Jūros šventę valdė muzikantai ir artistai


2005-07-26
Jūros šventę valdė muzikantai ir artistai

Jūros šventę valdė muzikantai ir artistai

46-oji Jūros šventė pasižymėjo rekordiškai dideliu įvairiausių renginių skaičiumi. Tris dienas žmonių minios plaukė į koncertus, spektaklius, parodas, stebėjo praplaukiančias jachtas.

Atsidūrė salone

Penktadienį Prano Domšaičio galerijoje įvykęs kamerinis Jūros šventės renginys „Nuo jūros iki regėjimų jūros” sulaukė anšlago.

Teatrine impresija pavadintas vakaras buvo skirtas tapytojo ekspresionisto Prano Domšaičio 125-osioms gimimo metinėms. Jame dalyvavo solistė Raimonda Tallat-Kelpšaitė (sopranas), pianistas Gytis Cinauskas - abu prestižinės Dž.Lenono premijos ir kitų tarptautinių konkursų laureatai, atlikę austrų kompozitoriaus Roberto Štolco kūrinius.

Prano Domšaičio ir Algimanto Jusionio dienoraščių fragmentus skaitė teatro grandas Vytautas Paukštė. Mimas Aleksas Mažonas išraiškingu judesiu taikliai praturtino ypatingą vakaro nuotaiką. Dailėtyrininkė Kristina Jokubavičienė atskleidė netikėtai sukrečiančias dviejų kūrėjų gyvenimo ir kūrybos paraleles. Aktorius Valentinas Klimas fiksavo amžinybėje tirpstančias nepakartojamas įkvėpimo akimirkas. Vakaro sumanytoja, scenarijaus autorė ir režisierė aktorė Virginija Kochanskytė dalyvius ir publiką subtiliai panardino į rafinuotą meno salono atmosferą, kurios esmė – betarpiškas, jautrus visų salono svečių bendravimas.

Po finalinio vakaro akcento - sukrečiančio R.Štolco „Čardašo” - publika bisavo, nenorėjo skirstytis, ilgai stoviniavo prie paveikslų, bendravo ir mėgavosi karališka vakaro atmosfera. Daugelio nuomone, tai buvo vakaras, kuriame kiekvienas pajuto ir išgyveno dvasios pakylėjimo akimirkas, nuskaidrinančias mintis ir jausmus.

Kaitino dainos

Atgimimo aikštė šeštadienio vakarą sukvietė kantri muzikos stiliaus mėgėjus. Jiems koncertavo Vytautas „Simas“ Babravičius, grupė „Crazy Crow“, Artūras Dunčia, „Jonis“, latviai „Juke box“ ir Virgis Stakėnas. Susirinkusiuosius linksmino „Creek dance“ šokėjai iš Visagino. Originalumo muzikantai nestokojo. Vytautas Babravičius, prieš 30 metų į Lietuvą atnešęs kantri muzikos bacilą, pristatė dainą „Eurovizijos“ konkursui. Laužyta anglų kalba ir cypiančiu balsu sudainavęs kelis primityvius sakinius, jis nutarė į Graikiją kitąmet važiuoti tik kaip turistas.

Tuo metu Teatro aikštėje vyko koncertas „Muzikinis reisas: nuo 1960-ųjų iki šiandienos“. Jame skambėjo „Visų laikų geriausių lietuviškų dainų kolekcija“, kurią atliko žinomi muzikantai. Į sceną lipo publikos numylėtiniai Gytis Paškevičius, Egidijus Sipavičius, Irena Starošaitė, Violeta Riaubiškytė, grupės „Biplan“ ir „B’Avarija“. Klaipėdiečių gretas papildė grupės „Cappella’ A“ narės Kristina Jatautaitė ir Aušra Smičiūtė bei Klaipėdos universiteto sportinių šokių klubas „Žuvėdra“. Žiūrovai kartu su dainininkais galėjo traukti pagal gerai žinomas melodijas - ant tautodailės salono sienos įtaisytame ekrane bėgo dainų tekstų eilutės. Tiesa, daugeliui jos buvo sunkiai įskaitomos, o stovintiems kitoje aikštės pusėje – vargiai ir įžiūrimos.

Sekmadienį Teatro aikštės scena pateko į sportininkų rankas. Čia vyko parodomoji sportinė programa, gabumus rodė aerobikos, gimnastikos, šokių, karatė, kikbokso, fitneso ir kultūrizmo sporto meistrai. Žiūrovus žavėjo Klaipėdos karate klubo pasirodymai, kurių metu dalyviai šoko per degančius lankus, skaldė medines lentas, laužė lazdas ir imitavo kovas.

Atgimimo aikštėje daug kuklesnę publiką nei šeštadienį linksmino pučiamųjų, cirko, jaunimo džiazo muzikos kolektyvai, diksilendo „Dixxband“ pasirodymas, bras kvinteto ir folko muzika.

Svaidė ugnį

Klaipėdos miesto piliavietės teritorijoje karaliavę šiuolaikiniai menai šventės dalyvius nuplukdė į visai kitokią erdvę nei mieste siautėję masiniai renginiai.

Į gausiai reklamuoto festivalio atidarymą penktadienį susirinko tik keli žiūrovai. Visų lauke vykusių renginių muzikinį foną užgožė iš Kruizinių laivų terminalo ataidantys garsai. Daugiau žmonių nei festivalio atidarymas pritraukė spektakliai ir senojo tabako fabriko angare demonstruojami šiuolaikiniai šokiai.

Penktadienio vakarą į “Klaipėdos laivų remonto” įmonės cechą susirinkę žiūrovai kiek nusivylė vietoj Cezario Graužinio režisuoto spektaklio „Arabiška naktis“ išvydę to paties režisieriaus „Pasikėsinimus“. Tas pats spektaklis buvo rodomas ir šeštadienį.

Visas tris dienas į piliavietės teritoriją užsukusius žiūrovus turėję stebinti menininkų erdviniai projektai ir instaliacijos jau šeštadienio pavakarę buvo aplupinėti ir apdaužyti.

Antrosios festivalio dienos programą užbaigė žinomas uostamiesčio aktorius ir režisierius Benas Šarka naujausiu performansu „Iki galo, kiaurai“. „Plartformos“ spaudos konferencijoje jis šį spektaklį apibūdino lakoniškai: „Mano trintukas – prieš jūsų tikrovę“. Smalsuolių, laukiančių, ką šįkart pademonstruos keistasis menininkas, susirinko visas būrys. Žiūrovai iš anksto organizatorių buvo perspėti pasitraukti atokiau, kad neapdegintų pasirodymo metu lekiojančios žiežirbos. Apsibrėžę teritoriją, aktoriai voliojosi purvo „vonioje“, svaidė ugnies kamuolius.

Sekmadienį „Klaipėdos laivų remonto“ įmonės ceche buvo parodytas režisieriaus Aido Giniočio autobiografinių improvizacijų projektas „Atviras ratas“, šiemet pelnęs „Auksinį scenos kryžių“. Tris dienas karaliavusį šiuolaikinių menų festivalį užbaigė dešimties trumpametražių filmukų „Moving North“ („Judėjimas į Šiaurę“) demonstravimas.

„Klaipėdos“ inf.