Nuo mersedeso iki trabanto


2005-07-26
Valerijus Rajevskis
Nuo mersedeso iki trabanto

Nuo mersedeso iki trabanto

Savaitgalį Klaipėdoje įvyko neįprastos technikos paroda. Nors centre eismas buvo nutrauktas, o senamiestį užtvindė minios žmonių, Pilies gatve neskubiai į piliavietę važiavo senoviniai automobiliai ir motociklai.

Senoviniai automobiliai maloniai nustebino klaipėdiečius ir miesto svečius. Žmonės šypsojosi, mojavo rankomis, vaikai švilpė, išvydę automobilius, kuriais važinėjosi jų seneliai ir senelės.

Klaipėdos apskrities senovinių automobilių klubas „Diližanas“ nuo 2001 metų miesto šventės metu nemokamai rengia senovinės technikos parodas. Šį kartą paroda pirmą kartą buvo surengta ne Danės krantinėje, bet miesto pilies teritorijoje. “Paroda – klubo dovana mūsų miestui”, - sakė “Diližano” pirmininkas Rimantas Lukauskas.

Aikštę priešais Klaipėdos pilį užpildė 36 automobiliai ir vienas motociklas. Tai 1938 metų “Opel Admiral“, 1937 metų „Mercedes“ kabrioletas, 1960 metų prabangus “Mercedes 300”, 1958 limuzinas “Citroen-21”, kažkada priklausęs Bordo miesto merui. Buvo ir „Volga“ GAZ-21, kuris liaudiškai vadinamas „volga su elniu“, linksmas kabrioletas 1974 metų „Trabant“, šeštojo ir septintojo dešimtmečių pobedos ir moskvičiai, 1952 metų “Volvo PV”, 1960 metų visureigis “Toyota”. Praeivius stebino du “kadilakai” – 1954 metų kabrioletas ir 1980 metų limuzinas.

Po miestą važinėjantys senoviniai automobiliai atrodė tokie patrauklūs, kad šiuolaikiškų mašinų „Opel Calibra“, „Pontiac“, „Chevrolet Camaro“ bei kokio tuzino kabrioletų savininkai nedelsdami prisijungė prie „autoantikvariato“. Parodoje buvo ir gausus būrys “vabalų” – pokarinių folksvagenų.

Ekspoziciją papuošė senoviniai visureigiai: 1944 metų GAZ-67B, 1959 metų GAZ-69 bei 1952 metų “Jeep Willis”. Į parodą atvyko kolekcininkų iš Šiaulių, Vilniaus, Kauno.