Klaipėdos autobuse – spjūvis neregiui


2011-04-04
Asta Aleksėjūnaitė
Klaipėdos autobuse – spjūvis neregiui

Jauna klaipėdietė pravirko, kai, paprašiusi padėti neregiui senukui, išgirdo autobuso vairuotojo frazę: "Mes jums ne auklės".

Važiavo į "Sodrą"

Kristiną taip sukrėtė patirtas pažeminimas, jog klaipėdietė pabandė apie incidentą pranešti Klaipėdos autobusų parko įmonei, kad įžūlus darbuotojas būtų išaiškintas.

Tačiau įmonės valdžia bejėgė, esą klientė pateikė per mažai duomenų, kad vairuotojas sulauktų sankcijų.

Incidentas nutiko, kai Kristina važiavo 8 maršruto autobusu.

"Aš jo laukiau prie vadinamosios trečiosios poliklinikos. Kartu stotelėje buvo ir senyvo amžiaus vyriškis. Mačiau, kad jis yra neregys", – apie kraupų nutikimą pasakojo moteris.

Senolis pasiteiravo, kokio maršruto autobusas įsuka į stotelę.

"Jis paklausė, ar juo nuvažiuos iki "Sodros". Patikinau, kad maršrutas tiks. Vyrui padėjau įlipti į autobusą ir jis atsisėdo netoli vairuotojo", – pasakojo incidento dalyvė.

Stotelėje liko apstulbusi

Kai autobusas sustojo Kristinai reikalingoje stotelėje, moteris išlipdama paprašė vairuotojo pasakyti neregiui senukui, kai sustos prie "Sodros".

"Žilstelėjusių plaukų maždaug 50 metų vyras ištarė frazę, po kurios pakirto kojas", – prisiminė moteris.

Esą vairuotojas pareiškė, kad jis – ne auklė ir neregiu net nesiruošia rūpintis.

"Po šios frazės autobuso durys užsidarė, ir jis nuvažiavo. Aš stovėjau stotelėje ir raudojau", – sukrėsta pasakojo moteris.

Negalėdama pamiršti šlykštaus vairuotojo elgesio, moteris nusprendė apie įvykį pranešti Klaipėdos autobusų parko įmonei.

Ieškos vairuotojo

Šios įstaigos direktoriaus pavaduotojas Vaidas Ramanauskas aiškino, kad iš pateiktų faktų sunku iš karto nustatyti autobuso vairuotoją.

"Moteris negalėjo tiksliai nurodyti laiko, kad galėčiau iš karto nustatyti, koks vairuotojas galėjo įsipainioti į incidentą", – pridūrė V.Ramanauskas.

Esą 8 maršruto autobusai kursuoja kas tris minutes.

Tačiau klaipėdietė stebėjosi, kad negi Klaipėdos autobusų parko vadovybei klientai turėtų pristatinėti garso ar vaizdo įrašus, kad tokie darbuotojai būtų išaiškinti.

"Klaipėdos keleivinio transporto" direktorius Gintaras Neniškis teigė, kad, neįsidėmėjus autobuso valstybinių numerių, vairuotojo kaltės išvis neįmanoma įrodyti.

V.Ramanauskas tvirtino, kad administracija mėgins ištirti, ar toks incidentas buvo ir koks vairuotojas taip galėjo pasielgti.

"Visuomet noriu išklausyti abi puses. Keleivių tokiais atvejais prašyčiau bent išlipus stotelėje žvilgtelėti į laikrodį. Jei nespėta pastebėti autobuso numerių, pagal tikslų laiką galėtume iškart nustatyti vairuotoją", – patarė V.Ramanauskas.

Skaičiuoja išdaužtus dantis

Tačiau V.Ramanauskas tikino, kad nors jam pačiam ne kartą yra tekę atsiprašyti keleivių, bet priminė, jog dėl chuliganų Autobusų parkas skaičiuoja nemenkus nuostolius.

"Pernai dviem mūsų vairuotojams įkaušę keleiviai išdaužė dantis. Per metus autobusuose išspirta ar išdaužta 10 langų", – skaičiavo V.Ramanauskas.

Jis aiškino, kad ne vienas vairuotojas buvo apspjautas ar po darbo namo sugrįžo suplėšytais marškiniais.

Visi incidentai kyla dėl alkoholio ar mėginimų važiuoti be bilieto. Nuo vandalų kenčia ir autobusų vidus, supjaustytas sėdynes tenka keisti kitomis.

Vienas vyriausių autobusų vairuotojų policijos buvo apklaustas dėl kaltinimų priekabiavimu.

"Girtutėlė keleivė nepanoro išlipti paskutinėje maršruto stotelėje. Įvyko konfliktas, o žmogus yra tampomas lyg nusikaltėlis", – stebėjosi V.Ramanauskas.