Lietuviai – drovūs ir konservatyvūs. Tačiau prieš Valentino dieną jie šią kaukę nusimeta ir iš parduotuvių šluoja įmantrius apatinius, žaisliukus meilės žaidimams paįvairinti ir registruojasi į masažus poromis.
Vasaris – antrasis metų mėnuo po kalėdinio gruodžio, kai prekybininkai džiūgauja. Artėjant Valentino dienai gyventojus vėl apima pirkimo manija ir parduotuvėse jie ima leisti pinigus širdelėmis dekoruotiems suvenyrams, pliušiniams meškiukams ir saldainiams.
Platesne fantazija pasižymintys, drąsesni lietuviai įsimylėjėlių šventei ruošiasi kitaip – ima varstyti erotinių prekių parduotuvių duris ir naršyti intymius daiktus siūlančias svetaines internete.
Pelnas ima plaukti
Intymių prekių pardavėjai pripažįsta – vasarį jiems pavyksta susikrauti didžiausią pelną. Trejus metus veikiančios įprastos ir pusmetį gyvuojančios e. parduotuvės fantazijos.lt atstovė Alina Sivitkienė pasakojo, kad prieš Valentino dieną prekyba suaktyvėja maždaug 50 proc.
„Populiariausia prekė – vibratorius. Tačiau klientai perka ir dovanų rinkinius, į juos taip pat įeina vibratoriai, gali būti antrankiai, akių raiščiai ir kitokie patys įvairiausi daiktai“, – sakė A.Sivitkienė.
Be vasario mėnesio, erotinių prekių pardavėjams būna pelninga ir gruodžio pabaiga. Tuomet, pasak A.Sivitkienės, gyventojai intymiomis dovanomis apsirūpina prieš pat Naujuosius metus. Tradicijos dovanoti vibratorius Kalėdų proga nėra.
„Turime ir įprastą parduotuvę, tačiau žmonės daugiau perka internetu. Taip žmonėms tikriausiai patogiau. Kai kurie dirba iki vėlumos, negali užsukti į parduotuvę, gal ir drovumas lemia, kad dažniau prekes renkasi virtualiai. Bet jaunimas dabar jau aktyvesnis, drąsiau užeina ir į įprastas erotikos prekių parduotuves“, – kalbėjo A.Sivitkienė.
Gyva konsultacija – būtina
Tiesa, kai kurie verslininkai įžvelgia priešingas tendencijas – erotinių daiktų prekyba yra subtili, todėl klientui svarbus žmogiškas kontaktas ir gyvos konsultacijos.
Ne virtualių, o įprastų erotinių prekių parduotuvių pradininkė Lietuvoje – įmonė „Juntos“. Pirmoji parduotuvė pavadinimu „Aistra“, palyginti su kitomis užsienio šalimis, Lietuvoje pradėjo veikti gana vėlai – prieš septynerius metus. Šiuo metu įmonė turi 13 parduotuvių keliuose miestuose, erotinių prekių siūlo įsigyti ir internetu.
Pasak įmonės „Juntos“ direktorės Jurgitos Valionienės, internetu erotines prekes žmonės perka vangiau negu gyvai, nes jiems svarbios specialistų konsultacijos, galimybė išsirinktą daiktą apžiūrėti, pačiupinėti. Tačiau žengti žingsnį į įprastas parduotuves kai kuriems nedrąsu – jie čia bijo sutikti kaimyną ar bendradarbį.
Aktyviausiai prekyba šiose parduotuvėse vyksta gruodį, rugpjūtį ir, žinoma, vasarį prieš Valentino dieną. Dažniau ko nors įsigyti čia užeina vyrai – dieną iki šventės arba per ją. Pasak J.Valionienės, gyventojų poreikiai intymių prekių parduotuvėse būna skirtingi.
Kai į parduotuvę užsuka pora, dažniausiai įsimylėjėliai perka įvairius intymius žaisliukus. Jeigu dovaną moteriai renka vyras, jis dairosi apatinių arba naktinių drabužių. J.Valionienė pastebėjo, kad pastaruoju metu pirkėjai itin pamėgę ir specialias viso kūno kojines.
Tiki verslo ateitimi
Nors gyventojai pamažu drąsinasi eiti į intymių prekių parduotuves, o vasarį kai kurios net apgulamos, J.Valionienė apgailestavo, kad lietuvių elgesys dar ne toks, koks užsienio šalyse gyvenančių žmonių.
„Mums toli iki vokiečių ar kitų senosios Europos šalių gyventojų požiūrio. Mūsų pardavėjos prie kiekvieno pirkėjo turi rasti priėjimą, sugebėti prakalbinti žmogų, nes didžioji dalis vis dar jaučiasi nejaukiai. Žmonėms atrodo, kad mūsų parduotuvės – kažkas nešvankaus ir neleistino. Tik maža dalis pirkėjų supranta, kad atėjus nuoboduliui į miegamąjį dažnai atšąla šeimos santykiai. Reta moteris sugalvoja, kad reikia nors kartais būti žavingai ne tik gatvėje, bet mokėti apsirengti ir miegamajame“, – pasakojo J.Valionienė.
Vis dėlto J.Valionienė įžvelgia prekybos erotinėmis prekėmis perspektyvų Lietuvoje ir planuoja parduotuvių plėtrą. Verslininkė pridūrė, kad norint įtikti klientams po truputį keičiama ir tokių parduotuvių koncepcija – jose daugėja seksualių apatinių drabužių, liemenėlių, boa.
Erotinių prekių verslo sėkme Lietuvoje tiki ir įmonės „Electronic Trade“ direktorius Gytis Breikštas. Iki šiol įmonė virtualiai prekiavo buitine technika ir elektronika, tačiau visai neseniai pradėjo veikti ir jos valdoma intymių prekių svetainė internete „Love Box“.
„Nenorėjome būti universalinė parduotuvė, nes sudėtinga vienoje vietoje maišyti padangas ir kvepalus arba suaugusiesiems skirtas prekes dėti šalia žaislų. Todėl ir įkūrėme atskirą sveitainę, kurioje siūlomos prekės tik suaugusiesiems“, – paaiškino G.Breikštas.
Daugiausia klientų – moterys
Virtualios erotinių prekių parduotuvės įkūrimo G.Breikštas ėmėsi ne aklai – prieš tai buvo atliktas rinkos tyrimas. Jo rezultatai verslininkui įpūtė optimizmo.
„Šioje srityje Lietuvoje tendencijos neblogos. Taip, lietuviai gana konservatyvūs, bet dėl to tokias prekes jie ir nori pirkti internetu. Be to, seniai baigėsi sovietinė era, kai buvo skelbiama, kad sekso nėra“, – įsitikinęs G.Breikštas.
Be to, naujajai parduotuvei atidaryti verslininkai pasirinko palankų metą – vasario pradžią, kai gyventojai pradeda kurti planus Valentino dienai.
„Tai buvo ne tik mūsų spėliojimai. Tiek erotinių prekių tiekėjai, tiek gamintojai visame pasaulyje sako, kad didžiausia prekybos banga būna prieš Valentino dieną ir Naujuosius metus. Dar viena banga ateina vasarą, kai šilta“, – teigė G.Breikštas.
Vos prieš porą savaičių pradėjusios veikti intymių prekių parduotuvės vadovas sakė, kad pardavimu kol kas yra patenkintas. G.Breikštas pastebėjo, kad šioje rinkoje aktyviausios pirkėjos yra moterys – jos sudaro net 75 proc. visų klientų. Likusieji klientai yra vyrai, dažniausiai perkantys dovanas savo moterims.
G.Breikštas mano, kad prekyba jo svetainėje kol kas sėkmingai vyksta ne tik todėl, kad prieš Valentino dieną suaktyvėja visa erotinių prekių rinka, bet ir todėl, kad buvo pasirinkta tinkama verslo strategija.
„Mums sekasi, nes iki šiol trūko gražiai pateikiamų analogiško turinio puslapių, mano nuomone, dauguma jų būna vulgaroki, o mes pasirinkome kitokį dizainą. Be to, prekes gauname tiesiai iš gamintojų, o ne per tarpininkus Lietuvoje, todėl galime pasiūlyti geresnes kainas“, – sakė G.Breikštas.
Vyrai apatinius renka kruopščiau
Aktyviau prekyba prieš erotika pakvimpančią įsimylėjėlių dieną vyksta ne tik šių prekių parduotuvėse. Dažniau gyventojai varsto ir apatinių drabužių parduotuves. Kaip ir erotiniais daiktais prekiaujančiose parduotuvėse, klientai vyrai čia ieško dovanų savo mylimosioms. Moterys dairosi įdomesnių apatinių drabužių komplektų šventiniam vakarui.
Apatinių drabužių parduotuvės „Milavitsa“ pardavėja Orinta Draugelė sakė, kad prieš Valentino dieną čia netgi taikomos nuolaidos specialių spalvų apatiniams – juodiems, raudoniems, baltiems ir vyšniniams.
„Tikrai daugiau žmonės perka prieš Valentino dieną, šita diena veikia stebuklingai. Tačiau tai, ką perka vyrai ir moterys, skiriasi. Moterys renkasi puošnesnius apatinius, tačiau į juos žiūri paprasčiau – nusipirks vieną, o paskui ir kitą. Vyrai apatinius moterims renka labai pretenzingai, sugaišta daugiau laiko, kol išrenka, jiems gražios spalvos – juoda, raudona, balta“, – kalbėjo O.Draugelė.
Masažuotis eina poromis
Dar viena vieta, kuri vasarį sulaukia daugiau dėmesio, – masažo salonai. Juose tampa paklausūs dovanų kuponai masažams, kai procedūros atliekamos poroms – iš karto dviem žmonėms.
Masažo salono „Exotic SPA“ direktorė Justina pasakojo, kad nemažai porų į tokius masažo seansus užsirašo ir Valentino dieną. Nors salone siūloma ir erotinių masažų, pasak vadovės, tokie Valentino dieną nėra populiarūs.
Justina teigė, kad erotiniai masažai nelabai skiriasi nuo įprastų, o jų paklausa prieš Valentino dieną būna gerokai mažesnė negu kitų procedūrų, kurias galima atlikti ne vienam žmogui, o porai kartu būnant toje pačioje patalpoje.
Skųstis prasta kokybe nedrįsta
Kai suaktyvėja prekyba erotinėmis prekėmis bei Valentino dienos dovanomis, atsiranda ir klientų, kurie nepatenkinti įsigytomis prekėmis. Tačiau beveik niekas neišdrįsta viešai reikalauti, kad jų, kaip vartotojų, teisės būtų apgintos.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pernai yra gavusi vos du skundus, kad per grupinio apsipirkimo portalus užsakyti prezervatyvai taip ir nepasiekė pirkėjų. Abiem atvejais ginčai išspręsti taikiai ir klientams pinigai buvo grąžinti.
„Matyt, vartotojai nesiskundžia dėl prekių specifikos. Pastebėtina, kad pastaruoju metu daugiau tokios paskirties prekių įsigyjama naudojant ryšio priemones – internetu“, – teigė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Vilniaus skyriaus vedėjas Arvydas Naina.
Tiesa, inspekcija nuolat stebi erotinių prekių parduotuvių veiklą – tikrina asortimentą, kad nebūtų prekiaujama nesaugiais daiktais.
„Dažniausiai pavojų kelia neaiškios kilmės įvairios paskirties cheminiai produktai, turintys kokių nors “ypatingų savybių„. Prieš keletą metų buvo prekiaujama “eteriniais aliejais„, kurie iš tikro buvo cheminių medžiagų – nitritų – mišiniai. Dominuojanti šių eterinių aliejų sudedamoji dalis buvo: amilo ir izobutilo nitritai, dažniausiai – amilnitritas, izopentilnitritas, cikloheksilnitritas, izobutilnitritas, izopropilnitritas. Kai kurių tokių prekių realizacija buvo sustabdyta ir jos buvo paskelbtos nesaugiomis“, – pridūrė A.Naina.
Komentaras
Andrius Kaluginas
Psichologas-psichoterapeutas, Pasaulinės seksualinės sveikatos asociacijos atstovas Lietuvoje
Lietuviai yra hipertrofuotai drovūs, bet tas drovumas yra keistas. Man teko bendrauti su žmonėmis, kurie perka tokius daiktus ir jais naudojasi. Galėčiau pasakyti, kad tas drovumas yra ne vidinis, o socialus, jie nesidrovi naudotis tais dalykais, o drovisi, kad apie tai kas nors sužinos. Lietuviai gerąja prasme yra gana ištvirkusi tauta, jiems patinka seksas, eksperimentuoti, bet jie bijo kaimynų.
Dabar intymių prekių prekyba vyrauja internete. Bet yra dabartinė studentų karta, dabartiniai dvidešimtmečiai, kurie važinėja po pasaulį ir mato, kaip į tokias prekes žiūrima užsienyje, mato, kad viskas yra paprasta ir drąsu. Kai jiems prireiks tokių prekių – jie sulauks kokių 30-ies metų ir taps aktyviais pirkėjais, nors dabar sudaro nedidelį jų procentą, tada intymios prekės bus perkamos drąsiau. Po kokių dešimties metų.
Nesu sociologas ir specialių tyrimų nedariau, bet atsižvelgdamas į žmones, su kuriais teko bendrauti, sąlyginai ir neuniversalizuodamas galiu pasakyti, kad dažniausiai tokiomis prekėmis naudojasi moterys, vidutinio amžiaus – 30–40 metų. Vibratorius lieka pagrindinė prekė. Juos perka moterys arba vyrai kaip dovaną moterims. 95 proc. pirkėjų – miesto gyventojai, bet ne todėl, kad kaimo gyventojai to nenori, o todėl, kad ten informacija greičiau sklinda: neduok dieve kas nors sužinos, kad žmona turi vibratorių arba prezervatyvas yra ne paprastas, o su ūsiukais, – juk išjuoks.
Naujausi komentarai