"Duonos ir žaidimų!" – prieš daugelį amžių šaukė senovės romėnai. Nors laikai keitėsi, poreikiai išliko tie patys. Maistui picerijose ir restoranuose tapus per brangiam, žmonės renkasi pigiau ir greičiau paruošiamus patiekalus. Rankas trina greitojo maisto užkandinių savininkai.
Problema ar galimybė?
Jau apie mėnesį pačiame sostinės centre akį traukia oranžiniai plakatai. Jie skelbia, kad čia duris netrukus atvers nauja kavinė "Wok to Walk". Plakatuose žadamas sveikas, nebrangus ir greitai paruošiamas maistas. Keista. Atrodytų, ką tik pradėjome ristis į ekonomikos duobę, o kažkas ėmė ir nusprendė tokiu metu plėtoti naują verslą. Vis dėlto kur vieni mato problemą, kiti – galimybę.
Greitojo maisto kavinių savininkai tik trina rankas ir tikina, kad ekonomikos sunkmečio jie nejaučia ir net įžvelgia galimybių plėstis. Pirmieji žingsniai žengiami sostinėje, o vėliau ketinama pasidairyti ir kituose miestuose.
Pasak rinkodaros specialisto Mindaugo Lapinsko, iki šiol maitinimo srityje dominavo picerijos, kurių negalima pavadinti nei greitojo maisto kavinėmis, nei tikrais restoranais. "Lietuvoje picerijos turėjo stiprias pozicijas, kurios iš esmės gamino greitąjį maistą, tačiau kainos ir aptarnavimas buvo kaip restoranuose", – sakė jis.
Ateityje maitinimo rinkoje turėtų daugėti įprastų restoranų ir greitojo maisto kavinių. Didelį potencialą turi sveiką ir greitai paruošiamą maistą bei kavos gėrimus siūlančios kavinės. Jų išpopuliarėjimą lemia įvairios tendencijos, tačiau rinkodaros specialistas neatmeta ir prastėjančios ekonominės padėties veiksnio.
"Žmonės valgyti norės bet kokiu atveju ir ieškos pigesnio pasirinkimo. Bandydamos prie to prisitaikyti kavinės ir restoranai griebsis įvairių dienos pietų alternatyvų. Apskritai augs greitai gaminamo ir ne tokio įmantraus maisto paklausa", – prognozavo M.Lapinskas.
Idėją parsivežė iš Amsterdamo
Jau minėtas "Wok to Walk" užkandines galima rasti Ispanijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Meksikoje, Olandijoje. Vasario pradžioje duris atverti planuojančios "Wok to Walk Vilnius" direktorė Greta Vaitkutė teigė, kad idėja įkurti greitojo maisto kavinę kilo lankantis Amsterdame, kur veikia kelios šiam tinklui priklausančios užkandinės.
Naujosios užkandinės direktorės negąsdina ir ekonomikos sunkumai: "Tai pats geriausias laikas tokio tipo kavinei atidaryti. Jos koncepcija skirta tokiam žmogui, kuris nori sutaupyti, neturi laiko, kuriam norisi sveikai ir skaniai pavalgyti, tad tikimės nemažai lankytojų. Be to, neinvestuojame per daug į interjerą, padavėjų būrį ar sidabrinius šaukštus, todėl galėsime pateikti paslaugą labai konkurencinga kaina", – savo pranašumus vardijo G.Vaitkutė.
Pasak jos, užkandinės pranašumas turėtų būti galimybė pačiam išsirinkti tris patiekalo dalis – salotas, mėsą ir padažą. Be to, maistas bus gaminamas klientui matant.
Senbuvis krizės nejaučia
Tai, kad greitojo maisto kavinėms sunkumai negresia, liudija ir bene pirmo greitojo maisto restorano mūsų šalyje "McDonald's" rezultatai. "McDonald's" rinkos vadovė Lietuvai Virginija Girulska teigė, kad restoranai lėtėjančios ekonomikos poveikio 2008-aisiais nejuto: palyginti su ankstesniais metais, klientų srautas išaugo 17 proc., o restoranų apyvarta didėjo 28 proc. Kitų metų "McDonald's" planuose – vienas naujas restoranas ir likusių interjero atnaujinimas.
"McDonald's" restoranų atstovė į šiuos metus žvelgia su optimizmu ir tikisi, kad restoranų pajamos turėtų išlikti stabilios. Be to, V.Girulska džiaugėsi, kad smarkiai išaugusi infliacija nepadarė didelės įtakos restorano kainoms.
"McDonald's" patiekalų kainos kito nedaug, taigi galima teigti, kad mūsų siūloma produkcija šiuo metu tampa santykinai pigesnė. Be to, esame įdiegę trijų pakopų kainų nustatymo strategiją, kurioje numatytos skirtingos produktų kainos skirtingas pajamas gaunantiems žmonėms", – apie konkurencinius pranašumus užsiminė restorano atstovė.
Kelią skinasi sveikas maistas
Nors "McDonald's" į Lietuvą įžengė prieš 12 metų ir yra greitojo maisto pradininkas Lietuvoje, ilgą laiką ši niša buvo aplenkiama kitų bendrovių. Palyginti visai neseniai ėmė steigtis įvairios tokio pobūdžio kavinės, bandančios išsikovoti rinkos dalį siūlydamos unikalių patiekalų.
M.Lapinsko manymu, daugiausia galimybių turi greitai paruošiamą ir sveiką maistą siūlysiančios kavinės. "Susidomėjimas sveika mityba didėja, žmonės vis labiau rūpinasi savo sveikata. Todėl greitai gaminamo natūralaus ir sveiko maisto rinka turi didžiausią potencialą iš visų", – kalbėjo M.Lapinskas. Jis prisipažino ir pats turintis įvairų užkandinių koncepcijų, susijusių su sveikai ir greitai ruošiamu maistu.
Verslo perspektyvas palankiai vertino ir G.Vaitkutė. "Lietuvoje picerijas ir kinų restoranus po truputį pradėjo stumti sriubos, įdarytos bulvytės ar kava su užkandžiais. Vis daugiau žmonių renkasi tokias vietas tiek dėl produkto patrauklumo, tiek dėl išskirtinės atmosferos arba kulto, kurį jie sugeba sukurti. Lietuvoje daugėja žmonių su kavos puodeliais rankose, daugėja su "iPod" ausinukais, neišvengiamai daugės ir parke ant suoliukų užkandžiaujančių mūsų klientų", – kalbėjo G.Vaitkutė.
Naujausi komentarai