Elektriniai autobusai dar kelia įtarimų

Pagrindinis dalykas, kuriuo elektrinis "Soliaris" skiriasi nuo visų kitų po miestą zujančių autobusų, – jame nėra jokio nereikalingo ir erzinančio dyzelino ar dujų kvapo. Taip pat jis nekelia jokio triukšmo, o iš jo išmetamojo vamzdžio kamuoliais nevirsta dūmai. Dar vienas įspūdis, kurį palieka autobusas, – dinamika. Kitaip nei dyzeliniai autobusai, jis sparčiai pajuda užsidegus žaliam šviesoforo signalui ar įsilieja į eismo srautą, pajudėdamas iš viešojo transporto stotelės.

Kaip "Kauno dienai" teigė autobusą iš Visagino į Kauną vairavęs Jonas, tokie autobusai puikiai tarnautų nacionaliniuose parkuose ar kitose saugomose teritorijose, kur reikia puoselėti gamtą, tačiau tokioms ilgoms kelionėms jie dar nepritaikyti, nors pasiekus Raudondvario plentą autobuso kompiuteris rodė, kad per kelionę sunaudota tik apie 40 proc. visos energijos. O nepritaikyti pirmiausia dėl to, jog norint, kad 100 km kelionėje keleiviai jaustųsi patogiai, reikėtų montuoti minkštesnes sėdynes, keleivių saloną pakelti aukščiau, o tai pridėtų labai daug svorio. Jį elektriniam varikliui reikėtų išjudinti, o tai itin greitai tirpdytų akumuliatoriuje sukauptus elektros kilovatus.

Lietuvos elektromobilių asociacijos vadovas Laurynas Jokužis sako, kad tarpmiestinių elektrinių autobusų gamintojai neskuba kurti, nes kalbant apie C02 sumažinimą didžiausias dėmesys skiriamas miestams, kur užterštumas kelia didžiausias problemas.

"Bent jau kol kas elektriniai autobusai įtraukiami į miestų viešojo tansporto sistemas, nes užterštumas užmiesčio keliuose, kur viską gan gerai išsklaido vėjas ir transporto priemonės juda nemenku greičiu, nėra aktualu", – tikino L.Jokužis.

Taip pat jis atkreipė dėmesį į tai, kad miestai, kurie galvoja apie elektrinių atubusų parko plėtrą, turėtų apgalvoti, ar rinktis mažesnės talpos akumuliatorius turinčius autobusus ir plėsti įkrovos vietų skaičių, ar rinktis autobusus su didesnės talpos akumuliatoriais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rimas

Rimas portretas
Tegul tik perka troleibusus, kurie dabar labai patogūs ir neskiedžia nesąmonių su tais elektriniais autobusais. Dar neparašė, kaip jie per šalčius funkcionuoja, kad jų šildymas irgi ryja akumuliatorių. Svaičiotojai nelaimingi. Vilniaus taryba irgi perka dyzelius, užuot padidinusi troleibusų skaičių ir juos atnaujinusi. Ne veltui Zuokas sujungė troleibusų ir autobusų parkus. Šita afera su autobusais planuota jau seniai. Gal laikas pagaliau pareikalauti miesto valdžios atsakomybės? Ar atsibusim, kai jau bus šaukštai po pietų? Ir dar baudas mokėsim už miesto taršą?

hmm

hmm portretas
Kaip nekenciu tokiu lochu ir sukciu kaip kad Donatas Mačiulis, kuriam dyzelis kainuoja 1,08. Kodel ne 5 eurai, dar greitesnis atsipirkimas butu. Imones perka kura, atsiema PVM, juolab nuo 15000 per diena sunaudojamu litru gauna gera nuolaida.

troleibusas nekelia triuksmo

troleibusas nekelia triuksmo portretas
tai kazkas nauja
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių