Už praėjusios nakties smūgius Rusijos naftos objektams atsakingi ukrainiečių atakos dronai, trečiadienį naujienų agentūrai AFP sakė šaltinis Ukrainos gynybos sektoriuje.
„Citadele“ banko vyriausiojo ekonomisto Aleksandro Izgorodino teigimu, Ukrainos atakos prieš Rusijos naftos infrastruktūrą turi įtakos naftos kainos pasaulinėje rinkoje kilimui, tačiau tai nėra esminė priežastis. Pasak ekonomisto, didžiausią įtaką tam daro rinkų pasiruošimas galimam JAV ir Europos centrinių bankų palūkanų mažinimui šią vasarą.
Pripildyti benzino baką mūsų šalyje šiuo metu kainuoja maždaug 10 eurų pigiau nei praėjusios vasaros pabaigoje. Dėl keliais centais pigesnio dyzelino nebeapsimoka važiuoti į Lenkiją, o benzinas mūsų šalyje net pigesnis. Apie tai, kaip kainos Lietuvos degalinėse keisis ateityje ir kokią įtaką degalų kainoms artimiausiu metu turės konfliktai Artimuosiuose Rytuose bei mažėjanti naftos gavyba, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Pricer LT“ įkūrėju Arūnu Vizicku.
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorė „KN Energies“ sako, jog per konflikto zonoje esančią Raudonąją jūrą dujos į Lietuvą nėra gabenamos.
Prezidento patarėja Irena Segalovičienė teigia, kad grupuotės „Hamas“ ataka prieš Izraelį gali turėti poveikį pasaulio ekonomikoms, tarp jų ir Lietuvos. Pirmadienį iš tiesų naftos kaina biržoje buvo šoktelėjusi. Apie tai, kaip yra dabar ir ar iš tiesų karo dienos Izraelyje turės ekonominę kainą ir mums, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Swedbank“ Lietuvoje vyriausiuoju ekonomistu Nerijumi Mačiuliu.
Rudenį Lietuva pasitiko išaugusiomis degalų kainomis. Ypač brango dyzelinas. Ekonomistai beda pirštu į naftą išgaunančias šalis, kurios mažina gavybą. O dėl dyzelino, kurio kaina priartėjo prie benzino, yra ir šviesioji reikalo pusė. Esą tai ženklas, kad ekonomika rodo atsigavimo ženklų, praneša LNK.
Ekspertams prognozuojant neišvengiamą naftos paklausos pasaulyje sumažėjimą, auga retųjų žemės elementų reikšmė. Į išskirtinę svarbą turinčio gamtos išteklio vietą pretenduoja litis, dėl kurio keistųsi ne tik žaliavų tiekimo žemėlapis, bet ir kai kurių šalių svoris pasaulinėje ekonomikoje.
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ praėjusią savaitę atmetė 121 paraišką gabenti krovinius tarp Lietuvos ir užsienio šalių. Dauguma jų susijusios su krovinių judėjimu tarp Lietuvos ir Baltarusijos.