08-19 12:03
Klausimas:
Laba diena, kada kils mokytoju atlyginimai?
Akvilė
2010-08-19 11:19
Klausimas:
Ministre, bendrojo priėmimo sistema į menų studijas buvo tobulinama beveik metus, tačiau šiemet vėlgi turėjome tokią pačią situaciją kaip ir pernai: gabūs, talentingi, daugybę metų dar mokykloje besiruošiantieji stojimams studentai vėl neįstojo dėl kažkokių reitingavimų. tai kaip bus kitamęt? vėl lauretai neįstos dėl neaiškių sistemų?
Vadimas
2010-08-19 11:10
Klausimas:
sveiki. esu vienos įmonės direktorius. stengiamės priimti ir ugdyti kuo daugiau jaunų specialistų, tačiau kai juos priimame, reikia iš naujo visko mokyti, nes tai, ką jie gauna studijuodami, toli gražu skiriasi nuo praktikos. Noriu kaip darbdavys paklausti, negi negalima kartu su verslo sektoriumi atnaujinti studijų programas, nes kaip ir minėjau, dabar kai pabaigia, jie moka tik kažkokią teoriją. daugiau nieko.
Arūnas
2010-08-19 11:07
Klausimas:
Gerbiamas ministre, žinia, kad įsibėgėjus švietimo reformai dalis studentų turi mokėti neadekvačiai dideles įmokas už mokslą. Aš prognozuoju, kad studentai baigę mokamas studijas bus priversti išvažiuoti į užsienį dirbti, kad galėtų atiduoti paskolas. Taip pat prognozuoju, kad įžvalgesni studentai iškart rinksis studijas užsienyje, taip kaip ten mokslas nemokamas, pigesnis ir neretai aukštesnės kokybės. Klausimas: Kaip manote ar dėl naujos studijų tvarkos neatsitiks taip kad didžioji dalis gabiausio jaunimo po ketverių metų bus priversta masiškai emigruoti.
tomas
2010-08-19 11:07
Klausimas:
p.Ministre, jau kelis metus iš eilės pastebime, jog į socialinių mokslų kryptis stoja per daug studentų (turim perteklių teisininkų, vadybininkų ir pan.) - nors jiems darbo nėra ir nebus greitu metu. Negi negalima padaryti specialistų poreikio analizės, kiek ir kokių specialistų reikia šaliai, kad absolventai turėtų darbo? Juk tokią analizę galima padaryti bendradarbiaujant su verslo sektoriumi.
Janina
2010-08-19 11:04
Klausimas:
P.Ministre, mano vaikas šiemet stojo su 17,78 stojamojo balo į kolegiją. Nepriėmė nei per pirmą, nei per antrą etapą. Trečiam, papildomam etape, dėl visa ko parašė ir specialybę į universitetą. Įstojo į universitetą. Nors kolegijose tiek pirmu, tiek antru etapu įstojo ir žmonės, kurių balai netgi mažesni nei 6. antrus metus nesugebate užtikrinti, jog stojimai vyktų normaliai. kada pagaliau pakeisit priėmimo sistema, nes iš tų jūsų tobulinimų kaskart neįstoja gabūs žmonės?
Donė
2010-08-19 10:04
Klausimas:
Gerbiamas Ministre, Kaunas buvo bene pirmoji Lietuvos vietovė, kuri patyrė masinę emigraciją, kuri įvyko itin staigiai ir tyliai, - masinį sodybų tuštėjimo metą, kurį išgyvena Lietuva šiuo metu, Kaunas patyrė prieš 15 metų. Džiugu, kad Liberalų sąjūdis buvo pirmoji Lietuvos politinė jėga, kuri rimtai pripažino lietuvius užsienyje kaip tautos dalį. Vis tik ar, Jūsų manymu, tikrai skiriama pakankamai dėmesio lituanistiniam vaikų ir jaunimo švietimui kitose šalyse? Ar pakankamai išplėtota bendrabučių ir pan. sistema Lietuvoje (t.y. ne tik dabartinėje sostinėje) tiems vaikams, kuriuos tėvai nori siųsti atgal į Lietuvą baigti mokyklas? Nuotolinio mokymo programos? Lietuvių kalbos įtraukimas į mokyklų programas kitose šalyse? Taip pat kada ŠMM viešai skatina lietuvių vaikų nutautėjimą (http://www.delfi.lt/news/daily/emigrants/viceministras-emigrantu-vaikai-turetu-socializuotis-tose-salyse-kur-gyvena.d?id=31551037), ar tai nepažeidžia be kita kos tos pačios judėjimo laisvės (Konstitucijos 32 str. - teisė išvykti ir teisė grįžti), kurią liberalai turėtų ginti kaip niekas kitas? Sėkmės Jums ir visiems liberalams, darote puikius darbus, bet tobulėjimui ribų nėra.
Petras
2010-08-19 09:46
Klausimas:
Kodėl aukštųjų mokyklų rektoriai valdo daugiau nei dvi kadencijas? Kada keisis VDA rektorius?
Gina
2010-08-19 08:54
Klausimas:
Pone ministre, labai norėtume kad muzikos abitūros egzamino programa būtų konkretesnė. Dabar mokytojas paprasčiausiai ruošia abiturientą "iš lubų". Galėtų būti bent klausytinų muzikos kūrinių sąrašas...
Vietinis
2010-08-18 21:54
Klausimas:
Kodėl Vilniuje tautinių mažumų /lenkų,rusų/pustuštės mokyklos nėra jungiamos?Juk miesto mokyklose labai trūksta vietų mokiniams besimokantiems lietuvių kalba.
Rasa
2010-08-18 20:04
Klausimas:
1) Jau nejuokinga klausytis mokytojų verkšlenimus dėl atlyginimu. Visi matom viešai paskelbta tinkalpiuose - geros algos, retas tokias gauna. Gal geriau atkreipkite dėmesį į tėvų prašymus įvesti mokyklose tvarką: smurtas, smurto slėpimas, tikslingas"nemokymas" vardan papildomų pamokų (uždarbiavimas vadinasi). 2) Siūlau algas mokytojams diferencijuoti pagal mokyklos reitingus: kodėl dabar mano vaiko mokytoja gauna tokį pat atlyginimą kaip Ąžuolo mokytoja, nors mūsų mokykla kokia 450 (veido reitinguos) ,panašiai ir Kengūros konkurso rezultatuose(jie irgi vieši ir svarūs). 3) Ir fatas tas kad nėra blogos švietimo programos. Geri mokytojai sugeba jas kuo puikiausiai išdėstyti. Deje mokyklose vis mažiau mokytojų kurie nori ir pajėgūs dirbti MOKYTOJAIS. Vat čia yra didžiausia problema.
Liucija
2010-08-18 19:17
Klausimas:
Jums reikėtų dažniau apsilankyti mokyklose, pasiklausyti mokytojų kambariuose vykstančių pedagogų diskusijų ir tada atsakyti jų nuolat keliamus klausimus - kiek dar tęsis, tokia pragaištinga, netoliaregiška valstybės politika švietimo atžvilgiu? Kokius padarinius tai turės ateityje o daugelyje sričių jau ir dabar turi valdžios vyrų ir moterų, beje, niekada nedirbusių mokykloje priimti neatsakingi sprendimai? Pedagogai neužtikrinti dėl savo ateities, pikti, suirzę, profesijos prestižas visiškai žlugęs ir toliau žlugdomas, mokomosios programos labai išpūstos, mokiniams krūviai, ypač baigiamosiose klasėse tiesiog nerealūs, mokykla tapo nesaugi, patyčių mastas sunkiai suvokiams, beveik visiškai neskiriama lėšų popamokinei veiklai.Per atostogas pilni miestai dykinėjančių mokinių. Jaunimas kratosi pedagogikos studijų. Mokyklose dirba beveik vieni pensininkai, kurie jau nesugeba eiti koja kojon su laikmečiu, nes ir reikalavimai pasikeitę, ir vaikai demokratijos, tiksliau, liberalizmo dėka, visiškai suįžulėję. Ir prošvaisčių, kad situacija švietimo sistemoje keisis, deja, bet nematyti. Kas su mumis bus? Kokius darželius lankys ir kokiose mokyklose mokysis mūsų vaikai jau netolimoje ateityje?Ar apskritai atsiras, norinčių būti mokytojais? Kodėl Lietuvoje tėvai perspėja savo abituriantus vaikus, susiruošusius studijuoti, tik ne į pedagoginį!!! Ar tai kam nors ten, sėdintiems Seimo ir Vyriausybės rūmuose iš tiesų rūpi? Manau, kad ne itin. Turiu nemažai draugų ir pažįstamų, dirbančių pedagogais. Ir, žinote, kokia pagrindinė jų pastarųjų metų pokalbių tema?Kiek dar galima kęsti tą žeminančią visom prasmėm padėtį?Kai tu praktiškai neturi jokių teisių, tik pareigas.Ir dirbi už grašius.Labai gaila, bet keletas tikrai puikių, man žinomų pedagogų, ruošiasi emigruoti iš Lietuvos.Ir aš džiaugiuosi dėl jų. Svetur, jie tikrai galės pasijusti žmonėmis ir gyventi šiandien, o ne kada nors ateityje. Mūsų šaliai jie nereikalingi! Taigi, kaip Jūs pats asmeniškai, būdamas švietimo ministru, ketinate sugrąžinti pagarbą mokytojui ir kelti šios kilnios profesijos prestižą?
john
2010-08-18 18:30
Klausimas:
ar jus tikit kad jus dar galit buti ministru kad jus galit padariti nors ka gero as ir mano pazistami netiki jum visiskai
jonas
2010-08-18 17:52
Klausimas:
Ar po jūsų šietimo reformos Lietuvoje neatsiras žmonių nemokančių skaityti?
Bardas
2010-08-18 17:23
Klausimas:
kada mokytojo profesija bus tokia pat prestižinė kaip ir kitose užsienio šalyse?
Aldutė
2010-08-18 17:23
Klausimas:
Ministre, kodėl neskiriame dėmesio mokyklose tautiškumo auklėjimui? Nepuoselėjamos senosios smetoninės vertybės?
2010-08-18 17:06
Klausimas:
Norėčiau paklausti, ar įgyvendinsite savo viešai duotą pažadą, kas pagerėjus ekonominei situacijai, pirmiausiai didinsite ikimokyklinių įstaigų pedagogų atlyginimus?Ačiū.
Reda iš Kauno
2010-08-18 16:51
Klausimas:
Kodėl nėra spec. pedagogų, bei mokytojų padėjėjų bendrojo lavinimo mokyklose? Kodėl nėra auklėtojų padėjėjų darželiuose?Neįgalių, turinčių nesunkią negalią vaikų integravimas į bendrojo lavinimo mokyklas yra tik graži "popierinė" deklaracija. Mokyklos vadovybė tiesiog tobulai "įtikino" jog jų vadovaujamoje įstaigoje mano vaikas bus nesaugus. Motyvavo tuo, kad neturi spec. pedagogo. Mokyklos skelbimų lentoje aiškiai pabrėžta, jog turintiems negalią - pirmumo teisė mokytis šioje mokykloje. kaip suprasti tokį "reiškinį"?
P.Morkūnas
2010-08-18 16:10
Klausimas:
Ką planuojate dayrti, kad sumažinti ir aukštųjų mokyklų ir studentų skaičių iki Europos vidurkio? (Dabar kur žiūri, vis iškaba ,,Aukštoji....")
auklėtoja
2010-08-18 15:33
Klausimas:
Sveiki, pone ministre. Senokai dirbu ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, tačiau tokių sunkių metų, kokie buvo praėjusieji, dar neteko išgyvent. Daugeliu aspektų:atlyginimai sumažinti iki nerealiai žemo lygio- aš, turinti du aukštojo mokslo diplomus, ,, į rankas" gaunu 1200 lt.Jūs man atsakykit, ar tai normalus atlygis už tokį atsakingą ir labai svarbų darbą ugdyti pačius mažiausius mūsų piliečius?Plius dar.Savivaldybė sugalvojo kiekvienai ugdymo įstaigai privalomą sutaupyti lėšų sumą. Ir labai nemenką! Bet juk mes nesam kokia gamykla ar šiaip komercijos įmonė, kuri gamina produktą,jį parduoda ir gauna pelną.Tai, kaip Jums atrodo, tas taupymas vyko? Žinoma, darbuotojų sąskaita.Buvom su savo ir taip ,, mizernais" atlyginimais verčiami eiti nemokamų atostogų. Kitas būdas - nors grupėje yra 1,7 etato, tačiau visus metus dirbdami už tiek, gaudavome už 1,5.Ir išvis, tokios betvarkės, kokia yra ikimokyklinio ugdymo srity, matyt nėra visam švietime! Popierizmo, nors Jūs ir skelbėte, kad jo praktiškai neliks, nesumažėjo nė kiek!Galbūt,taip savivaliauja savivaldybės,prisigalvodamos krūvas niekam nereikalingų planų,lentelių ir pan., tačiau, mums, ikimokyklinio ugdymo pedagogmas, nuo to ne lengviau.Finansavimo praktiškai jokio!Kiekvienos smulkmenos turi kaulyt iš tėvelių.Įstaigų direktorių savivaliavimas pasiekė aukštumas, ugdytinių tėvai įgijo tokias teises, kad plaukai šiaušiasi!Bijomasi ką nors jiems pasakyt, nes įsižeis ir atsiims vaiką, o pastarųjų juk trūksta.Tačiau kažkodėl nėra įstatymo, ar norminio akto, kuriame būtų aiškiai pasakyta, kokias teises turi ikimokyklinio ugdymo pedagogas, jei vaiko tėveliai pastoviai vėluoja pasiimti savo atžalą iš darželio ir į daugkartines pastabas nereaguoja?Ir tai jau tapo norma.Vesti į policiją?Ar sėdėti su vaiku viršvalandžius, už kuriuos tau niekas nemoka?Ir kokiomis ryšio priemonėmis su tais tėveliais susisiekti?Juk iš įstaigos telefonų į mobiliuosius nepaskambinsi.Tai tenka daryti iš savo asmeninių lėšų. Ir niekas tau jų nekompensuoja.O skambinti tenka po kelis kartus per dieną. Kaip čia neprisiminus Seimo narių, gaunančių, kad ir apkarpytas, tačiau labai solidžias išlaidas parlamentinei veiklai!Taip ir norisi jiems pasiūlyti susikeisti vietomis.Taigi, apie kokią ugdymo proceso kokybę ir pedagogo darbo prestižą galima kalbėti, kai tu pagal gaunamą atlyginimą esi visiškas skurdžius, pagal teises, visiškas beteisis, o išsilavinimą turi turėt aukštąjį ir pareigas privalai atlikti visas ir dar daugiau, nei tau priklauso?! Teko lankytis kelių Europos valstybių ikimokyklinio ugdymo įstaigose.Pavydas ima, pamačius, kokias darbo sąlygas ten turi pedagogai!Ir kaip jie yra gerbiami!Ir kokius atlyginimus gauna! Kai papasakoji jiems apie mūsų darbą, kai parodai nuotraukas ir filmuotą medžiagą apie tai, kaip kūrybingai dirbama mūsuose, kokie mūsų vaikų pasiekimai ir kaip už tai atlyginama tiek moraline, tiek materialine prasme, patikėkit, žiūri į mus kaip į ufonautus! O juk taip norėtųsi ateiti į mėgstamą darbą su gera nuotaika, nesukti galvos už ką nupirkt vaikui batus ar striukę, nekalbant jau apie išvyką prie jūros ar kur toliau, aplankyti premjerinį spektaklį, nusipirkti patinkančią knygą.Kada taip bus, pone ministre? Su pagarba R.J., Kaunas
Artūras
2010-08-18 15:30
Klausimas:
Sveiki, noreciau uzduoti labai paprasta klausima. Kuo pagerejo studiju kokybe universitetuose po jusu reformos? Nauju fontanu kiemelyje? o gal naujomis lubomis? Atsiprasau, bet manau jus norite ne pagerint studiju kokybe, o priversti mokinius ir studentus geriau mokintis pagal ta pacia studiju forma ir kokybe, vien tik todel, kad nereiketu moketi milzinisku pinigu uz moksla. Nemanot, kad jum nesiseka sio plano igyvendinti?
valentina
2010-08-18 12:43
Klausimas:
ka ruosiates daryti su patyciomis mokyklose,juk tai tampa didele problema,apie kuria daug kalbama,bet nieko nedaroma
valentina
2010-08-18 12:18
Klausimas:
kodel tokios nepakeliamai sunkios programos pradinukams,ypac tai liecia lietuviu kalba,turbut nrra normalu,jei treciokas pamokas ruosia po 5 valandas
Arūnas
2010-08-18 12:12
Klausimas:
Ar negalvojate mokytojui įvesti po du pagalbininkus silpnesnies ar stipresnies moksleiviams? Ačiū
Arūnas
2010-08-18 12:09
Klausimas:
Ar neketinate mažinti mokinių skaičių klasėse nuo 30 iki 20?
Genovaitė
2010-08-18 11:51
Klausimas:
Laba diena. 1. Ar nežadama keisti buvusios ministrės Žakaitienės įsakymo dėl mokinių minimalaus skaičiaus klasėse? 2. Ar į reformą pateks mokyklų direktorių rotacijos klausimas?
Evaldas
2010-08-18 10:51
Klausimas:
Yra daug uzsienieciu is NVS ir kitu saliu, kurie nori ir gali sau leisti moketi uz studijas Lietuvoje, taciau pasigenda informacijos, nezino, kaip ir ka daryti. Ar nera planu arba projektu kurti kokio Lietuvos instituto, kuris turetu savo filiailus tam tikrose regionuose ir reklamuotu bei butu tarpininkas tarp Lietuvos universitetu ir norinciu ten studijuoti uzsienieciu ar net uzsiimtu stipendiju paieskomis jiems. Kazka panasaus i British Council, Getes instituta ar Amerikos centra?
Regina
2010-08-18 10:10
Klausimas:
Turbūt žinote, kad mokinių skaičius Lietuvoje kasmet mažėja, anksčiau būdavo po 4-5 klases pirmokų, o dabar tik po 1-2. Greit nereikės tiek daug mokyklų, kolegijų, universitetų... Ar yra mąstoma apie reformą žvelgiant į ateitį?
efrema
2010-08-18 09:07
Klausimas:
Kada gi pagaliau Kaune bus sutvarkytas mokyklų tinklas? Ar Kauno gimnazijos bus paprasčiausiai sunaikintos?
Irena
2010-08-18 08:48
Klausimas:
Kodėl suaugusių mokymo centruose profesijos mokytojai nelaikomi mokytojais ?. Jų atostogų trukmė 28 dienos. Valandiniai įkainiai taikomi neatsižvelgiant į kvalifikacines kategorijas.
mama
2010-08-18 06:14
Klausimas:
Laba diena.Ministre, norčiau paklausti kodėl deklaruojama neįgalių vaikų integracija į mokyklas ir darželius su sveikais vaikais yra tik deklaruojama raštuose, realiai visiškai nevykdoma(nors mokyklėlėje kabo skelbimas apie neįgalių vaikų prėmimo pirmumo teisę). Mano vaikas nėra sunkios negalės, nėra agresyvus ir trukdantis aplinkiniams. Kodėl mokyklose nėra spec. pedagogų?
pasiulymas
2010-08-18 00:45
Klausimas:
del kalbu mokymu: busimieji uzsienio kalbu mokytojai turetu praeiti privaloma kalbos praktika toje salyje, kurios kalba studijuoja (pvz. busimoji anglu k. mokytoja privalo isbuti bent 1 metus angliskai kalbancioje salyje dirbdama au-pair girl arba kita darba), populiarinti prancuzu, ispanu ir kt. kalbu studijas / mokyma, visose gimnazijose turetu buti destoma lotynu k., o gal net kai kuriose ir senoves graiku; daugiau demesio ir laiko skirti busimuju specialistu praktikai; mazinti mokiniu skaiciu klasese; per gimtosios kalbos pamokas klase dalinti i grupes, "skelti klase per puse"; galeciau ir daugiau pasiulyti......
Kęstutis
2010-08-17 22:35
Klausimas:
p. Ministre, kaip vertintumėte šių metų priėmimą į biomedicinos ir menų sritis? 19,10 balo nepakako, kad stojantysis įstotų ir gautų krepšelį (biomedicinos srityje). Ar toks skaudžiai didelis valstybės finansuojamų vietų šioje srityje skaičiaus sumažinimas reiškia, jog biomedicinos sritis tampa antraja "vadybininkų ar ekonomistų" , kurie pabaigę studijas neranda darbo, sritimi? Ar tai reiškia tai, kad galbūt Lietuvoje jau nereikalingi medikai? Kodėl taip ryškiai sumažintas valstybės finansuojamų studentų skaičius biomedinos srityje? Universitetai į mokamas vietas šioje srityje sukvietė net tuos abiturientus, kurie turi vos 15 balų. Tai ar taip Aukštojo mokslo reforma ir užtikrina studijų kokybę? Kuomet prie geriausiai besimokančiųjų ir atityje puikiausių specialistų bus nemažai vos bepasivelkančių, penketus gaunančių kvailių, ir pagerės studijų kokybė? Naivoka būtų to tikėtis. Panaši situacija šiemet buvo ir menų srityje - kuomet abiturientui, gavusiam maksimalų įvertinimą už dainavimą (stojamasis egzaminas) įstoti į valstybės finansuojamą vietą pakišo koją tai, kad jis buvo gavęs ne itin aukštą lietuvių kalbos egzamino įvertinimą. Nemokamai studijuoti galės tik tie, kurie gavo aukštą įvertinimą iš lietuvių kalbos egzamino, bet ne iš dainavimo stojamojo egzamino. Ar tai Jūs ir vadinate "stojimo tvarkos patobulinimu į menų sritį", ką žadėjote po pernykščio bendrojo priėmimo? Taip pat įdomi situacija yra ir su paskolų sistema, kuri, pasak Jūsų, palanki studentams - paskolų galima pasiimti tiek, kad neviršytų 50 000 litų. Tačiau kaip elgtis studentui, įstojusiam į mediciną mokamoje vietoje, imančiam paskolą studijų kainai apmokėti ir dar norinčiam paimti paskolą pragyvenimui - už mokslą jam pakaks tų 50 000 litų tik I - IV kursuose, tačiau ką daryti dar V - VI kursuose? Ar galima tikėtis kažkokių išlygų? Susidaro gan kebli situacija, nes medicina V - VI kursuose kainuoja apie 14 000 litų per metus. Ačiū už atsakymus, geros Jums dienos.
2010-08-17 19:42
Klausimas:
Sveiki,niekaip nesuprantu sios jusu idejos pertvarkyti visa svietima.Nejaugi jum neatrodo,kad eidamas siuo keliu viska griaunat?Kazkodel ir mano vaikai sios pertvarkos nesupranta,kodel atsimoke 10m vienoje mokykloje kitas 2 klases turi uzbaigt kitoje,nors pernai,dar buvo 12. Ponas direktorius paaiskino tevams,jog truksta 4 mokiniu,o su mokiniais susitikt pabugo,argumentuodamas,kad ne nuo jo priklauso .Tai kas cia kaltas? Apmaudu matyt tokia reforma,manau siam poste jum ne vieta.
Ricardo
2010-08-17 19:30
Klausimas:
Koks pagal Jus turetu buti optimalus studentu skaicius, jeigu ju dabar yra per daug?
Kęstas
2010-08-17 18:56
Klausimas:
Kaip modernizuoti Lietuvos mokslą? 1. Panaikinti reikalavimą, kad dėstytojai žinotų lietuvių kalbą, prieš pradėdami dėstyti Lietuvoje. 2. Skatinti dėstymą anglų kalba, ypač magistrantūroje bei doktorantūroje. 3. Vertinti profesorės mokinių pasiekimus, bandant suvokti tos profesorės indėlį į visuomenės gyvenimą. 4. Vertinti mokslinį rezultatyvumą pagal tai, kaip dažnai cituojami tarptautiniai žurnalai bei kita leidyklų produkcija, kurioje tie aptariami mokslo rezultatai išspausdinti. Lietuvos mokslo rinka yra maža, todėl tie, kurių leidinius dabar cituoja vien savi žmonės, nebegalės konkuruoti. 5. Panaudoti tarptautinės ekspertizės sistemą pinigų mokslo uždaviniams spręsti skirstyme. 6. Sudaryti kuo palankesnes sąlygas užsienio specialistų darbui Lietuvoje, įskaitant vizų bei kitokių leidimų sistemą. 7. Skatinti, kad Lietuvos mokslininkai vystytų žinių pritaikymą Europos Sąjungos ekonomikoje, įskaitant konsultavimą, patentų komercializavimą, įmonių steigimą ir t.t. Tuo tikslu atiduoti mokslininkams didelę jų sukurtos pridėtinės vertės dalį. Neverta pulti Citavimo indeksą. Juk mes raginame įsivesti tvarką, kuri yra patikrinta ir veikia visame pasaulyje. Aukštojo mokslo pertvarka, kubilinių daroma Lietuvoje, yra unikali pasaulyje. Dabar jau aišku, kad ji tik griauna. Pereikime prie to, ką daro estai, skandinavai ir kiti kaimynai. Užtenka reformos projektų.
Vida
2010-08-17 18:30
Klausimas:
Dirbu Kauno Purienu vid. m-kloj,kuria nori padaryti pagrindine. Mokiniu turim net pertekliu, esam pagal reitinga 3 Kaune.Kaip jums atrodo, ar galima naikinti tokia mokykla? Juolab,kad mokiniu surenkam laisvai.
Agne
2010-08-17 18:18
Klausimas:
Laba diena, butu idomu suzinoti Jusu nuomone, pvz: ka daryti jaunam zmogui, norinciam studijuoti magistranturoje ar kita specialybe igyti, uzdirbanciam 1000lt per menesi, kai studiju kainos yra mazdaug 8000-11000lt ir panasiai. Is banko paskolos imti nesinori, nes ir taip sunku gyventi is tokio mazo atlyginimo. Kas daryti tokiu atveju? Ir kodel buvo uzkeltos kainos ne pagal gyventoju pragyvenimo lygi? Aciu.
patyręs
2010-08-17 18:01
Klausimas:
P.Ministre, ar Jūs ir dabar esate taip didžiai patenkintas brandos bei stojamųjų egzaminų sugalvota sistema. Kadangi aš esu kiek vyresnis už Jus ( tap kitko-aukštojo išsilavinimo), drįstu teigti, kad didesnio jaunų žmonių pažeminimo bei neadekvataus įvertinimo nemačiau. Galvoju, kad Jūs pabandęs pereiti savo sugalvotos sistemos etapus, nebūtumėte tuo, kuo esate ( o gal kaip tik - būtumėte).
Vadimas
2010-08-19 11:10
Klausimas:
sveiki. esu vienos įmonės direktorius. stengiamės priimti ir ugdyti kuo daugiau jaunų specialistų, tačiau kai juos priimame, reikia iš naujo visko mokyti, nes tai, ką jie gauna studijuodami, toli gražu skiriasi nuo praktikos. Noriu kaip darbdavys paklausti, negi negalima kartu su verslo sektoriumi atnaujinti studijų programas, nes kaip ir minėjau, dabar kai pabaigia, jie moka tik kažkokią teoriją. daugiau nieko.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Pats studijavęs Lietuvije ir užsienyje, galiu pasakyti, kad tai yra viena didžiausių mūsų studijų silpnųjų vietų. Jau šiais metais iš Europos struktūrinių lėšų skiriame milijonines sumas studijų programų atnaujinimui, į kurių rengimą aktyviai turės ir bus kviečiami įsitraukti ir privataus sektoriaus žmonės. Dar daugiau - yra pasirašytos sutartys su versko asocijuotomis tsruktūromis ir skiriamos lėšos , kad būtų paruošti praktikų įmonėse moduliai studijų metu. Kviečiu Jus bendram darbui, nes tai yra bendras mūsų iššūkis.

Artūras
2010-08-18 15:30
Klausimas:
Sveiki, noreciau uzduoti labai paprasta klausima. Kuo pagerejo studiju kokybe universitetuose po jusu reformos? Nauju fontanu kiemelyje? o gal naujomis lubomis? Atsiprasau, bet manau jus norite ne pagerint studiju kokybe, o priversti mokinius ir studentus geriau mokintis pagal ta pacia studiju forma ir kokybe, vien tik todel, kad nereiketu moketi milzinisku pinigu uz moksla. Nemanot, kad jum nesiseka sio plano igyvendinti?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Norėčiau būti burtininku ir lazdelės mostelėjimu užtikrinti kokybę nuo pat sumanyto pertvarkymo pradžios. Tačiau valstybės mastu daromi sprendimai tik atveria kelius ir sukuria motyvaciją aukštosioms mokykloms dirbti geriau ir orientuostis į studento poreikius. Matau nemažai akademinių bendruomenių, priėmusių tokias žaidimo taisykles ir savarankiškai inicijuojančių tokius kokybinius pokyčius. Tačiau dešimtmečiais nepertvarkyta aukštojo mokslo sistema nestokoja inercijos - vis dar gajus manymas, kad nesvarbu, kokio lygio studijų paslaugas aukštoji mokykla ar dėstytojas teikia, valstybė vis tiek tai turi finansuoti. Tačiau pozityvu, mano manymu, yra tai, kad spaudimas sistemai yra ir iš dalyvaujančių joje stidentų pusės. JAuni žmonės renkasi geriausias studijų programas ir ten, kur jie stoja, ten ir skiriamas valstybės finansavimas. Būtent krepšelio finansavimo modelis jau dabar leidžia stojantiesiams rinktis geriausias studijų programas ir būti šitų kokybinių pokyčių betarpiškais dalyviais.

valentina
2010-08-18 12:43
Klausimas:
ka ruosiates daryti su patyciomis mokyklose,juk tai tampa didele problema,apie kuria daug kalbama,bet nieko nedaroma
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Šiek tiek apie tai jau užsiminiau, bet nesutinku, kad nieko nedaroma. Iššūkis ne tik mums , bet ir kitų šalių mokykloms milžiniškas, todėl klausimą reikia spręsti sistemiškai. Viena vertis, jau treti metai Lietuvoje yra diegiamos geriausiai patyčias išgyvendinančios programos, pvz., Olveus programa yra diegiama šiuo metu beveik 100-te Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose. Yra ir daugiau gerų pavyzdžių. Tokioms praktikoms turime rasti resursų plėsti ir stiprinti. Kita vertis, daugiau nei 800 mokyklų krizių valdymo komandų yra apmokytos, kaip reaguoti į kritines situacijas kuo profesionaliau, bet mes dar tik šio kelio pradžioje.

valentina
2010-08-18 12:18
Klausimas:
kodel tokios nepakeliamai sunkios programos pradinukams,ypac tai liecia lietuviu kalba,turbut nrra normalu,jei treciokas pamokas ruosia po 5 valandas
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Dėkui už pastebėjimą, tačiau turbūt reikėtų į šį atvejį žiūrėti individualiai. Jei su šia problema susiduria visi klasės vaikai, klausimas, ar mokytoja sugeba pakankamai gerai išdėstyti dalyką. Jei sunkiau sekasi atskiriems pradinukams, klausimą turime kelti, kaip padėti tokiam vaikui. Tačiau savo ruožtu pasidomėsiu, ar tai nėra sisteminė problema mūsų pradiniame ugdyme.

Arūnas
2010-08-18 12:12
Klausimas:
Ar negalvojate mokytojui įvesti po du pagalbininkus silpnesnies ar stipresnies moksleiviams? Ačiū
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Iš tiesų esu susipažinęs ir su kitų šalių patirtimi ir puikiai suprantu tokių mokytojų padėjėjų svarbą. Bet turiu būti sąžiningas prirš jus, tai yra susijęs su pakankamai ženkliais papildomais finansais, todėl sprendimus šioje srityje tenka atidėti šiek tiek tolesnei ateičiai.

Arūnas
2010-08-18 12:09
Klausimas:
Ar neketinate mažinti mokinių skaičių klasėse nuo 30 iki 20?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Suvokiame darbo sudėtingumą, dirbant perpildytose klasėse ir ieškome būdų, kaip palengvinti mokytojo darbo. Be kita ko, naujų mokslo metų pradžioje pasiūlysime papildomus biurokratizmo mokyklose ir mokytojų darbe mažinimo dalykus, stiprinsime dėmesį darbui su spec. poreikių vaikais, pedagoginių psichologinių tarnybų pagalba. Kartu jau nuo naujų metų pradžios su didesniu vaikų skaičiumi dirbanržtys mokytojai galės gauti didesnį atlygį. Įveikus krizę, natūralu, grįšime ir prie vaikų skaičiaus klasėse klausimo.

Genovaitė
2010-08-18 11:51
Klausimas:
Laba diena. 1. Ar nežadama keisti buvusios ministrės Žakaitienės įsakymo dėl mokinių minimalaus skaičiaus klasėse? 2. Ar į reformą pateks mokyklų direktorių rotacijos klausimas?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

1. Mokinių skaičiau klassėse yra viena iš svarstomų temų ir tam tikros korektyvos ateityje gali būti.

2. Kalbant apie mokyklų vadovų skyrimo, atrankos ir rotacijos dalykus, jau artimiausiomis savaitėmis pristatysime naują modelį, kuris apims tiek politikų įtakos procese eliminavimą, tiek priofesionalios personalo atrankos principų diegimą bei periodinės atestacijos klausimus.

Evaldas
2010-08-18 10:51
Klausimas:
Yra daug uzsienieciu is NVS ir kitu saliu, kurie nori ir gali sau leisti moketi uz studijas Lietuvoje, taciau pasigenda informacijos, nezino, kaip ir ka daryti. Ar nera planu arba projektu kurti kokio Lietuvos instituto, kuris turetu savo filiailus tam tikrose regionuose ir reklamuotu bei butu tarpininkas tarp Lietuvos universitetu ir norinciu ten studijuoti uzsienieciu ar net uzsiimtu stipendiju paieskomis jiems. Kazka panasaus i British Council, Getes instituta ar Amerikos centra?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Taiklūs pastebėjimai. Aukštasis mokslas kuo toliau , tuo labiau tampa tarptaitiški ir šia linkme mūsų vastybės ir aukštųjų mokyklų pastangos kreipiamos jau dabar. Matau mūsų aukštųjų  mokyklų aktyvumą ne tik mūsų regione, bet ir buvusios SSRS erdvėje. Ne viena Lietuvoas aukštoji jau yra atsidariusios savo biurus ar turi atstivus užsienio šalyse ir bando aktyviai pristatyti save ir studijų galimybes Lietuvoje, kaip konkretų pavyzdį galėčiau paminėti Švietimo ir moklso ministerijos bendrą iniciatyvą su Lietuvos aukštisiosmis pakviesti į Lietuvą studijuoti Azerbaidžano studentus. Tiek į mokamas, tiek į nemokamas vietas šiemet atvyks keliasdešimt studentų iš šios šalies. Esu tikras, šioje srutyje ledus būsime pajėgūs pralaužti jau artimiausiu metu, nes be kita ko aukštosios mokyklos yra gavę milijonines injekcijas studijų programų atnaujinimui ir parengimui anglų kalba.

Ačiū už gerus klausimus - tokios progos visada yra gera intelektualinė mankšta, ypač naujiems mokslo metams artėjant. Ta proga linkiu visiems kuo geriausios kloties savo srityje.

Esu bendraujantis ministras , tad laukčiau Jūsų pastebėjimų ar klausimų tiesiogiai: ministras@smm.lt

Regina
2010-08-18 10:10
Klausimas:
Turbūt žinote, kad mokinių skaičius Lietuvoje kasmet mažėja, anksčiau būdavo po 4-5 klases pirmokų, o dabar tik po 1-2. Greit nereikės tiek daug mokyklų, kolegijų, universitetų... Ar yra mąstoma apie reformą žvelgiant į ateitį?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Būtent demografinė situacija ir diktuoja daugelį nelengvų sprendimų, tačiau jau po keliųmetų ateinančių į bedro lavinimo mokyklas vaikų skaičius nustos bent jau kristi, nors skirtingose Lietuvos savivaldybėse situavžcija gali būti labai nevienoda. Šiais metai jau galime pastebėti, kad uždarytų mokyklų skaičius provincijoje yra gerokai mažesnis nei prieš tai. Raginčiau savivaldybių politikus, prieš priimant sprendimus dėl vienos ar kitos mokyklos likimo, matyti šiek tiek ilgalaikiškesnę perspektyvą.

Aukštajame moksle, prasidėjus reformai, mokyklų tinklo konsolidacija jau yra prasidėjusi ir tai yra beprecedentiniai atvejai nepriklausomos Lietuvos istorijoje. Čia noriu pridurti ne demografinius motyvus, o siekį dirbti kokybiškiau ir priimti iššūkius ne tik Lietuvos , bet ir tarptautiniu mastu.

efrema
2010-08-18 09:07
Klausimas:
Kada gi pagaliau Kaune bus sutvarkytas mokyklų tinklas? Ar Kauno gimnazijos bus paprasčiausiai sunaikintos?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Geras pastebėjimas, nes padarius pirmuosius žingsnius sustoti ir nedaryti toolimesnių sprendimų, reiškia daryti tiesioginę "meškos paslaugą" jau pertvarkytoms ar jau pertvarkomoms mokykloms. Kiek esu susipažinęs su Kauno situacija, jau po kelių metų vyresnėse klasėse trūks mokinių - tiek gimnazijose, tiek vidurinėse mokyklose. Tai reikš ne ką kitą, bet ir mažėjančius pedagogų krūvius bei talyginimus. Šį rudenį Seime, tikiuosi, bus priimtas švietimo įstatymas ir bus aišku dėl tinklo pertvarkos ir Kauno reikalai taip pat pajudės.

Irena
2010-08-18 08:48
Klausimas:
Kodėl suaugusių mokymo centruose profesijos mokytojai nelaikomi mokytojais ?. Jų atostogų trukmė 28 dienos. Valandiniai įkainiai taikomi neatsižvelgiant į kvalifikacines kategorijas.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Turėčiau dėl šito klausimo pasiaiškinti detaliau ir manau, kad visa pedagogoinių darbuotojų socialinių garantijų sistema, įveikus krizę, turi būti vertinama iš naujo - tiek skirtingų kategorijų darbuotojams, tiek ir panašų į pedagoginį darbą dirbančių žmonių garantijos ir tokie dalykai kaip atsostigų trukmė bei galimybė išeiti į pensiją anksčiau.

mama
2010-08-18 06:14
Klausimas:
Laba diena.Ministre, norčiau paklausti kodėl deklaruojama neįgalių vaikų integracija į mokyklas ir darželius su sveikais vaikais yra tik deklaruojama raštuose, realiai visiškai nevykdoma(nors mokyklėlėje kabo skelbimas apie neįgalių vaikų prėmimo pirmumo teisę). Mano vaikas nėra sunkios negalės, nėra agresyvus ir trukdantis aplinkiniams. Kodėl mokyklose nėra spec. pedagogų?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Suprantu Jūsų rūpestį ir į kiekvieną atvejį turėtume reaguoti konkrečiai. Gavęs Jūsų tikslesnį situacijos apibūdinimą, irškočiau būdų, kaip padėti. Dalis mokyklų sėkmingai įgyvendina integruotą vaikų su negale ugdymą, tačiau tokį nenorą gali sąlygoti ir lėšų trūkumas. Šiuo metu už darbą su spec. poreikių vaikais yra skiriamas 30 % didesnis krepšelis. Nuo mkitų metų pradžios planuojame bent 5 % šį priedą padidinti,nors puikiai suprantu, kad tas koeficientas turėtų būti dar didesnis.

pasiulymas
2010-08-18 00:45
Klausimas:
del kalbu mokymu: busimieji uzsienio kalbu mokytojai turetu praeiti privaloma kalbos praktika toje salyje, kurios kalba studijuoja (pvz. busimoji anglu k. mokytoja privalo isbuti bent 1 metus angliskai kalbancioje salyje dirbdama au-pair girl arba kita darba), populiarinti prancuzu, ispanu ir kt. kalbu studijas / mokyma, visose gimnazijose turetu buti destoma lotynu k., o gal net kai kuriose ir senoves graiku; daugiau demesio ir laiko skirti busimuju specialistu praktikai; mazinti mokiniu skaiciu klasese; per gimtosios kalbos pamokas klase dalinti i grupes, "skelti klase per puse"; galeciau ir daugiau pasiulyti......
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Taiklūs ir geri pastebėjimai, su kuriais galiu tik sutikti. Dalį sprendimų įgyvendiname jau nuo  šių mokslo metų pradžios diegdamo pedagogų rengimo naujoves. Buvo vykdomas stojančiųjų motyvacinis testas, pedagoginėse studijose didesnė studijų laiko dalis bus skiriama praktikoms. Tikliuosi, ateis tokia diena, kada mūsų resursai leis įgyvendinti ir tokia Jūsų idėjas kaip dalis studijų užsienio šalyse, praktinių kalbų mokymosi gilinimas.

Kęstutis
2010-08-17 22:35
Klausimas:
p. Ministre, kaip vertintumėte šių metų priėmimą į biomedicinos ir menų sritis? 19,10 balo nepakako, kad stojantysis įstotų ir gautų krepšelį (biomedicinos srityje). Ar toks skaudžiai didelis valstybės finansuojamų vietų šioje srityje skaičiaus sumažinimas reiškia, jog biomedicinos sritis tampa antraja "vadybininkų ar ekonomistų" , kurie pabaigę studijas neranda darbo, sritimi? Ar tai reiškia tai, kad galbūt Lietuvoje jau nereikalingi medikai? Kodėl taip ryškiai sumažintas valstybės finansuojamų studentų skaičius biomedinos srityje? Universitetai į mokamas vietas šioje srityje sukvietė net tuos abiturientus, kurie turi vos 15 balų. Tai ar taip Aukštojo mokslo reforma ir užtikrina studijų kokybę? Kuomet prie geriausiai besimokančiųjų ir atityje puikiausių specialistų bus nemažai vos bepasivelkančių, penketus gaunančių kvailių, ir pagerės studijų kokybė? Naivoka būtų to tikėtis. Panaši situacija šiemet buvo ir menų srityje - kuomet abiturientui, gavusiam maksimalų įvertinimą už dainavimą (stojamasis egzaminas) įstoti į valstybės finansuojamą vietą pakišo koją tai, kad jis buvo gavęs ne itin aukštą lietuvių kalbos egzamino įvertinimą. Nemokamai studijuoti galės tik tie, kurie gavo aukštą įvertinimą iš lietuvių kalbos egzamino, bet ne iš dainavimo stojamojo egzamino. Ar tai Jūs ir vadinate "stojimo tvarkos patobulinimu į menų sritį", ką žadėjote po pernykščio bendrojo priėmimo? Taip pat įdomi situacija yra ir su paskolų sistema, kuri, pasak Jūsų, palanki studentams - paskolų galima pasiimti tiek, kad neviršytų 50 000 litų. Tačiau kaip elgtis studentui, įstojusiam į mediciną mokamoje vietoje, imančiam paskolą studijų kainai apmokėti ir dar norinčiam paimti paskolą pragyvenimui - už mokslą jam pakaks tų 50 000 litų tik I - IV kursuose, tačiau ką daryti dar V - VI kursuose? Ar galima tikėtis kažkokių išlygų? Susidaro gan kebli situacija, nes medicina V - VI kursuose kainuoja apie 14 000 litų per metus. Ačiū už atsakymus, geros Jums dienos.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Priėmimas į aukštąsias mokyklas yra rganizuojamas taip, kad valstybės mastu būtų finansuojamos studijos įvairiose srityse ir todėl krepšeliai arba valstybės finasuojamos vietos buvo suskirstytos į 11 sričių šitam poreikiui atliepti. Todėl natūralu, kad aukščiausi praeinamieji balai į nemokamas vietas buvo medicinoje, teisėje, vadyboje, politikos moksluose ir gerokai žemesni technologinės, fizinių mokslų sričių studijose. Dėl stojimo į menus noriu pasakyti, kad didžioji dalis įstojimo sėkmės priklausė nuo stojamojo egzamino išlaikymo (70 %) ir tik nedidelė dalis nuo lietuvių ar užsienio kalbos žinių. Dar daugiau priėmimą į menus organizavusios aukštosios mokyklos ir jų sudarytos komisijos buvo ir yra atsakingos už tokį egzamino vykdymą, kuris užtikrintų tokį vertinimą, kuris gabiausiams sudarytų galimybes įstoti. Šalia to noriu pridurti, kad bekonkursinių vietų menuose aukštosioms buvo skirta daugiau nei šimtas grantų gabiems jaunuoliams į studijas priimti. Deja, net ne visas šias vietas aukštosios mokyklos sugebėjo užpildyti. Todėl aš matau būtinybę stiprinti aukštųjų mokyklų vadybinius gebėjimus ir tikiuosi, kad šitą būtinybę suvoks ir pačios aukštosios.

2010-08-17 19:42
Klausimas:
Sveiki,niekaip nesuprantu sios jusu idejos pertvarkyti visa svietima.Nejaugi jum neatrodo,kad eidamas siuo keliu viska griaunat?Kazkodel ir mano vaikai sios pertvarkos nesupranta,kodel atsimoke 10m vienoje mokykloje kitas 2 klases turi uzbaigt kitoje,nors pernai,dar buvo 12. Ponas direktorius paaiskino tevams,jog truksta 4 mokiniu,o su mokiniais susitikt pabugo,argumentuodamas,kad ne nuo jo priklauso .Tai kas cia kaltas? Apmaudu matyt tokia reforma,manau siam poste jum ne vieta.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Linkėjimus šiuo klausimu norėčiau perduoti mokyklų tinklo pertvarkos įkvėpėjams ir sumanytojasm, nes ji gimė prieš 10 metų ir nesu jos pradininkas. Matau tinklo pertvarkyme ir trūkumų, bet yra ir akivaizdžių privalumų. Kiekvienu konkrečiu atveju reikia ieškoti tinkamo sprendimo, kad vaiko interesai būtų aukščiau administracinių ar kitų konjunktūrinių dalykų.

Ricardo
2010-08-17 19:30
Klausimas:
Koks pagal Jus turetu buti optimalus studentu skaicius, jeigu ju dabar yra per daug?
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Stengiamės matyti visą švietimo sistemos vaizdą ir ją sudedančios sistemos dalis. Pradedant bendruoju lavinimmu, toliau profesiniu mokymu ir baigiant koleginiu bei universitetiniu išsilavinimu. Lygiai taip pat akivaizdu, kad tokio kygio koncentracija aukštosiose mokyklose, kokia yra Lietuvoje, ir ypač \universitetinėse studijose, neatliepia mūsų ekonomikos strukūros. Suprantu, kad visuomenėje yra susiformavusi nuomonė, kad jeigu vaikas neįstos į aukštąją , tai jis bus nepilnavertios visuomenės narys ir pan., tačiau nebūtina reikalauti iš kiekvieno, kad jis siektų universitetinio ar koleginio išsilavinimo, nes dažnas gali save realizuoti įgyjęs prasmingą ir reikalingą amatininkišką profesiją. Todėl tikslaus skaičiaus, kiek reikia studentų, neteiksiu ir nespekuliuosiu šia tema, bet noriu pasakyti, kad balansas kižoleginio ir unuversitetinio mokymo turi būti ir tikrai nėra išskirtinis laimėjimas, kai 70 ar daugiau % abiturientų stoja į aukštąsias, nes daugelyje ES šalių, studijuojančių universitetuose, žmonių skaičius nesiekia 50 %. Kartu noriu priminti, kad Lietuvos vastybė sunkmečiu gerokai daugiau pirmakursių užtikrins nemokamas studijas.

Kęstas
2010-08-17 18:56
Klausimas:
Kaip modernizuoti Lietuvos mokslą? 1. Panaikinti reikalavimą, kad dėstytojai žinotų lietuvių kalbą, prieš pradėdami dėstyti Lietuvoje. 2. Skatinti dėstymą anglų kalba, ypač magistrantūroje bei doktorantūroje. 3. Vertinti profesorės mokinių pasiekimus, bandant suvokti tos profesorės indėlį į visuomenės gyvenimą. 4. Vertinti mokslinį rezultatyvumą pagal tai, kaip dažnai cituojami tarptautiniai žurnalai bei kita leidyklų produkcija, kurioje tie aptariami mokslo rezultatai išspausdinti. Lietuvos mokslo rinka yra maža, todėl tie, kurių leidinius dabar cituoja vien savi žmonės, nebegalės konkuruoti. 5. Panaudoti tarptautinės ekspertizės sistemą pinigų mokslo uždaviniams spręsti skirstyme. 6. Sudaryti kuo palankesnes sąlygas užsienio specialistų darbui Lietuvoje, įskaitant vizų bei kitokių leidimų sistemą. 7. Skatinti, kad Lietuvos mokslininkai vystytų žinių pritaikymą Europos Sąjungos ekonomikoje, įskaitant konsultavimą, patentų komercializavimą, įmonių steigimą ir t.t. Tuo tikslu atiduoti mokslininkams didelę jų sukurtos pridėtinės vertės dalį. Neverta pulti Citavimo indeksą. Juk mes raginame įsivesti tvarką, kuri yra patikrinta ir veikia visame pasaulyje. Aukštojo mokslo pertvarka, kubilinių daroma Lietuvoje, yra unikali pasaulyje. Dabar jau aišku, kad ji tik griauna. Pereikime prie to, ką daro estai, skandinavai ir kiti kaimynai. Užtenka reformos projektų.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Dėkoju užJūsų racionalius ir daugeliu atvejų teisingus pastebėjimus, ypač dėl mūsų aukštųjų mokyklų atsivėrimo pasauliui. Praėjusiais metais pradėta aukštojo mokslo pertvarka šia linkme ir yra nukreipta. Aukštajame moksle pasiūlėme skaidrias ir sąžiningas konkuraviimo taisykles ir to pasekoje, esu tikras, geriausiai dirbantys mokslininkai ir aukštosios tik stiprės ir palaipsniui atsisijos pelai nuo grūdų. Tą, beje, mes matome jau ir šiais metais, kuomet beveik 60 prastesnės kokybės ar nepopuliarių specialybių nesulaukė studentų pasirinkimo. O reformą įgyvendinti pradėjome, ruošęsi tam ne vienerius metus ir laikau tai politikos profesionalumo, o ne mėgėjiškumo pavyzdžiu. Nemažai tam pasitarnavo mano ir mano komandos asmeninė studijų i r mokslo patirtis tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

Vida
2010-08-17 18:30
Klausimas:
Dirbu Kauno Purienu vid. m-kloj,kuria nori padaryti pagrindine. Mokiniu turim net pertekliu, esam pagal reitinga 3 Kaune.Kaip jums atrodo, ar galima naikinti tokia mokykla? Juolab,kad mokiniu surenkam laisvai.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Noriu pasidžiaugti Jūsų  ir Jūsųb mokyklos pasiekimais, tačoiau noriu atkreipti dėmesį, kad Kauno miestas, vertinat visos Lietuvos mastu, nėra toli pažengęs su mokyklų pertvarka. MAnau, kad sprendimai turi būti aiškiai pagrįsti ir suvokiami mokyklų bendruomenėms ir turi kilti ieškant sutarimo.

Agne
2010-08-17 18:18
Klausimas:
Laba diena, butu idomu suzinoti Jusu nuomone, pvz: ka daryti jaunam zmogui, norinciam studijuoti magistranturoje ar kita specialybe igyti, uzdirbanciam 1000lt per menesi, kai studiju kainos yra mazdaug 8000-11000lt ir panasiai. Is banko paskolos imti nesinori, nes ir taip sunku gyventi is tokio mazo atlyginimo. Kas daryti tokiu atveju? Ir kodel buvo uzkeltos kainos ne pagal gyventoju pragyvenimo lygi? Aciu.
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Norėčiau pradėti nuo to, kad šiais metais valstybės finansuojamų magistrų vietų skaičius yra šiek tiek didesnis nei pernai, siekia daugiau nei 4000 vietų aukštosiose makyklose. Studijų kainas aukštosios mokyklos nusistato pačios, tačiau negalima teigti , kad kainos yra užkeltos ar per mažos. Aukštasis, ypač magistro pakopos išsilavinimas, yra ir bus prasminga investicija, atverianti kelius į asmeninę profesinę karjeą, ir plačiai yra žinomi tyrimo rezultatai, kurie rodo, kad  žmonės su geru išsilavinimu uždirba bent pusantro karto daugiau nei nekvalifikuota darbo jėga. Raginu Lietuvos visuomenę į išsilavinimą žiūrėti kaip į atsiperkančią investiciją, nes žinios ir gebėjimai yra prasmingiau nei lengva ranka imamos paskolos būstui, automobiliui ar kt. dalykams. Būtent išsilavinimas yra kelias į tolesnius gyvenimo gerovės dalykus, o ne atvirkščiai.

patyręs
2010-08-17 18:01
Klausimas:
P.Ministre, ar Jūs ir dabar esate taip didžiai patenkintas brandos bei stojamųjų egzaminų sugalvota sistema. Kadangi aš esu kiek vyresnis už Jus ( tap kitko-aukštojo išsilavinimo), drįstu teigti, kad didesnio jaunų žmonių pažeminimo bei neadekvataus įvertinimo nemačiau. Galvoju, kad Jūs pabandęs pereiti savo sugalvotos sistemos etapus, nebūtumėte tuo, kuo esate ( o gal kaip tik - būtumėte).
Gintaras Steponavičius Gintaras Steponavičius
2010-08-20
Atsakymas:

Sveiki gyvi, džiaugiuosi proga pabendrauti su portalo skaitytojais, dar neįsibėgėjjus visiems rudeniškiems darbams. Džiaugiuosi "tiesiai šviesiai į kaktą" klausimais - pasistengsiu atsakyti.

Brandos egzaminų sistema yra sukurta jau dešimtmetį ir natūralu , kad nuolat kyla iššūkių ją tobulinti ir padaryti ją dar sklandžiau veikiančią. Šia linkme yra dedamos labai didelės pastangos ir laikau, kad brandos egzmaninų sesija vyko sėkmingai, Vertindamas šiųmetinį priėmimą į aukštąsias mokyklas noriu pasakyti, kad pirmi metai, kuomet stojantiesiems nereikėjo pilsyti popierinių dokumentų ir psistatyti į aukštąsias mokyklas, nebebuvo stojamojo mokesčio. Tačiau, turiu pripažinti , kad aukštųjų mokyklų asociacija, vykdžiusi priėmimą , neišvengė savo darbe nesklandumų. Įskaitant ir duomenų bazių lūžimą, kas buvo, mums aktyviai dalyvaujant, nedelsiant taisoma. Kartu noriu pridurti, kad subjektyvumo faktoriai dabartiniame brandos egzmanų laikyme ir stjant į aukštąsias yra maksimaliai eliminuoti, nes mes su Jumis, kaip vyresni, atsimename tarybinius laikus - kiek buvo neskaidrių, pokiliminių dalykų.

Pasiūlyk svečią

*Jūsų pateikti asmens duomenys bus naudojami pasiūlymo administravimo tikslais

Visas archyvas

Daugiau...