Kelionę apkartino slogūs įspūdžiai


2007-08-31
Kelionę apkartino slogūs įspūdžiai

Kelionę apkartino slogūs įspūdžiai

Keletą dienų nusprendžiau praleisti Klaipėdoje. Norėjau padaryti draugams staigmeną - atvažiuoti iš anksto neįspėjus.

Tačiau, pasirodo, kad ne taip viskas paprasta.

Iš Biržų važiavau klaipėdiečių autobusu. Neminėsiu dienos, reiso, nes nesiekiu, kad kas nors nubaustų tuos žmones. Bet gal tai jiems bus pamoka, gal paskaitys, pagalvos.

Kelionės nuotaiką sugadino grubus vairuotojų elgesys su keleiviais. Palangoje buvo labai daug keleivių, paėmė visus, bilietų niekam nedavė. Išvažiuojant vietoj maldos paleido frazę: „Dabar žegnokimės“. Tik nesupratau kodėl. Matyt, kad kontrolierius kelyje atbaidytų, kai veža be bilietų.

Mano artimieji gyvena Karklėje. Atvažiavusi apsižiūrėjau, kaip galėčiau nuvykti į Karklę. Niekaip - jokio maršrutinio autobuso klaipėdiečiai nesumanė pasiųsti į Karklę.

Liko taksi. Man, pensininkei, truputį brangoka. Sužinojau, kad 4a autobusas veža toliau už Girulių. Maniau, liks mažesnis kelio gabalas - baigsiu kelionę pėsčiomis. Įsėdau, važiuoju.

Keli šimtai metrų už Girulių posūkio, ir mane vežęs autobusas sustojo paskutinėje stotelėje. Kodėl jis toliau negali važiuoti, bent iki Olando kepurės, nesuprantu.

Išlipau. Iki Karklės dar toli. Bandžiau išsikviesti taksi. Niekas nevažiuoja. Beliko grįžti į Klaipėdą, nes buvo jau vėloka kelionę tęsti pėsčiomis į Karklę.

Viename Kretingos gatvės name suradau draugus. Pas juos ir vėl teko įdomiai keliauti. Miško rajono gyventojai turi važinėti pagal tokį grafiką, jog nesuprasi, kam šis tarnauja. Aišku tik, kad ne žmonėms. Link miesto centro gali važiuoti tik vieną stotelę, po to reikia persėsti į kitą autobusą.

Nusprendusi nuvažiuoti į centrą, kitądien ieškojau ketvirtojo maršruto autobusų stotelės. Oho! Ji toliausiai - miške įkurdinta. Eidama pralenkiau lazdele besi-ramsčiavusią moterį. Ji ėjo stotelės link. Gaila žmogaus, o galėjo patogiai važiuoti, jei tuo kas nors pasirūpintų.

Baigiau prieiti tą stotelę, žiūriu, atvažiuoja autobusas. Keleivių joje nėra, autobusas net nesustodamas nurūko miesto link. Laukiu kito. Toje pamiškėje anksti rytą truputėlį nejauku vienai. Apmaudu.

Ar negalėtų keleivinio transporto organizatoriai pareguliuoti autobusų eismą taip, kad jis tarnautų žmogui. Ar negalėtų 6 ir 4 arba nors 4a maršruto autobusai apsukti ratą aplink Miško rajoną ir iš visų stotelių nuvežti žmones į miesto centrą arba į pajūrį.

Galų gale bent 17 maršruto autobusas galėtų apvažiuoti tą ratą.

O kodėl nuolatinis bilietas čia kainuoja 68 litus? Klaipėda - ne Vilnius. O ten nuolatinis bilietas ir autobusui, ir troleibusui pensininkui tekainuoja 30 litų. Kantrūs tie klaipėdiečiai! Kenčia tokius nepatogumus ir moka didžiąją dalį pensijos ar atlyginimo už neparankų važiavimą. Moka, nes dažnai tie autobusai tik orą vežioja. Tačiau už tai vis tiek reikia sumokėti tiems, kurie važiuoja.

Pasikalbėjau su klaipėdiečiais, jie pritaria mano mintims. Tad bent jiems, garbūs ponai, palengvinkite važinėjančiojo viešuoju transportu dalią.

Aš išvažiavau į savo gimtąjį miestą, išsivežusi prastus įspūdžius.

Atsakykite, kodėl negali būti bent maršrutinio autobuso į Karklę. Kodėl 4a maršrutas negali tęstis bent iki lankytinos vietos - Olando kepurės. Kodėl skriaudžiami Miško rajono gyventojai, neturintys nuosavų automobilių, kodėl iki stotelės jiems tenka eiti daugiau nei pusę kilometro?

Nieko neminėjau apie Miško rajono gyventojų keliones į Lėbartų kapines. Tokiam keliavimui reikia skirti pusantros ar net dvi valandas. Bet gal ne visiems ten reikia vykti. O prie jūros ir į miestą važiuoja visi.

Dalė Jokubauskienė
Biržai