Nemokamai dalijamo leidinio "15 minučių" portalui išspausdinus bulvarinę antraštę "Kauno dienos" redakcijoje - maišto nuotaikos", dienraščio "Kauno dienos" žurnalistai pasijuto nejaukiai. Koks maištas?
Kodėl žiniasklaidos priemonė, kurioje taip pat dirba - norisi tikėti - profesionalūs žurnalistai, ėmė rašyti kažkokias "Marso kronikas"? Ir kodėl - nepabendravus nė su vienu žmogumi, kuris yra minimas tekste?
Tiems, kurie iš principo ar dėl kitokių priežasčių neskaito "15 minučių", turbūt reikia pristatyti publikacijos turinį. Publikacija - apie tai, kaip nesunkiai galima išpūsti pseudoburbulą iš fakto, kad laikraščio metrikoje trūksta vieno ar kito darbuotojo pavardės.
Jei "15 minučių" publikacijos autorius ar autoriai būtų nutarę savo skaitytojams parašyti tiesą ir bent šįsyk laikytis elementarios žurnalistinės etikos taisyklės, kurios laikytis, be kita ko, įpareigoja ir Visuomenės informavimo įstatymas, - suteikti galimybę pasisakyti žmonėms, apie kuriuos rašoma, jie būtų paskambinę į "Kauno dieną" ir paklausę, kodėl numerio metrikoje nėra vyr. redaktorės ir jos pavaduotojų pavardžių.
Paaiškinimas būtų paprastas, bet tuomet neliktų nė kvapo sensacijos: šių metų liepos 4 dieną trys "Kauno dienos" darbuotojai - vyr. redaktorė Jūratė Kuzmickaitė, vyr. redaktoriaus pavaduotojai Arūnas Andriuškevičius bei Violeta Juodelienė parašė prašymus ir gavo leidimą dalyvauti kvalifikacijos kėlimo seminare. Tai - bendrovės motyvavimo sistemos dalis.
Pagal bendrovėje nuo š.m. liepos 1 d. galiojančią tvarką (panaši praktika jau ne vienus metus galioja ir kituose leidiniuose), tokiais atvejais laikraščio numerį pasirašo vadovas, kuris pavaduoja.
"Siekiant teisingai informuoti leidinio „Kauno diena“ skaitytojus apie asmenis vadovaujančius laikraščiui ir atsakingus už turinį, į s a k a u dienraščio „Kauno diena“ redaktoriaus atostogų, laisvadienių, ligos metu metrikoje minėti tik pavaduojančių redaktorių duomenis" - toks 2011 m. birželio 24 d. išleistas UAB "Diena Media News" generalinio direktoriaus įsakymas.
"Mano žiniomis, "15 minučių" nepareiškė susidomėjimo nei šiuo, nei apskritai jokiais kitais dokumentais, – sakė "Kauno dienos" vyr. redaktorė J.Kuzmickaitė. – Blogiausia, kad jų nedomino ne tik faktus grindžiantys dokumentai, bet ir patys faktai."
"Suprantu, kad leidiniui "15 minučių" žūtbūt reikia intrigos. Nemokama informacija - pigus dalykas, tad jį reikia bent jau ryškiai įpakuoti, – kalbėjo "Diena Media News" vyriausiasis redaktorius Remigijus Jurgelaitis. – Apmaudu tik tai, kad nemokamame leidinyje dirbantys buvę mūsų darbuotojai, dėl vienokių ar kitokių priežasčių buvę priversti palikti mūsų bendrovę, gadina žurnalistų reputaciją."
"15 minučių" anaiptol ne pirmą kartą išplatinus niekuo nepagrįstus, melagingus faktus, kyla tik užuojauta, – sakė R.Jurgelaitis. – Leidiniui "15 minučių" vis nepavykstant tapti lygiaverčiu konkurentu "Kauno dienai", kova dėl ambicijų darosi akivaizdžiai desperatiška ir apgailėtina."
Naujausi komentarai