“Kastaneda”: “Negalvojame, ar liksime gyvi” Pereiti į pagrindinį turinį

“Kastaneda”: “Negalvojame, ar liksime gyvi”

2008-09-18 11:54

Lyriški gangsteriai

“Kastaneda”: “Negalvojame, ar liksime gyvi”

Ant stogų koncertuojantiems vyrukams aukščio baimė svetima

Sportiniai drabužiai iškart tapo „Kastanedos“ emblema, tačiau kartais jie atrodo kaip tikri Pietų Amerikos banditai stileivos. Asmeninio archyvo nuotrauka

„Vakar vakare“ dainavo visa Lietuva, „Merginas“ niūniavo net pirmokai, o naujausias dueto „Kastaneda“ radijo singlas „Aš tik noriu mylėt“ jau pretenduoja tapti šios lietingos vasaros hitu. Kur gi šios neohiphopą propaguojančios grupės sėkmės paslaptis? Solinį albumą išleidęs Kipišas ir prieš kelerius metus popscenoje sužibėjęs Lukas tvirtino esą jos paslaptys – paprastumas ir stiliaus unikalumas. „Sukūrėme savitą stilių – hiphopo, roko ir popso kokteilį – ir pavadinome jį „Kastanedos“ stiliumi“, - gyrėsi į „Liepto“ klausimus atsakinėjęs Lukas. Be to, vardan populiarumo vaikinai yra pasiruošę ir ekstremaliems išbandymams. Reklamuoti ant Lietuvos didmiesčių stogų prieš pusę metų išleistą albumą „Merginos“ nebijantys atlikėjai tikino, kad aukščio baimės jie neturi. Drąsos jiems tikrai netrūksta, juolab kad rūpestingas vaikinų vadybininkas Vilius Survila „Lieptui“ teigė, kad tokių pasirodymų metu kiekvienas atlikėjas būna apdraustas 15 tūkstančių eurų.

- Kokiomis aplinkybėmis susipažinote?

- Apie Kipišą, kaip apie dainininką, žinojau ir anksčiau, tačiau asmeniškai susipažinome labai paprastai – susitikome gatvėje, sustojome ir pradėjome kalbėti apie muziką. Pajutome, kad galime dirbti kartu. Vėliau, prieš dvejus su puse metų, susikūrė „Kastaneda“.

- Ką galima pavadinti dueto „varikliu“?

- Muziką ir žodžius rašome kartu. Tai – bendros kūrybos rezultatas. Aišku, būna įvairiai – kartais aš pirmas sukuriu muzika, o Kipišas parašo žodžius. Žodžiu, „varikliai” esame abu.

- Ar nenorite „įsitaisyti“ daugiau variklių – pavyzdžiui, priimti į grupę merginų?

- Apie tai negalvojome. Jeigu grupėje būtų merginų, jos turėtų būti kuo nors tikrai ypatingos.

- Sceniniam įvaizdžiui pasirinkote sportinį, labai kaunietišką stilių. Kodėl nesugalvojote nieko originalesnio? Gal reklamuojate „Adidas“?

- Nemanau, kad sportinis stilius yra kaunietiškas. Visų pirma, tai yra labai patogūs drabužiai. Antra, „Adidas“ yra viena seniausių stilingus sportinius ir „gatvės“ drabužius gaminanti kompanija. O trečia, jie – mūsų rėmėjai (nėra nieko skaniau už nemokamą reklamą – Aut. past.).

- Ar daug laiko praleidžiate kartu?

- Kiekvieną dieną tikrai nesusitikinėjame, nes galime greitai vienas kitam nusibosti. Laiko užtenka ir šeimai, kuri visą laiką mane palaiko, supranta, giria ir net kritikuoja.

- Jus išgarsino singlas „Vakar vakare“. Jis – apie paliktą vyruką ir neapsisprendusią merginą. Jums gyvenime pasitaikydavo tokių situacijų?

- Tai daina apie situaciją, kuri gali ištikti kiekvieną mūsų. Kita vertus, lygiai tokių pat situacijų nepasitaikydavo (gal Lukas su Kipišu tiesiog nėra „kiekvienas mūsų“ ir priklauso slaptam niekada nedaužytų širdžių klubui? – Aut. past.).

- Šią dainą savaip interpretavo tuometinis „Šapro šou“. Ar tekste atsidūrę keiksmai jūsų netrikdė?

- Prie “Šapro šou” dainos prisidėjome ir mes, tačiau daugelis girdėjo ne tai, kas iš tikro buvo dainuojama (keista, bet frazė „Vakar vakare viskas p...o mane“ užkliuvo visiems girdintiems, o ypač visada budrioms davatkoms – Aut. past.). Apskritai, mums, muzikantams, televizorius, o ypač šeštadienio vakarą, yra beveik neįmanomas dalykas. Daug koncertuojame ir savaitgalius retai leidžiame namie prie televizoriaus. Tikrai mielai tą laidą žiūrėtumėme.

- Televizijos nežiūrite, o klipus kuriate. Nors Lietuvoje jų sukti neapsimoka, sukūrėte klipą dainai „Sombrero“. Ar negaila buvo pinigų?

- O kas sakė, kad vaizdo klipai neapsimoka? Vaizdo klipui pinigų tikrai nebuvo gaila, juolab kad tos investicijos pasiteisino. To jausmo, kurį patyrėme filmavimo aikštelėje apsupti tikrų profesionalų ir net Holivude pripažintų geriausių Lietuvos kaskadininkų, pinigais neįvertinsi („Liepto“ duomenimis, tą jausmą vis dėlto galima įvertinti – „Sombrero“ kainavo apie 40 tūkstančių litų – Aut. past.).

- Kaip apibūdintumėte jūsų atliekamos muzikos stilių?

- Tai yra naujas stilius – hiphopo, roko ir popso samplaika, kurią mes vadiname „Kastanedos stiliumi“.

- Koncertavote ant stogų. Ar neturite aukščio baimės?

- Stovėti ant stogo nėra baisu, o dainavimas ant jo – tiesiog nauja ekstremalaus sporto rūšis. Mes tai darėme jau antrą kartą ir galime save vadinti šios naujos sporto šakos profesionalais (iki Everesto dar toli, nors iniciatyva pagirtina – Aut. past.).

- Lipdami ant stogų, apsidraudėte. Bijojote, kad įkarštyje nulėksite žemyn?

- Dainuodami negalvojame apie tai, ar krisime žemyn, ar liksime gyvi. Galvojame tik apie pasirodymą, apie susirinkusius gerbėjus. Draudimo iš organizatorių išsireikalavo mūsų vadybininkas, nes jam labiau rūpėjo mūsų saugumas.

- Jūsų dainos visada atsiduria tarp geriausiųjų. Kaip manai, kuo taip „užkabinate“ publiką – neįpareigojančiu stiliuku, įsimintina nesudėtinga melodija ar pan.?

- Mes specialiai negalvojame, kaip užkabinti publiką. Matyt, esame originalūs savo muzika, paprastumu, visuomenei aktualiomis temomis.

- Kipišas jau išleido solinį albumą. Gal tokių planų turi ir tu?

- Mano planai nenuspėjami. Šiuo metu galvoju, kad tokių planų neturiu. Kas žino – gal po metų kitų susikaups pakankamai idėjų ir energijos, kad kaip solinis atlikėjas startuočiau dar kartą.

- Kai Kipišas išleido albumą, gerbėjai prabilo apie grupės iširimą. Kaip gali pakomentuoti gandus?

- Apie tai prabilo ne visi, bent jau kiek mes girdėjom. O tai, kad kažkas prabilo, mano nuomone, yra normalus reiškinys. Solinis albumas buvo sena Kipišo svajonė, ir aš jį šioje vietoje palaikiau visu šimtu procentų.

- Kipišo albumas vadinasi „Lyriškas gangsteris“. Manai, kad lyrika ir „razborkės“ yra lengvai suderinami dalykai?

- Daina ir visas albumas yra apie tai, kad žmogus “razborkes” gali vykdyti ir žodžiais. Hiphopo kultūroje jau tradicija tapo kovos ir lyrikos gretinimas – tai yra kova žodžių pagalba, o jie ir yra kaip kulkos.

- Kokio amžiaus yra standartinis jūsų klausytojas? Ar pasitaikė labai įkyrių gerbėjų?

- Gerbėjai negali būti įkyrūs. Jie yra mūsų kasdienybė ir mūsų darbo įvertinimas. Manome, kad mūsų klausytojai yra mokyklinio amžiaus, gal šiek tiek vyresni. Žinome, kad vienas fanklubas yra Kaune, kitas – Elektrėnuose. Tikimės, kad jų bus daugiau. Gerbėjus pradžiugins naujas „Kastanedos“ darbas, kuris pasirodys rugsėjo mėnesį. Tai bus albumas, kuris pateiks labai daug staigmenų. Ruoškitės.

- Ačiū už pokalbį. Tikrai ruošimės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų