Iki šiol į Rusiją nauji lengvieji automobiliai keliaudavo per Suomijos uostus.
Šiemet Rusijos Ust Lugos uoste esantis terminalas „Pietūs 2“ („Jug 2“) priims 60 tūkst. „Toyota“, „Hyundai“ ir „Kia“ automobilių. Tai, kaip skelbia uostą valdantį bendrovė „Kompanija Ust Luga“, tris kartus daugiau nei 2009 m., kai krauta 17 tūkst. lengvųjų automobilių.
2011 m. planuojama priimti 120 tūkst. automobilių. Iki šiol į Ust Lugos uostą daugiausiai lengvųjų automobilių gabenta iš Švedijos Malmės uosto. Deramasi dėl naujų automobilių gabenimo linijų atidarymo ir su kitais Europos uostais, taip pat transokeaninėmis laivybos linijomis. Į Ust Lugos uostą bus gabenami ir naujų markių automobiliai.
Kitais metais ir bendrą Ust Lugos krovą ketinama padvigubinti. 2009 metais uoste krauta 10,3 mln. tonų krovinių. Didesniais kiekiais kraunami ne tik automobiliai, bet ir anglys, techninė siera, miško medžiagos, metalai, ro ro kroviniai.
Visiškai tuščioje vietoje pradėtame statyti Ust Lugos uoste planuota įrengti 19 įvairių terminalų. Šiuo metu užbaigti šeši. Kitais metais planuojama atidaryti didžiulį konteinerių terminalą.
Rusijos vicepremjeras Sergejus Ivanovas ne kartą teigė, kad Ust Lugos uostas perims visus Rusijos krovinius, kurie dabar gabenami per Latvijos ir Estijos uostus. Rusijoje ypač laukiama kad Ust Lugoje pradės veikti dabar statomas didžiulis naftos produktų terminalas.
Ust Lugos pranašumas yra tai, kad jis turi trumpą tik 3,7 kilometrų laivybos kanalą. Krantinės įrenginėjamos užutekyje suplautose dalyse, kur gylis yra iki 16 metrų. Skelbiama, kad Ust Luga gali priimti iki 75 tūkst. tonų talpos sausakrūvius laivus ir iki 120 tūkst tonų talpos skystus krovinius gabenančius laivus.
Bendrovės „Kompanija Ust Luga“ generalinis direktorius Maksimas Širokovas teigė, kad uostas stengsis įsigyti ypatingos ekonominės zonos statusą. Pagal Rusijos įstatymus tai reiškia, kad jame bus taikomi gerokai mažesni mokesčiai.
Naujausi komentarai