Kol taksi paslaugas teikiančios bendrovės džiaugiasi per šalčius išaugusiomis klientų gretomis, šie piktinasi vežėjų lupikavimu.
Į redakciją paskambinusi vilnietė Raimonda stebėjosi, kodėl taksometras sukasi net tada, kai automobilis stovi degant raudonam šviesoforo signalui ar yra įstrigęs spūstyse.
"Skelbiama taksi kaina už nuvažiuotą kilometrą. Kodėl turiu mokėti ir už tai, kad stoviu?" – stebėjosi moteris.
Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas Romualdas Bieliauskas garantavo, kad jokio kriminalo dėl to nėra. Esą besisukantis taksometras stovinčiame automobilyje yra normalu, legalu ir įteisinta.
"Taksi mokestis imamas už keleivio įsėdimą, vieno kilometro nuvažiavimą ir už prastovą. Stovėjimas prie šviesoforo traktuojamas kaip prastova. Tokia taksi paslaugų apmokėjimo tvarka", – aiškino R.Bieliauskas.
Tai, kad ne visiems taksi klientams ši tvarka žinoma, jis vadino išsilavinimo stoka. "Kitu atveju keleiviai imtų piktnaudžiauti sistema. Įsėstų, nuvažiuotų kilometrą, paprašytų sustoti, parūkytų, nubėgtų į bankomatą pinigų – ir visa tai už dyką. Žmogus galėtų taksi atvažiuoti į darbą, paprašyti taksi vairuotojo išjungti variklį ir palaukti iki darbo dienos pabaigos. Aštuonias valandas žmogus prasėdėtų, kad paskui gautų 5 litus. Ar tai normalu?" – retoriškai klausė R.Bieliauskas.
Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis sakė, kad taksi kainas ir apmokėjimo tvarką nusistato patys vežėjai. Savivaldybė į tai nesikiša.
"Po sausio 1 d. mieste taksi paslaugos pabrango 20–30 centų už 1 kilometrą. Tačiau mes tik patvirtiname įmonių tarifus, bet jų nenustatome", – akcentavo A.Šešelgis.
Vilniaus mieste aktyviai veikia 58 taksi paslaugas teikiančios bendrovės. Visos kartu jos turi 1,5 tūkst. ekipažų.
Taksi nuvažiuoti kilometrą Vilniuje kainuoja apie 1,5 lito.
Naujausi komentarai