Variklis: dyzelinis ar benzininis?


2003-12-17
Variklis: dyzelinis ar benzininis?

MECHANIKO PATARIMAI

Variklis: dyzelinis ar benzininis?

Perkant naudotą automobilį, daugeliui žmonių kyla klausimas: ar verta įsigyti mašiną su dyzeliniu varikliu?

Į šį klausimą negalima atsakyti vienareikšmiškai, nes daug kas priklauso nuo mašinos “biografijos”, jos būklės pardavimo metu, jėgos agregato sandaros ypatumų ir charakteristikų. Tačiau reikia atsižvelgti į šiuos momentus: dyzelines mašinas Europoje dažniausiai perka tie, kuriems tenka išties daug važinėti (tokių egzempliorių metų rida gali būti 40-60 tūkst. km).

Kuo blogas lengvojo automobilio dyzelis? Pats savaime – niekuo, tačiau nuo soliarinės alyvos priklauso degalų aparatūros, kurios derinimas – labai subtilus, būklė. Net vieną kartą prisipylus prastų degalų, ji gali sugesti (šiuolaikinių modelių). Šie varikliai taip pat labai reiklūs į cilindrus patenkančio oro švarai, dėl užsikimšusio oro filtro ar įskilusių oro ėmiklio tarpvamzdžių sparčiai susidėvi cilindrų ir stūmoklių grupė. Be to, nereikia pamiršti, kad turbininių versijų turbokompresorius neturi didelio resurso.

Žinoma, šie varikliai ekonomiškesni negu benzininiai, tačiau tai labai sąlygiška - nors degalai kainuoja pigiau, tačiau visą ekonomiją “suryja” dažnesni reglamentiniai darbai, tokie, kaip variklio tepalų, oro ir tepalų filtrų keitimas.