Pirmąkart arenoje
„Šiemet atnaujinta prieš ketverius metus Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatyto Brodvėjaus miuziklo licencija, tad šį spektaklį galime vadinti nauja premjera“, – akcentuoja uostamiesčio teatro vadovė Laima Vilimienė.
Kadangi Johno Kanderio miuziklas „Čikaga“ yra pritaikytas didesnėms erdvėms, arenoms, jame dalyvaus daugiau artistų nei Brodvėjuje rodomame spektaklyje. Beje, būtent Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pirmasis pasaulyje gavo licenciją šį miuziklą rodyti arenose. Tai tapo savotišku iššūkiu – juk didžiulėms erdvėms teko pritaikyti ir spektakliui svarbų vaidmenį vaidinančią, inžineriniais sprendimais turtingą scenografiją.
Klaipėdos teatras šiuo metu turi licenciją trims miuziklo parodymams: gruodžio 15 d. „Čikaga“ bus rodoma Klaipėdos „Švyturio“ arenoje, gruodžio 17 d. – Šiaulių arenoje, gruodžio 20 d. – Kauno „Žalgirio“ arenoje.
Pagrindas – tikra istorija
Dėl konfidencialumo įsipareigojimų kūrėjai negali atskleisti, kiek kainavo miuziklo pastatymas, tačiau jie tvirtina, kad tai bene brangiausias Lietuvoje pastatytas miuziklas.
Kaina – ne vienintelė su „Čikaga“ susijusi intriguojanti informacija. Legendinis miuziklas pastatytas remiantis tikra istorija – žudikės Velma Kelly ir Roxie Hart turėjo prototipes. Abi jos, kaip ir miuziklo herojės, buvo apkaltintos meilužių nužudymu ir abi buvo išteisintos.
Premjera: klaipėdiečių sukurtas legendinis miuziklas „Čikaga“ pirmą kartą pasaulyje bus pristatytas arenoje. / Prokadras.lt nuotr.
„Čikagos“ istorijos autorė – laikraščio „Chicago Tribune“ žurnalistė Maurine Dallas Watkins, rašiusi reportažus apie abiejų moterų teismo posėdžius. Sukurti miuziklą režisierių ir choreografą Bobą Fosse paskatino žmona, labai norėjusi Brodvėjaus scenoje suvaidinti Roxie Hart.
Ilgainiui „Čikaga“ tapo neatsiejama Brodvėjaus repertuaro dalimi: ilgiau nei šis miuziklas buvo rodomas tik vienas – „Operos fantomas“. Apie „Čikagos“ populiarumą byloja ir skaičiai: populiariausia miuziklo daina laikoma „Cell Block Tango“, kuri „YouTube“ kanale buvo peržiūrėta jau daugiau nei 30 mln. kartų. Finalinėje miuziklo scenoje Velma ir Roxie Brodvėjaus publikai kaskart meta 8 rožes – iš viso jų išmėtyta jau daugiau nei 81 tūkst.
Miuziklas satyriškai žvelgia į teisingumo sąvoką, kuria apsiginklavę šio „teatro žaidėjai“ tampa šou egzistencijos įkaitais.
Aktualios temos
„Čikaga“ – tai muzikinė baudžiamojo teisingumo satyra, persmelkta seksualumo ir ironijos. Būti žinomam – siekiamybė. Nesvarbu, kur būtum ir ką darytum, tavo gyvenimo prasmė – šviesti spindinčia žvaigžde. Tavo pasirodymas „sukamas“ kaip šou, vaizdo klipas ar dar vienas sensacingas nusižiovavimas. Tai gyvenimas dėl žinutės pirmajame puslapyje, dėl antraštės, blizgučių, šlovės alėjos. Todėl nieko nėra šventa ir visos priemonės geros. Būtis savaime subalansuota ieškoti naujos intrigos. Įdomiausia, kad tokius „garsius“ veikėjus žmonės linkę garbinti, teisinti, lipdyti iš jų idealus.
Miuziklas satyriškai žvelgia į teisingumo sąvoką, kuria apsiginklavę šio „teatro žaidėjai“ tampa šou egzistencijos įkaitais. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro režisierės Rūtos Bunikytės interpretacijoje XIX a. trečiojo dešimtmečio Čikagos miesto kriminalinės teisybės paieškos susipina su stilingu nuteistųjų seksualumu ir paverčia kalėjimo sienas šiuolaikiška žvaigždžių kalve – teisingumo šou, kuriame egzistuoja savos taisyklės.
Vardai ir veidai
Pagrindiniai moterų vaidmenys patikėti žaviajai Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistei Beatai Ignatavičiūtei (Velma Keli) ir charizmatiškai kviestinei solistei iš Kauno Viktorijai Zeilikovičiūtei (Roksė Hart).
Kaip Bilis Flynas sugrįžta temperamentingasis Rokas Spalinskas, taip pat scenoje dainuos Kristina Jatautaitė (Mama Morton), Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai: Tadas Jakas (Eimosas Hartas), Rita Petrauskaitė (Merė Sanšain), Gytis Šimelionis (Seržantas Fogartis), Martynas Kazlauskis (Aronas), Valdas Kazlauskas (Teisėjas), Vytautas Bytautas (Teismo klerkas), Vilius Trakys (Martinas Harisonas), Ernesta Stankutė (Mona), Oksana Auškalnytė-Mockuvienė (Lizė), Vitalija Trinkė (Enė), Živilė Subačiūtė (Džiunė) ir kt.
Prie dirigento pulto stos Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigentas Vladimiras Konstantinovas, dirigavęs bene daugiausia miuziklų, spektaklio choreografė – Inga Briazkalovaitė, šviesų dailininkas – Eugenijus Sabaliauskas, scenografijos kūrėja – Renata Valčik. 2018 m. ji pelnė „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimą.
Naujausi komentarai