Į Klaipėdos uostą atplaukė vienas didžiausių plaukiojančių kranų, kuris galėtų pakelti ir gerokai daugiau nei tūkstantį tonų sveriantį laivą.
Plūduriuojantys kranai dažniausiai naudojami statant tiltus ir jūrų bei upių uostus. Jie pritaikomi ir ten, kur prireikia pakrauti arba iškrauti ypač sunkius arba nepatogių formų krovinius į ir iš laivų. Lietuvoje gigantiškas kranas darbuosis „Vakarų laivų statykloje“.
Tokiu pat kranu buvo iškeliamos ir nuskendusio laivo "Rudolf Breitscheid" bei tanklaivio „Globe Asimi“ nuolaužos. Dirbti dideliu kranu teko bendrovei „Garant“. Pasak įmonės specialisto Aleksandro Muchino, valdyti gigantą visai paprasta. Plaukiojantis kranas, kuriuo dirbo „Garant“ žmonės, visai naujas. Jis pastatytas 2004 metais. Gigantas buvo parplukdytas iš Olandijos Roterdamo uosto.
Plaukiojantis kranas sumontuotas ant didelio pontono, yra gana manevringas, plūduriuojanti dalis turi tris sraigtus.
Tokio įrenginio nuoma labai brangi. Rinkos kainomis plaukiojančio krano 12 valandų nuoma atsieina 90 tūkst. eurų (apie 315 tūkst. litų).
Įprastiniam Klaipėdos uosto darbui užtenka ir dviejų kranų po 100 tonų keliamosios galios.
Palyginus su didžiausiais pasaulyje plaukiojančiais kranais, į Lietuvą atplukdytas įrenginys – palyginti nedidelis.
Kai kurie plūduriuojantys kranai montuojami ant pontonų, kiti yra ištisos specializuotos kranų baržos, kurių keliamoji galia siekia ir netgi viršija 10 tūkst. tonų. Tokios baržos dažnai naudojamos transportuoti ištisas tiltų sekcijas. Šie gigantai dažnai yra vienas patogiausių sprendimų norint iškelti nuskendusius laivus.
Didžiausi plaukiojantys kranai
1 vieta: apsisukantis 7500 tonų keliamosios galios vienos strėlės plūduriuojantis kranas.
2 vieta: pusiau panyranti keltuvinė barža "SSCV Thialf". Tai – didžiausias laivas-kranas pasaulyje. Jame sumontuoti du kranai, kiekvienas – po 7100 tonų keliamosios galios. Keliant krovinį barža dirbtinai nugramzdinama į "balastinį" 26,6 metro gylį.
3 vieta: Kinijos jūrų bazėje išbandytas "Huatianlong" plūduriuojantis kranas pakėlė 4000 tonų.
4 vieta: "Gulf Island Fabrication" kompanijai priklausantis galiūnas, kuris gali pakelti 3600 tonų krovinį. Numatyta galimybė keliamąją galią padidinti iki 6300 tonų.
5 vieta: „Asian Hercules“ – „Azijos Heraklis“ gali pakelti 3500 tonų.
6 vieta: didžiausias Japonijoje plūduriuojantis kranas "Yoshida", kurio keliamoji galia 3500 tonų.
Naujausi komentarai