Prekiauti ledais trukdė lietinga vasara


2011-08-23
Eglė Kapočiūtė
Prekiauti ledais trukdė lietinga vasara

Šią vasarą ledus valgėme 10 proc. brangesnius nei pernai. Ne tik kaina, bet ir šaltoki bei lietingi orai nežadino gyventojų noro pirkti ledų.

Gamintojai nesidžiaugia

Žinia, ledai yra vasaros sezono saldumynas ir būtent šiuo metu žmonės ledų suvalgo daugiausia. Tačiau tam būtina sąlyga – karšta vasara. Kuo daugiau saulės, tuo daugiau ledų žmonės suvartoja. Bet šią vasarą lietuvių saulė labai nelepino, tad žmonės nepuolė gaivintis ledais.

Bendrovės "Ingman ledai" generalinis direktorius Virgilijus Radvilas dienraščiui teigė, kad lietinga vasara neleido pasiekti numatytų ledų pardavimo rezultatų. Pasak jo, per septynis šių metų mėnesius ledų gyventojai nupirko tik apie 13 proc. daugiau nei pernai. Įskaitant eksportą, ledų pardavimas išaugo apie 16 proc. Bendrovė apie 60 proc. visų pagamintų ledų eksportuoja į Estiją, Suomiją ir Latviją. Geri vasariški orai buvo tik gegužę ir birželį, tais mėnesiais ir buvo intensyviausia prekyba.

"Pagrindiniai vasaros mėnesiai – liepa ir rugpjūtis – ledų gamintojams ir pardavėjams buvo prasti. Ledų kainas šiais metais pakėlėme apie 10 proc., tačiau šis branginimas neatitinka pabrangusių žaliavų kainų santykio. Nuo pernai cukrus pabrango 50 proc., pieno produktai – apie 30 proc.", – pasakojo jis.

Pasak V.Radvilo, gyventojai tradiciškai daugiausia nuperka vanilinių ledų. Esą populiariausi ledai kaip ir kasmet yra be jokių dažiklių.

"Pastebime, kad mūsų bendrovės gaminamus ledus žmonės perka atsižvelgdami į kokybę. Daugiausia parduodame ledų "Baltija", nors jie gana brangūs. Pavyzdžiui, pernai mūsų produkcijos pardavimas buvo 24 proc. didesnis nei užpernai, kai rinkoje ledų pardavimas beveik nedidėjo", – teigė jis.

Geras tik birželis

Bendrovės "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė dienraščiui teigė, kad paprastai ledų vasarą nuperkama dešimt kartų daugiau nei žiemą. Šiemet birželio pradžia buvo labai karšta, todėl ledų pirkimas augo labai smarkiai ir jų nupirkta beveik 20 proc. daugiau nei pernai. Tačiau liepą ir rugpjūtį ledų parduota mažiau nei pernai. Todėl bendras ledų pardavimas nuo pernykščių metų skiriasi vos keliais procentais.

"Karštomis vasaros dienomis ledų pirkimas akivaizdžiai pradeda augti penktadienį, kai žmonės daugiau laiko praleidžia lauke. Nors savo pirkėjams siūlome ir įvairių užsienyje gamintų ledų, lietuviai daugiausia perka savo šalies gamintojų produkciją", – pasakojo O.Malaškevičienė.

Anot jos, vasarą daugiau perkami ledai porcijomis, rečiau dideliuose pakeliuose. Dideli šeimyniniai ledų pakeliai paklausesni šaltuoju periodu. O.Malaškevičienė pabrėžė, kad ledai šį sezoną kainuoja apie 10 proc. brangiau nei pernai.

Dalys už šypsenas

Šią vasarą į Lietuvos bei Latvijos rinkas koją įkėlė ir pasaulyje garsios ledų gamintojos "Unilever" prekės ženklas "Algida". Estijos rinką produkcija turėtų pasiekti rudenį. Tai pirmaujanti ledų gamintoja pasaulyje, kasmet parduodanti ledų už 5 mlrd. eurų (apie 17,25 mlrd. litų). Produkcija platinama daugiau kaip 40 šalių. Baltijos šalyse juos platina bendrovė "Sanitex".

Kaip teigia "Unilever" vadovas Baltijos šalims Rafalis Trydenskis, bendrovė patenkinta pardavimo rezultatais Lietuvoje ir planuoja toliau investuoti į prekės ženklą, nes verslo planai ilgalaikiai.

Baltijos šalių rinkoms ši bendrovė prisistato per "Linksmuosius ledų aparatus", kurie už plačią šypseną nemokamai vaišins ledais. Lietuvoje tokių aparatų ketinama pastatyti kelis, vienas jų bus sostinėje veikiančiame kino teatre "Forum Cinemas Vingis" nuo rugpjūčio 23 d. ir veiks iki rugsėjo 5 d.

R.Trydenskis pabrėžė, kad visame pasaulyje nemokamai išdalyta per 100 tūkst. ledų. Vien Latvijoje per 6 tūkst. vaikų ir suaugusiųjų jau nemokamai paragavo šios bendrovės ledų.


Statistika

Statistikos departamento duomenimis, pirmą šių metų ketvirtį lietuviškų ledų buvo pagaminta ir parduota 12 proc. mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį.

Per pirmą pusmetį ledų parduota už 5,1 mln. litų.