- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Aleksandras Vasiljevas
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
-
A. Vasiljevas leido pasigrožėti šimtmečius menančiomis vestuvinėmis suknelėmis
Gruodžio 5 d. Šiaulių „Aušros“ muziejaus Chaimo Frenkelio viloje lankėsi mados istorikas, kolekcininkas Aleksandras Vasiljevas, kuris pristatė parodą „Vestuvinė mada iš Aleksandro Vasiljevo fondo kolekcijos“.
Išskyrė lietuvių dizainerių kūrinius
Parodoje eksponuojama 60 pastarųjų šimtmečių vestuvinių suknelių, sukurtų garsių mados namų ir vilkėtų žinomų moterų.
„Svarbiausias šioje parodoje – aš. Be manęs nebūtų, kas renka kolekcijas ir pristato jas pasauliui, – šmaikštavo A. Vasiljevas, paklaustas, kuri iš Chaimo Frenkelio viloje eksponuojamų suknelių yra vertingiausia. – Kiekviena suknelė yra išskirtinė, tačiau šiame darbe svarbiausi yra žmonės ir jų indėlis, kad kiekviena suknelė įgautų ekspozicinę išvaizdą.“
R. Piekautaitės suknelė papuošė parodą savo išskirtine šampanine spalva ir puošniu dekoru.
Mados istorikas, vesdamas improvizuotą ekskursiją vilos ekspozicijose, išskyrė lietuvių dizainerių kurtas sukneles: Juozo Statkevičiaus, Ramunės Piekautaitės, Liutauro Salasevičiaus. „R. Piekautaitės suknelė papuošė parodą savo išskirtine šampanine spalva ir puošniu dekoru“, – komentavo A. Vasiljevas.
Tarp parodos eksponatų taip pat yra JAV prezidento žmonos Jacquelineʼos Kennedy asmeninio dizainerio Olegʼo Cassini, praėjusiame amžiuje garsios prancūzų dizainerės Maggyʼės Rouff, aukštosios mados (pranc. haute couture) krikštatėviu tituluojamo anglų dizainerio Charlesʼio Frederickʼo Worthʼo bei kitų žinomų kūrėjų ir mados namų darbai, rašoma pranešime spaudai.
A.Vasiljevas ne tik aptarinėjo parodos eksponatus, bet pasakojo daugybę eksponatų įsigijimo, dizainerių gyvenimo ir mados namų istorijų, taip papildydamas parodą.
Viduramžiais dominavo žalia spalva
Vestuvinė mada įsigali nuo XV a. Tuo metu bet kuri puošni suknelė galėjo tapti vestuvine. Kilmingos moterys, turinčios galimybių ir pinigų, mieliau rinkosi tokią vestuvinę suknelę, kurią būtų galima dėvėti ne vieną, o keletą kartų.
Viduramžiais Europoje vestuvinės suknelės buvo žalios spalvos, baroko epochoje – aukso, geltonos ir koralų spalvos, rokoko – rausvos, sidabrinės ar kreminės spalvos. Balta vestuvinės suknelės spalva įsivyravo ne taip seniai, vos prieš 200 metų. XIX a. pradžioje kilęs susidomėjimas antika privertė moteris pasirinkti baltą suknelės spalvą – taip buvo mėgdžiojamos marmurinės antikos skulptūros.
Viloje eksponuojama paroda atsikleidžia, kaip kito vestuvinių suknelių siluetai: jos laisvėjo, trumpėjo, prasidėjus masinei gamybai keitėsi jų audiniai ir kokybė. Šiems pokyčiams poveikį turėjo ir moterų emancipacija. „Vestuvinės suknelės atspindėdavo tuometinę moters socialinę padėtį, didėjantį visuomeninį, politinį aktyvumą“, – susirinkusiems pasakojo A. Vasiljevas.
XIX a. pradžioje jaunosios suknelė buvo su korsetu ir krinolinais, vėliau į madą atėjo turniūrai, gigot (žigo) fasono rankovės, moderno epochoje – nėriniuotos suknelės su šleifu. XX a. pradžioje korseto pokyčiai privertė modeliuotojus keisti proporcijas – čarlstono epochos suknelės tapo labai trumpos, o krizės laikotarpiu (1930 m.) vėl pailgėjo.
Pasauliniai karai įnešė pokyčių į vestuvinę madą. Tuo metu buvo tuokiamasi paskubomis, nespėjant ar neturint lėšų prabangiai vestuvinei suknelei užsisakyti. Damos tuokdavosi vilkėdamos kostiumėlius, o vyrai frakus pakeitė kasdieniais kostiumais. 1960 m. mada atsigavo, tuo metu populiari buvo balta mini suknelė, pasiūta iš krimplino su trumpu tiulio veliumu.
Šiauliuose paroda veiks iki sausio 31 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tvarumo tendencija: vis daugiau drabužių keliauja iš rankų į rankas5
Besikeičiant sezonams, puolame atnaujinti savo drabužių spintą. Taip ir sukasi ratas: vienus išmetame, kitus įsigyjame, paskui vėl išmetame... Tiesa, ryškėja ir pozityvi tendencija – vis labiau populiarėja drabužiai, gyvenan...
-
Desertai sveikiau – ką rinktis saldžiam kąsneliui prie kavos?2
Ar galite įsivaizduoti darbo dieną be kavos pertraukėlės? Veikiausiai sunkiai, nes tai laikas, kai galima trumpam atsitraukti nuo darbų ir maloniai pabendrauti su draugais ar kolegomis prie gardžios, garuojančios kavos puodelio. O kokia gi kavos pertrau...
-
Pavasario mados tendencija: provokacija drąsai ir išskirtinumui4
Individualumas, metalo spindesys, permatomi audiniai ir masyvūs siluetai – madingiausi įvaizdžiai šį pavasarį ir vasarą provokuos drąsai, ryškumui ir autentikai. Kaip pasirinkti aksesuarus, kokios spalvos ir audiniai karaliaus &scaro...
-
Pavasario mada – atraskite tris moteriškos pavasario mados tendencijas gaiviam garderobui2
Ar norite atnaujinti savo drabužių, avalynės arba aksesuarų kolekciją ir tinkamai pasiruošti pavasario sezonui? Tada čia sužinosite visą svarbiausią informaciją apie mados tendencijas. ...
-
Mada – menas ar komercija?14
Keldama tokį klausimą rizikuoju užsitraukti ilgalaikę ir neblėstančią viso mados pasaulio atstovų rūstybę ir pasmerkti save būti amžiams išmestai iš jų tarpo – kur dar net nespėjau patekti. Tačiau esu drąsus žmogus, kurį m...
-
Aktyvusis stilius: derinti tai, kas atrodo nesuderinama8
Kedai prie klasikinio kostiumo? O gal aukštakulniai prie sportinių šortų? Dar neseniai toks derinys būtų vertęs kilstelėti antakius, tačiau šiandien, dinamiškam gyvenimo būdui trinant ribas, griežtą aprangos kodą keičia ...
-
Dizainerės I. Kazakevičienės papuošalai: dialogas su medžiaga6
Galerijoje „Balta“ atidaroma išskirtinių Ingos Kazakevičienės papuošalų paroda „Funkcija ir forma“. ...
-
„Birkenstock“ – mados ir patogumo dermė
Šylantys orai natūraliai diktuoja pokyčius garderobe. Vienas svarbiausių naujo sezono atributų – universali ir patogi avalynė. Turint omenyje tai, kad ateinantis metų laikas vis daugiau lepins šiluma, svarbu įvertinti, kokios avalyn...
-
Sulaukusi 102-ejų mirė mados ikona I. Apfel
Šimtametė mados ikona Iris Apfel (Airis Apfel), kurios vizitine kortele buvo tapę akiniai, mirė sulaukusi 102 metų, rašoma jos „Instagram“ paskyroje. ...
-
Dizainerė B. Klimbytė: mano pasaulyje ilgą laiką nebuvo žodžio „minimalizmas“3
Diplomuota kostiumų dizainerė Benita Klimbytė šiuos metus pradėjo malonių iššūkių pareikalavusiu kūrybiniu projektu. Vakarinių drabužių srityje save atradusi kūrėja puošė vieną „Eurovizijos“ nacionalinės ...