Uoste - eksperimentas dėl nutrauktų pirštų


2008-09-13
Vidmantas Matutis
Uoste - eksperimentas dėl nutrauktų pirštų

Vakar uoste atliktas eksperimentas, kuriuo siekta nustatyti, kaip dėl sukeltų bangų moteriai buvo nutraukti du pirštai. Per Jūros šventę liepos 25 dieną laive „Arka" buvo sužeista šio laivo savininko Viktoro Vladimirovo žmona.

Laivas stovėjo prie Kruizinių laivų terminalo krantinės nuo Danės pusės, kai pro šalį dideliu greičiu plaukęs laivas sukėlė bangą, dėl kurios pašoko laivai, o "Arkoje" buvusi moteris stipriai susižalojo.

Įtariama, kad bangą, kuri šokdino prišvartuotus laivus, sukėlė neleistinu greičiu plaukęs Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivas „Skalvis". Pagal uosto kamerų duomenis nustatyta, kad „Skalvis" plaukė 11 mazgų greičiu, nors čia galimas didžiausias 6 mazgų greitis.
Kariškiai tikino, kad jų laivai tokie galingi, jog negali plaukti lėčiau kaip 11 mazgų.
Incidentą tiria Valstybinė vidaus vandens laivybos inspekcija.
Vakar uoste buvo bandoma atkurti situaciją, ar karinio laivo sukelta banga galėjo būti moters susižalojimo priežastis.

Valstybinės vidaus vandens laivybos inspekcijos viršininko pavaduotojas Jonas Lukša vakar dar nesiėmė įvertinti, ar banga galėjo sukelti incidentą, kurio metu buvo šokdinami laivai ir sužeista moteris. Eksperimentas yra nufilmuotas ir bus analizuojamas.

„Eksperimentas parodė, kad karinis laivas negali plaukti lėčiau nei 11 mazgų greičiu. Tokia yra jo plaukimo vienu varikliu lėčiausia eiga. Dar negalima teigti, kad sukeltos bangos kaltininkas yra vien karinis laivas „Skalvis". Yra duomenų, kad tuo metu iš Danės dar didesniu - 16 mazgų - greičiu išplaukė kateris. Jo savininko nustatyti iki šiol nepavyko", - sakė J.Lukša.

Laivo „Arka" savininkas V.Vladimirovas mano, kad diena vakarykščio eksperimento ir Jūros šventės diena, kai įvyko nelaimė, buvo labai skirtingos. Šį kartą pūtė didelis bangas gesinantis vėjas, taip pat uoste stovėjo narų kateris, žemkasė.
V.Vladimirovas įsitikinęs, kad kariškiai, kaip ir bet kurio kito uoste plaukiojančio laivo savininkas, privalo laikytis nustatyto šešių mazgų greičio.

„Jei kariškių technika to neleidžia užtikrinti, juos į uostą turėtų tempti vilkikai. Negali to būti, kad praplaukęs karo laivas išvartytų prišvartuotus mažuosius laivus", - svarstė V.Vladimirovas.

Jei incidento tyrimo išvada bus naudinga nukentėjusiajai pusei, ji galės prisiteisti dėl gydymo ir apgadinto laivo patirtas išlaidas.
Eksperimentas: karinio laivo sukeltas bangas „matavo" Laivybos inspekcijos ir Uosto direkcijos kateriai.