Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuviai nebeperka naudotos buitinės technikos

2008-10-03 16:45
Lietuviai nebeperka naudotos buitinės technikos
Lietuviai nebeperka naudotos buitinės technikos / Diena Media nuotr.

Vis gilėjanti ekonomikos krizė labai paranki Latvijos verslininkams, prekiaujantiems naudotais baldais ir buitine technika bei dėvėtais drabužiais.

„Iš antrųjų rankų" perkamų drabužių paklausa Estijoje taip pat išaugo. Bendrovės „Humana", prekiaujančios dėvėtais drabužiais, pelnas per šiuo metus išaugo 25 procentais, skelbia naujienų portalas biznews.lv.

Pasak kompanijos vadovo, žmonės tampa vis taupesni, todėl auga pigesnių vartojimo prekių paklausa.

Pasirodo, lietuviai išrankesni - skirtingai nei kaimynai, mes perkame arba naują, arba išorės defektų turinčią buitinę techniką. Ji pigesnė, tokiems šaldytuvams ar viryklėms suteikiama garantija. Todėl užuot mokėję tūkstantį už naują ir nesubraižytą šaldytuvą, lietuviai perka ne idealios išvaizdos, tačiau geros kokybės, pigesnį už 600 litų.

Kaip portalui pasakojo Alytuje įsteigtos įmonės „Ventara" Kauno filialo vedėjas Romualdas Aleknavičius, tokie lietuvių pirkimo įpročiai išryškėjo per paskutinius dvejus metus. Pasikeitimus rinkoje lėmė blogėjanti ekonominė padėtis ir kaina, už kurią galima nusipirkti naują daiktą. Jeigu, tarkim, šaldytuvas įbrėžtas, tai jo kaina, lyginant su nauju, gali nukristi net 40 procentų.

„Naujas „Liebherr" firmos šaldytuvas kainuoja 1 tūkst. 449 litus, tai su išorės defektais jis parduodamas už 800-900 litų. Neseniai pardavėme didžiulį dvejų durų „Elektrolux" šaldytuvą: naujas kainuoja 7 tūkst. litų, su nežymiais išorės defektais pardavėme už 4,3 tūkst. litų", - pasakojo R.Aleknavičius.

„Su išorės defektais buitinė technika niekuo nenusileidžia naujai. Dažniausiai tas brokas būna labai nežymus: daiktas galėjo būti įbrėžtas jį vežant, galbūt buvo eksponuojamas parodose arba užsibuvo parduotuvėje", - vardijo pašnekovas.

Pasak jo, anksčiau kauniečiai noriai pirkdavo naudotą buitinę techniką, tačiau dabar turbūt prisiminė seną gerą posakį: „Šykštus moka du kartus". Be to, ekonominio nuosmukio akivaizdoje žmonės linkę pirkti ilgai tarnaujančius daiktus, bijodami, kad naujo greitai negalės įsigyti.

„Elektromarkt" išparduotuvėje apie pusė nuperkamos buitinės technikos - nauja su išorės defektais.

Pasak bendrovės „Elektromarkt" buitinės technikos išparduotuvės vadybininko Sauliaus Aniulio, naujai su išorės defektais technikai suteikiamos visos gamintojo garantijos, o įbrėžimai neturi jokios reikšmės daikto veikimui.

„Kaina priklauso nuo prekės išvaizdos: jeigu šaldytuvas gerokai apibraižytas, jo kaina gali būti mažesnė ir 30 procentų nei naujo", - pabrėžė S.Aniulis. Pasak jo, dažnai lietuvių pasirinkimą nulemia prekinio ženklo populiarumas.

Labiausiai buitinės technikos pirkėjai pasitiki Vokietijos gamintojais. Tačiau ne visi vokiečių buitinę techniką įperka, todėl dairosi pigesnės. „Į prekės ženklą beveik visi klientai kreipia didžiulį dėmesį. Tačiau, mano nuomone, kartais visai be reikalo. Būna taip, kad ilgus metus garsi firma nediegia jokių technologinių naujovių ir tiesiog užsnūsta ant laurų", - perspėja specialistas.

Pasak jo, mėgstamiausi kauniečių prekiniai ženklai - „Liebherr", „Bosch", „Beko", po truputį  populiarėja LG produktai, kurie ilgą laiką buvo nepelnytai nuvertinti.

S.Aniulis pabrėžė, kad nereikėtų peikti Pietų Korėjos gamintojų; Italijoje gaminama buitinė technika taip pat neatsilieka savo kokybe. Turkijoje gaminami „Beko" produktai populiarūs dėl itin patrauklios kainos. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų