- Mykolas Deikus, snaujienos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Entuziastai slidinėti keliauja į artimiausias Latvijos trasas. Tačiau Šiauliuose atsiranda entuziastų, kurie slidinėjimo trasas siūlo įrengti Aleksandrijos karjeruose arba ant baigto eksploatuoti Kairių sąvartyno kaupo. Vienas iš tokių entuziastų – verslininkas Antanas Žiulpa, ieškantis investuotojų Kinijoje ir pritarimo Šiaulių savivaldybėje.
Akys nukrypo į Aleksandriją
Slidinėjimo entuziastas A. Žiulpa, kaip ir daugelis jo bendraminčių iš Šiaulių regiono, slidinėti vyksta į Čekiją, Slovakijos kalnus arba į Latviją. Tačiau, anot entuziasto, daugeliui vykti slidinėti į Latviją ilgiau kaip vienai dienai – neapsimoka. Viešbučiai Latvijoje pakankamai brangūs, todėl vakare tenka grįžti į namus. Todėl A. Žiulpa ėmė dairytis arčiau Šiaulių esančių slidinėjimo trasų.
Entuziasto žodžiais, tokia trasa veikė Kelmės rajone, Dubysos slėnyje. Čia veikė ir elektrinis keltuvas. Tačiau po to, kai atiteko verslininkei iš Kauno, trasa „numirė“.
Bandė naujos vietos ieškoti su entuziastu iš Tytuvėnų, surado, tačiau kilo problemų dėl elektros tiekimo keltuvui. Be to iki Dubysos slėnių Kelmės rajone – nemažas atstumas. Taip akys nukrypo į Šiaulių pakraštyje esančią Aleksandrijos karjere įrengtą trasą, kurioje rengiamos lenktynės.
Mažiausiai penkios trasos
A. Žiulpa su trasa besinaudojančių techninių sporto šakų atstovais sutarė, kad žiemos metu būtų galima pašalinti keletą betoninių stulpų ir įrengti net kelias slidinėjimo trasas.
Entuziastas suskaičiavo, kad galima būtų įrengti mažiausiai penkias 100 metrų ilgio trasas – slidininkams ir snieglentininkams. Viena trasa gali būti ir 150 metrų, tai yra tik 50 metrų trumpesnė negu Latvijoje.
Be to, anot A. Žiulpos, karjero dugne yra vandens tvenkinys, kuris žiemą užšąla. Ant tvenkinio galima įrengti čiuožyklą ar aikštę ledo rituliui. Vandenį galima naudoti ir ledo čiuožynei vaikams arba sniego patrankoms.
Siūlo kelis variantus
Slidinėjimo entuziastas A. Žiulpa savo idėją pristatė ir miesto merui Justinui Sartauskui, kuris idėją palaikęs, tačiau pažymėjęs, kad apie tai bus galima kalbėti ne anksčiau kaip 2014-aisiais. Miestas neturintis pinigų.
Tačiau A. Žiulpos skaičiavimu, trasai su natūraliu sniegu užtenka minimalių penkiasdešimties tūkstančių litų investicijų – atvežti žemių ir kiek paaukštinti kalnelį, pastatyti keltuvą, atvesti elektros liniją, įrengti apšvietimą.
Trasa su dirbtiniu sniegu kainuotų brangiau – apie šimtą penkiasdešimt tūkstančių litų. A. Žiulpos manymu, karjeras idealiai tinka ir dengtai slidinėjimo trasai, tokiai kaip Druskininkuose. Tik tai jau kainuotų apie 3 milijonus litų.
Vienas iš trasos Aleksandrijoje privalumų – geografinė padėtis. Nuo miesto centro – vos už 3 kilometrų, šalia Zoknių, Šimšės gyvenamieji rajonai. Be to, naujai nutiesta magistrale iš Radviliškio, kur apstu slidinėjimo entuziastų, - vos dešimt minučių kelio.
Kitas Aleksandrijos karjero privalumas – šalia esanti galinga elektros pastotė, kuri galėtų tiekti energiją keltuvui.
Vaikams – už savikainą
„Tai yra mūsų, kaip Šiaulių bendruomenės, reikalas“, - kalbėdamas apie savo idėją, kuri „iš gatvės“ ištrauktų nemažai vaikų, teigia A. Žiulpa. Jo manymu, geriausiai būtų slidinėjimo trasą atiduoti klubui, suburti vaikų grupes ir leisti naudotis tik už savikainą. Bent jau artimiausiu metu, entuziasto skaičiavimu, pelno trasa neuždirbs. Gal dėl to idėja ir nesulaukė verslininkų, kuriems siūlė investuoti, dėmesio. Nors trasos išlaikymas kainuotų grašius – elektra, žiemos sezono metu atlyginimas treneriui, kelios dešimtys litų apsaugai.
Tačiau entuziastas nepraranda vilties – toliau ieško investuotojų, pasiūlymus nusiuntė net į Kiniją. Pats verslininkas A. Žiulpa, subūręs krepšinio klubą, sako nebeturįs laiko papildomai veiklai, be to ketina išvykti iš Šiaulių. Tačiau pasirengęs atiduoti savo idėjas.
Yra ir geresnių kalnų
Galimybę įrengti slidžiu trasą A. Žiulpa nagrinėjo ne tik Aleksandrijoje. Ideali vieta, jo manymu – Salduvės kalnas. Nors, pavyzdžiui, čekai nebijo slidinėjimo trasas įrengti draustiniuose, A. Žiulpa abejoja, ar tai būtų įmanoma padaryti Salduvėje.
Kitas variantas – uždaryto Kairių sąvartyno kaupas. Ten slidžių trasą būtų galima įrengti ant šiaurinio šlaito. Entuziastas jau mynė kelius į Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centrą, kuris neprieštarauja idėjai. Tačiau kaupas uždarytas už ES lėšas, o viena iš sąlygų – penkerius metus draudžiama kišti nagus. A. Žiulpos žodžiais, po kelerių metų prie šios idėjos bus galima grįžti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: „Tete-a-tete“ teisėtai neleista atidaryti dar vieno salono Tauragėje
Lošimų priežiūros tarnyba pagrįstai atsisakė išduoti leidimą įmonei „Tete-a-tete“ atidaryti dar vieną lošimų automatų saloną Tauragėje, nusprendė teismas. ...
-
Ekonomistas: kalėdinė prekyba bus aktyvi, žmonių lūkesčiai – aukšti1
Kalėdinę prekybą pradedančių prekybininkų apklausa rodo, kad šiemet gyventojai dovanoms linkę išleisti panašiai pinigų, kaip pernai, tačiau atsigavusi perkamoji galia ir sumažėjusi infliacija leidžia tikėtis aktyvesnio &scaron...
-
„DBRS Morningstar“ patvirtino Lietuvos turėtą skolinimosi reitingą
Tarptautinė kredito reitingų agentūra „DBRS Morningstar“ penktadienį dar kartą patvirtino anksčiau Lietuvai suteiktą A (aukštą) ilgalaikio skolinimosi reitingą su stabilia perspektyva, pranešė Finansų ministerija. ...
-
„Litgrid“: kitą savaitę bus laikinai atjungta „NordBalt“ jungtis su Švedija3
Kitą savaitę bus laikinai atjungta elektros jungtis su Švedija „NordBalt“, penktadienį pranešė Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“. ...
-
LEA: penktadienį didmeninė dienos elektros kaina Lietuvoje yra viena mažiausių šiemet
Šį penktadienį didmeninė dienos elektros kaina Lietuvoje yra viena mažiausių šiemet – dienos vidurkis siekia 19,53 Eur/MWh, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Skelbiama, kad mažesnė vidutinė dienos kaina šia...
-
ESO: išmaniųjų skaitiklių duomenimis manipuliuoti neįmanoma8
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) teigimu, abejoti diegiamų išmaniųjų skaitiklių patikimumu nėra pagrindo. Anot ESO, jų duomenų koreguoti bei jais manipuliuoti neįmanoma. ...
-
VERT: elektros skirstymo kainos viršutinė riba kitąmet – daugiau nei 7 proc. mažesnė
Elektros energijos skirstymo paslaugų, kurias teikia tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kainos viršutinė riba kitąmet mažės šiek tiek daugiau nei 7 proc., skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo t...
-
Baigta rekonstruoti kelio Vilnius-Utena atkarpa Utenoje
Panevėžio kelių statybos įmonė HISK baigė 7 mln. eurų (su PVM) vertės beveik dviejų kilometrų ilgio kelio Vilnius-Utena atkarpos Utenoje rekonstrukciją. ...
-
Baltijos šalių studentai kūrė idėjas ir projektui „Rail Baltica“1
Rugsėjį vykusi ir Tartu, Rygą ir Kauno miestą sujungusi programa „Bus Baltica“ subūrė KTU, RTU ir Tartu universiteto studentus, kurie ieškojo sprendinių regioniniam mobilumui, miestų plėtrai ir projektui „Rail Baltica“. ...
-
R. Vaikšnoras apie planuojamą finansavimą gynybai: būtų gerai turėti šiek tiek daugiau1
Lietuvos kariuomenės vadas Raimundas Vaikšnoras leidžia suprasti, kad kitų metų biudžete norėtų matyti didesnį finansavimą krašto apsaugai. Generolas pažymi – būtų gerai turėti didesnius asignavimus tam, jog esmingai pasikeitus...