Ar Kaune bus sustabdytos autobusų lenktynės? Pereiti į pagrindinį turinį

Ar Kaune bus sustabdytos autobusų lenktynės?

2014-01-14 05:54

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras šiais metais žada keletą naujovių, tačiau didelės revoliucijos viešojo transporto sistemoje sukelti jos neturėtų.

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras šiais metais žada keletą naujovių, tačiau didelės revoliucijos viešojo transporto sistemoje sukelti jos neturėtų.

– Kokios permainos ir naujovės kauniečių laukia šiemet?

– Ko gero, didžiausia permaina, – naujas maršrutinių taksi konkursas. Bus atrinktos įmonės, kurios teiks gerokai kokybiškesnes paslaugas nei dabar. Labiausiai kokybė atsispindės transporto priemonėse, kuriose turėtų būti įrengti veikiantys kondicionieriai, informacinės švieslentės – vykstant konkursui už tai bus skiriami balai. Tikimės, kad ši paslauga bus visiškai atnaujinta. Be abejo, sumažės jų maršrutų, tačiau mažiau dubliuosis ir mikroautobusų, autobusų bei troleibusų maršrutų. Šiemet tikrai bus baigta įrengti troleibusų linija Parodos kalnu. Turėtų atsirasti ir keletas naujų troleibusų maršrutų arba bus šiek tiek koreguojami senieji. Atsiras galimybė kai kurias atkarpas įveikti gerokai greičiau ir trumpesniu keliu nei dabar. Dar laukiame 16-os  visiškai naujų autobusų, naudojančių suspaustas gamtines dujas, tad šiek tiek turėtų atsinaujinti ir visas autobusų parkas.

– Nuo vakar mieste nebevažiuoja 11-ojo ir 44-ojo maršrutų maršrutiniai taksi. Kiek maršrutų liks?

– Taip, jų jau nebeliko, tačiau vietoj jų įvesta dar viena naujovė – 44-ojo maršruto mažasis autobusas. Jis aptarnauja dalį Romainių ir tas atkarpas, kurias mes ne kartą siūlėme aptarnauti maršrutinių taksi vežėjams, tačiau jie į raginimus nekreipė dėmesio. Tose atkarpose daugiausia įsikūrę ar tik kuriasi nauji privatūs gyvenamieji namai, o maršrutinių taksi savininkai su pasiūlymu nesutiko. Naujasis autobusas aptarnaus ir kitas vietas, kur nevažiavo šis maršrutinis taksi.

11-ojo maršrutinį taksi pakeitė labai dažnai važiuojantis 34-asis autobusas, kuris pasiekia tiek Kauno klinikas, tiek Aukštuosius Šančius. Šiais metais maršrutinių taksi maršrutų dar labiau sumažės. Planuojama, kad po konkurso mieste išliks 7 mikroautobusų aptarnaujami maršrutai. Jie aptarnaus pagrindines kryptis – jų šiandien Kaune yra 17-a.

Likus 7-iems maršrutams, nebeliks ir lenktynių Kauno miesto gatvėmis, taip pat maršrutų dubliavimo, kur važiuoja nemažai troleibusų ir autobusų, – kiekvienas vežėjas turės savo kryptį.

– Maršrutinių taksi vežėjai garsiai kalba, kad neleis taip lengvai sunaikinti savo darbo vietų ir kreipsis į teismą.

– Kiekvienas vežėjas turi teisę, jei mano, kad yra vienaip ar kitaip pažeidžiamos jo teisės, kreiptis į teismą. Deja, dažniausiai tokie veiksmai naudojami ne siekiant ką nors laimėti, o tik tam, kad būtų vilkinamas pats permainų procesas. Viskas priklausys nuo pačių vežėjų – mes su jais nuolat bylinėjamės dėl nutrauktų sutarčių už įvairius pažeidimus iš jų pusės. Vežėjai tiesiog bando laimėti laiko, nes kol vyksta teisminis ginčas, sutartis tebegalioja ir jie gali vežti keleivius.

– Maršrutinių autobusų vairuotojai – tikrai ne šventieji. Jie sudaro avarines situacijas, keleiviai dažnai priversti jaustis tarsi ralio automobilyje, sustoja ten, kur jiems patogiau. Kaip gyventojai gali padėti spręsti šią problemą?

– Be abejo, bet kokią informaciją galima perduoti mūsų skyriui. Bendraujame su maršrutinių taksi bendrovėmis, galime patikrinti ir pačius vežėjus, tačiau problemą reikia spręsti iš esmės. Tai ir bandome daryti – dėl to ir paskelbtas mano minėtas konkursas, kuris reformuos šią viešojo transporto rinkos dalį.

Eismas ir važiavimas mikroautobusu yra nesaugus dėl to, kad tuo pačiu keliu važiuoja kelių skirtingų maršrutų mikroautobusai, kurie konkuruoja tarpusavyje. Konkurencija, be abejo, pasireiškia lenktynėmis siekiant surinkti daugiau keleivių. Šiuo metu kaip tik ir norime panaikinti vienas kitą dubliuojančius maršrutus – jokiu būdu nenaikiname pačios galimybės gyventojams rinktis maršrutinį taksi. Tiesiog naikiname mikroautobusų lenktynes.

Dabar vežėjai turi sutartis, kurioms pasibaigus bus skelbiamas konkursas su naujomis sąlygomis. Visi jie jame gali dalyvauti ir tik nuo jų apsisprendimo priklausys, ar jie neišsigąs konkurencijos ir pasitempę pakels kokybės kartelę.

– Kada kauniečiai sulauks naujų maršrutų ir naujų maršrutinių taksi?

– Jei viskas vyks sklandžiai ir konkursas bus neapskųstas, tikimės, kad naujieji maršrutiniai taksi pasirodys šią vasarą, nuo liepos mėnesio.

– Redakciją pasiekė Eigulių gyventojų skundai, kad panaikintas 27-asis autobusų maršrutas, o dabar rečiau važiuos ir 43-iasis.

– 43-iojo maršruto grafikas keičiasi nuo sausio 11 d. ir jo grafikas keisis tik savaitgaliais. Darbo dienos tvarkaraštis išlieka nepakitęs, o keičiamas dėl to, kad pats maršrutas pratęsiamas iki Biruliškių g. – šiuo maršrutu savaitgaliais niekas nevažiuodavo. Autobusų grafikas nuo gruodžio kaip tik patobulintas – populiariausiomis kryptimis jie važiuoja dažniau. Ypač tai turi pajusti 10, 37-uoju  maršrutais važiuojantys kauniečiai. Tai patys populiariausi maršrutai mieste, per mėnesį pervežantys apie 0,5 mln. keleivių.

Dėl analogiškos priežasties panaikintas ir 27-asis maršrutas – jo trasa iki Aukštųjų Šančių buvo prijungta prie 34-ojo autobuso, pakoreguotas 43-iasis maršrutas ir  Šančiuose autobusai dabar važiuoja ne kas valandą, o kas 15–20 min. Matome, kad čia formuojasi tikrai nemenkas keleivių srautas.

– Kauno priemiesčiai plečiasi. Atvažiavus į miesto centrą ir nuėjus į teatrą, apie 21 val. praktiškai neįmanoma grįžti viešuoju transportu į Akademijos miestelį, Vaišvydavą ar Garliavą. Be to, jis dažniausiai važiuoja tik kas valandą arba rečiau. Ar yra koks nors planas tankinti ar plėsti maršrutus?

– Miesto savivaldybė aptarnauja miestą ir čia viskas priklauso nuo mūsų sutarimo su Kauno rajono savivaldybe. Šiuo metu svarstome dar vieno maršruto nuo Kauno geležinkelio stoties per M.K.Čiurlionio tiltą, Europos pr., Noreikiškes į Ringaudus steigimą.

Kalbant apie 6A maršrutą, kuris pasiekia Garliavą, jis važiuoja trimis kartais dažniau nei anksčiau, tačiau sulaukėme pastabų iš rajono savivaldybės. Dabar jo dažnumo be jų žinios didinti negalime.

Manau, kad tai mūsų savivaldybių bendro sutarimo reikalas – tam tikromis kryptimis artimiausiuose priemiesčiuose maršrutų dažnumą tikrai reikėtų didinti. Be abejo, miestas negali skirti finansavimo ten, kur yra nuostolingi reisai ne miesto teritorijoje.

Į miesto pakraščius ir ten plytinčius mažaaukštės statybos namus sudėtinga patekti dideliais autobusais, čia mažesnis keleivių srautas. Dėl to nuo gruodžio 6 d. paleidome minėtą 44-ąjį maršrutą. Galime jį vadinti bandomuoju projektu, nes čia važiuoja nedidelis autobusas, ir po kurio laiko matysime, ar jis pasiteisins, ar ne. Ieškome būdų, kaip nauja forma galėtume aptarnauti į miesto pakraščius išsikėlusius ir privačiuose namuose gyvenančius kauniečius.

Mažieji autobusai, kuriuose galioja ta pati bilietų sistema, kaip ir didžiuosiuose, – viena naujovių, kurią bandome įgyvendinti. Jie gali važiuoti gerokai siauresnėmis gatvėmis, o nuo 44-ojo maršruto priklausys, ar šis projektas pasiteisins.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra