Pereiti į pagrindinį turinį

Lenkijoje apsiperkantys lietuviai nežino savo teisių (papildyta)

2009-09-21 15:15
Lenkijoje apsiperkantys lietuviai nežino savo teisių (papildyta)
Lenkijoje apsiperkantys lietuviai nežino savo teisių (papildyta) / Tomo Raginos nuotr.

Jeigu Lenkijoje įsigytas daiktas neveikia taip, kaip turėtų, arba neatitinka sutartyje numatyto prekės aprašymo, turite teisę jį pakeisti arba gauti nemokamą remontą, sako Europos vartotojų centro specialistai. Anot jų, lietuviai kol kas menkai išmano savo teises ir nesiskundžia nusipirkę katę maiše.

Apsipirkti į Lenkiją savaitgaliais traukia tūkstančiai lietuvių. Ten pigesnis ne tik maistas, bet ir namų apyvokos, buities prekės. Tačiau įsigijęs nekokybišką prekę skųstis skuba retas lietuvis.

„Šiemet gavome kelis skundus dėl pirkinių Lenkijoje. Vartotojai skundėsi dėl statybinių medžiagų, kurios neatitiko užsakytųjų, transportavimo paslaugų, bilietų į koncertą“, - sako Europos vartotojų centro (EVC) direktorė Viktorija Ostrauskienė. Ji skaičiuoja, kad skundai dėl prekių, pirktų Lenkijoje, sudaro apie 6 procentus visų šiemet gautų skundų.

EVC specialistai primena, kad vartotojai, pirkdami Lenkijoje, turi tokias pačias teises kaip ir bet kurioje kitoje ES valstybėje, pavyzdžiui, teisę prastos kokybės prekę pakeisti nauja arba ją grąžinti.

V.Ostrauskienė pastebi, kad dar ne visi vartotojai žino, jog turi tas pačias pagrindines teises nepriklausomai nuo to, ar perka Lietuvoje, Lenkijoje, ar bet kurioje kitoje ES šalyje. Jie taip pat gali skųstis, jeigu įsigytas pirkinys jų netenkina.

Lietuvos EVC, įsikūręs Vilniuje, yra dalis organizacijų tinklo, kuris padeda vartotojams spręsti problemas dėl kitose ES valstybėse įsigytų prekių ar paslaugų.

Svarbiausia vartotojo teisė - visos prekės rinkoje turi būti kokybiškos ir saugios. Vadinasi, jeigu Lenkijoje įsigytas daiktas neveikia taip, kaip turėtų, arba neatitinka sutartyje numatyto prekės aprašymo, turite teisę jį pakeisti arba gauti nemokamą remontą. Jeigu tai neįmanoma, galite reikalauti, kad būtų sumažinta kaina arba grąžinti daiktą ir atsiimti pinigus.

Visas išlaidas, susijusios su netinkamos kokybės daikto remontu ar grąžinimu, anot V.Ostrauskienės, turi padengti pardavėjas.

Specialistai pabrėžia, kad būtina išsaugoti kvitus ar kitus pirkimą įrodančius dokumentus, nes be jų pardavėjas gali atsisakyti bendradarbiauti.

Iškilus problemai pirmiausia reikėtų tartis su pardavėju. Jeigu jis problemos neišsprendžia, patariama kreiptis į Lietuvos EVC.

„Padėsime parašyti skundą kitos ES šalies pardavėjui, tarpininkausime sprendžiant ginčą, jeigu vartotojas ir pardavėjas nesusitars geranoriškai,“ - pagalbą siūlo EVC direktorė.

Lietuvos vartotojai daugiausia skundžiasi dėl prekių ar paslaugų įsigytų Didžiojoje Britanijoje (24 procentai visų EVC gautų skundų 2009 m.), Latvijoje (18 procentų) ir Ispanijoje (14 procentų).

Pagrindinės vartotojų teisės perkant Lenkijoje arba bet kurioje kitoje ES valstybėje:

- Vartotojas turi tas pačias pagrindines teises visose ES šalyse, pavyzdžiui, 2 metų garantija, aiškios kainos, saugios ir kokybiškos prekės;

- Jeigu iškyla problema, vartotojas pirmiausia turėtų kreiptis į pardavėją ar jo atstovą Lietuvoje. Jeigu jis problemos neišsprendžia, reikėtų kreiptis į Europos vartotojų centrą;

- Jeigu vartotojas nori gauti daugiau informacijos apie savo teises, jis gali kreiptis į EVC toje šalyje, kurioje tuo metu yra. O jeigu jis mano, kad jo teisės buvo pažeistos - į EVC Lietuvoje.

- Grįžęs į savo šalį vartotojas neprivalo mokėti PVM mokesčio (jeigu jį jau sumokėjo pirkdamas kitoje ES šalyje);

- Prieš pirkdami patikrinkite nusižiūrėtą prekę. Pavyzdžiui, pirkdami elektrotechnikos prietaisus, išsiaiškinkite, ar jie veiks Lietuvoje. Jeigu įsigyjate kompiuterį, išsiaiškinkite, ar pagalbos patarimai ir informacija bus lietuvių kalba.

Šaltinis: Vartotojų informavimo kampanija „Žinok savo teises ir laimėk“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų