Tvarkingas automobilis - prestižo reikalas Pereiti į pagrindinį turinį

Tvarkingas automobilis - prestižo reikalas

2008-05-13 14:59

Tvarkos reikia ne tik buityje, bet ir prižiūrint transporto priemones

Tvarkos reikia ne tik buityje, bet ir prižiūrint transporto priemones  

Tvarkingas ir švarus automobilis yra ne tik saugesnis - jis reprezentuoja savininką. Neatsitiktinai pagarbos vertas ne brangaus, tačiau apleisto automobilio, bet tegul ir nenaujo, tačiau tvarkingo automobilio vairuotojas. Juk automobilis - svari nuoroda į savininko užimamą padėtį visuomenėje, svarbus aksesuaras, lygiavertis rašikliui, laikrodžiui ar respektabiliam kaklaraiščiui su rafinuotai surištu mazgu.

Tūlas tautietis gali tai priskirti abejotiniems dalykams, tačiau daugelis tyrimų rodo, kad tvarkingam automobiliui kiti eismo dalyviai atidesni, šalia jų labiau paisoma taisyklių.  

Pirmasis žingsnis  

Taigi pirmasis žingsnis švaros link - automobilio kėbulo pirmapradės spalvos grąžinimas. Galima naudotis plovyklų paslaugomis (ir besisukančios darbinės dalys, ir slėginis plovimas turi savų privalumų bei trūkumų), tačiau tuo galima užsiimti ir pačiam. Svarbiausia nedaryti to daugiabučio namo kieme ar šalia atviro vandens telkinio. Yra buvę atvejų, kai besimaudantieji tiesiog vandenyje bandė nuplauti automobilį - teko patirti praktiškai, ką reiškia Archimedo dėsnis.

Rengiantis plovimui reikėtų apsispręsti ar atliksite tik vieną operaciją ar visą jų kompleksą. Pastarasis pareikalaus tam tikrų žinių, praktinių įgūdžių ir patirties. Kompleksą gali sudaryti plovimas, nusausinimas, spalvos atnaujinimas/poliravimas, apsauginio sluoksnio padengimas (vaškavimas), guminių ir polimerinių dalių atnaujinimas ir pan. Visos operacijos turi būti atliekamos tam tikra eile, priešingu atveju norimo puikaus rezultato negausite. 

Kosmetinės priemonės  

Gali kilti klausimas, kokias kosmetines priemones pasirinkti? Kriterijų esti įvairiausių, pvz.: kaina (nebūna pigių ir gerų medžiagų, dažniausiai viena arba kita), specializuotų leidinių bandymų rezultatai (teisybės dėlei verta pažymėti, kad apie tas pačias vieno gamintojo medžiagas galima rasti ir gerų, ir blogų rezultatų, nelygu bandymo metodika, sąlygos, pagaliau leidinio suinteresuotumas), asmeninė patirtis arba palankumas vienam kuriam gamintojui. Reikia tik atminti, kad pigios priemonės savo sudėtyje turi ne aktyvių, o agresyvių medžiagų, puikiai tirpdančių dažus, plastiką, korodijančių metalą.

Yra teigiančių, kad geriausios autokosmetikos priemonės yra gaminamos už Atlanto. Iš dalies taip ir yra, nes, pvz., JAV ypač populiarus įvairiapusis automobilių perdarymas: “Hot Rod”, “Street Rod” ir pan. Šių unikalių automobilių savininkai įvairiausioms gražinimo priemonėms išleidžia tikrai daug, todėl atvirai nekokybiški gaminiai rinkoje neturi jokių šansų. Specialistų vertinimai, o ir asmeninė patirtis rodo, kad geriausi mūsų rinkoje preparatai, turintys JAV “kilmės dokumentus”, yra “Turtle Wax” (gamintojas - “Turtle Wax Inc.”, Anglija), “Armor All” (gaminiai į mūsų rinką patenka net iš egzotiškos Australijos). Nereikia nuvertinti ir ES gaminamų preparatų, ypač iš profesionalaus tiuningo tėvynės - Vokietijos, pvz., “Sonax” (gamintojas - “Hoffmann Sonax KG”, Vokietija). Tai puikios priemonės, turinčios vieną trūkumą - didesnę už daugelį analogiškos paskirties preparatų kainą.

Aukščiau išvardyti gamintojai - ne vieninteliai Lietuvos rinkoje. Galima paieškoti “Bissel” (gamintojas - “Bissel Inc.”, JAV), “Meguiar’s” (gamintojas - “Meguiar’s Inc.”, JAV), “Simoniz” (gamintojas - “Simoniz International Ltd.”, Anglija) arba naftos produktus perdirbančių gigantų, pvz. “Castrol” (šio gamintojo medžiagų gausu kaimyninėje Lenkijoje, BP degalinėse), “Elf” (gamintojas - “Lescot/Elf”, Prancūzija), “Liqui Moly” (gamintojas - “Liqui Moly GmbH”, Vokietija), “Shell” produkcijos. Pragmatikai gali rinktis mažiau žinomus gaminius iš Italijos (pvz., “Arexons”), JAV (pvz.: “ABRO”, “Hi-Gear”) arba kol kas negausius lietuviškus.  

Dvi taisyklės  

Renkantis chemines medžiagas vertėtų paisyti dviejų taisyklių: produktų liniją pasirinkti vieno gamintojo, didelį dėmesį skiriant pagaminimo datai. Bėgant laikui veikliųjų sudėtinių medžiagų efektyvumas mažėja, todėl ir galutinis rezultatas prastesnis. Todėl nepapulkite į įvairių akcijų ar nukainojimų žabangas!

Taigi reikiamomis cheminėmis medžiagomis jau pasirūpinote. Tai dar ne viskas! Profesionalus požiūris reikalauja keliolikos litų specialiai kempinei ir poliravimo bei nusausinimo servetėlėms įsigyti. Prasta kempinė, veikiama aktyvių plovimo medžiagų, užsikabinusi už aštrių atbrailų greitai suplyšta. Jei branginate laiką, o ir norite geriau kėbulą paruošti kitai operacijai, nepakenktų prieš tai jį nusausinti. Be to, kėbulą padengti apsauginiu vašku ar įtrinti poliravimo pastą visada lengviau su specialia servietėle.

Medžiagas ir priemones jau turite. Kada ir kaip plauti? Patogiausia ir geriausia plauti pavėsy. Tačia, yra šampūnų, kuriais galima plauti ir veikiant tiesioginiams saulės spinduliams (pvz.: “Sonax”, “Turtle Wax”), kuriuos naudojant nepasilieka charakteringos išgaravusio vandens dėmės. Beje, dėl šios priežasties, kėbulą nuplovus šiais šampūnais, galima jo nešluostyti ar priverstinai nusausinti. Suprantama, šie specialūs šampūnai brangesni.

Prieš plaunant kėbulą reikėtų sudrėkinti, kad purvas ir kiti nešvarumai bent iš dalies atkibtų nuo paviršių. Plauti reikėtų nuo viršaus į apačią, o ne atvirkščiai, be to, negailėti vandens. Net ir gera kempinė, prisigėrusi nešvarumų, kurių dauguma - vienokios ar kitokios kilmės abrazyvai, ne valys paviršių, o paliks ant apsauginio lako sluoksnio nesuskaičiuojamą daugybę mikroįbrėžimų. Po tokio plovimo saulėje puikiai galima pastebėti kempinės kelią žyminčius ruožus. Išvada peršasi savaime - geriausias plovimas slėginis, naudojant specialius antgalius su šepečiais ir be jų.

Nuplovus kėbulą net ir geriausiu šampūnu, visų dėmių pašalinti nepavyks. Ant slenksčių, apatiniame durelių trečdalyje, ant buferių (jei jie kėbulo spalvos) lieka nenuplautos bitumo, alyvos dalelės. Greitai ateis tas metas, kada automobilio priekis, priklausomai nuo jo paviršiaus ploto, virs daugybės vabzdžių kapinynu, nestigs ir lipnių žiedų nektaro. Prieš juos net ir geriausias šampūnas bejėgis. Tokių dėmių geriau netrinti ir prakaito veltui nelieti. Specialiai bituminėms dėmėms ir vabzdžių liekanoms yra skirtos atitinkamos medžiagos, dažnai žymimos užrašais “Bug & Tar” (vėlgi vertėtų atkreipti dėmesį į populiariausius “Sonax” arba “Tutle Wax” preparatus, neblogos priemonės yra “Loctite” paletėje, tinka ir plačiai naudojamas WD-40), kuriomis apipurškus užterštus paviršius po kiek laiko nešvarumus nuvalysite nenaudodami didelių fizinių pastangų. Valant priekinę automobilio dalį atkreipkite dėmesį, ar neužterštas aušintuvas, ypač apatinė jo dalis. Didelė tikimybė, kad vėliau tą padaryti pamiršite, o vienu įkvėpimu tai įveikti paprasčiau, tereikia tik iš anksto pasirūpinti šepečiu minkštais šereliais (metaliniai netinka!).

Nuvalius ir nusausinus slenksčius, juos ir dalį kėbulo dugno kiek pasiekia ranka galima padengti specialiu apsauginiu vašku. Šios kėbulo dalys ypač kenčia nuo visko, ką nuo kelio pakelia ratai. Apsauginis vaškas parduodamas slėginėje aerozolinėje taroje, todėl puikiai pasklinda paviršiuje, užpildo menkiausias ertmes. Aplinkos temperatūroje apsauginis vaškas įgauna balsvą, matinį atspalvį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų