Laukė akcijos
„Kauno dienos“ skaitytoja Laura pasidalijo savo patirtimi ieškant mėgstamų konditerijos produktų Savanorių pr. 321 esančioje „Rimi“ parduotuvėje ir apie vėliau laukusį nusivylimą.
Moteris pasakojo, kad į šį prekybos centrą užsuka įsigyti mėgstamų „Vikio“ tortų. Dažnai ketvirtadieniais šie kepiniai būna nukainojami, nes penktadieniais atvežama nauja partija. Tačiau tą kartą nuolaidos nebuvo, nors tortų galiojimo laikas – iki šeštadienio.
„Mačiau „Rimi“ reklamas, kuriose skelbiama, kad nukainojami maisto produktai, kurių galiojimo terminas eina į pabaigą. Taip esą bandoma kovoti su maisto švaistymu. Tad tikrai kartais pamedžioju nuolaidų, juk produktai būna geri, per kelias dienas juos suvartojame. Todėl nustebino, kad mėgstami tortai nebuvo nukainoti, nors jų galiojimo laikas jau ėjo į pabaigą“, – pasakojo Laura.
Kaunietė anksčiau „Rimi“ darbuotojų buvo klaususi, kodėl tortai nenukainojami, tada gavo atsakymą, kad šiais produktais rūpinasi „Vikio“ atstovai, o šie jau baigė darbą, todėl jie niekuo negali padėti.
„Na, galvojau, kad gal pamiršo, nesužiūrėjo, todėl kainas patikrinau penktadienį. Tačiau senos partijos tortai ir tądien nebuvo nukainoti. Nusistebėjau, kas pirks besibaigiančio galiojimo maisto produktus už visą kainą, kai lentynose jau išdėlioti švieži tortai ir pyragai. Penktadienį lentynose jau buvo ir tie tortai, kurie baigia galioti kitą dieną, ir naujai atvežti, galiojantys dar savaitę. Kilo mintis, kad tikrai tuos tortus prekybos centras tiesiog išmes, nes niekas jų nenupirks“, – pasakojo pirkėja.
Pratęsė galiojimą?
Pašnekovė neslėpė, kad ją pagavo savotiškas azartas, todėl į Savanorių pr. 321 įsikūrusią „Rimi“ ji užsuko ir šeštadienį. Specialiai pažiūrėti, ar tortai paskutinę galiojimo dieną nukainoti. Tačiau moters laukė staigmena – tortų galiojimo laikas jau buvo pratęstas viena diena.
Prekybos centrui geriau apmulkinti pirkėjus ir taip pratęsti maisto produktų galiojimą, nei nukainoti prekę.
„Ketvirtadienį ir penktadienį buvo nurodyta, kad tortai galioja iki birželio 11 d. Naujos partijos – iki birželio 18 d. Šeštadienį ant senų tortų jau buvo pakeistos etiketės, matėsi, kad jos atspausdintos „Rimi“ parduotuvėje ir užklijuota, kad kepiniai galioja iki birželio 12 d. Stebuklingai tortų galiojimas prailgėjo viena diena. Galbūt tikėjosi, kad kažkas neapsižiūrės ir nupirks, bet juk tortai genda, o dabar dar ir vasara. Tokiais produktais galima ir apsinuodyti, jei darbuotojai taip žaidžia su galiojimo termino pratęsimu. Susidaro įspūdis, kad prekybos centrui geriau apmulkinti pirkėjus ir taip pratęsti maisto produktų galiojimą, nei nukainoti prekę, kad ji būtų nupirkta ir neatsidurtų atliekų konteineryje“, – piktinosi pirkėja Laura.
Moteris pateikė ir kelias nuotraukas, kuriose galima pamatyti, kaip atrodo originali „Vikio“ užklijuota etiketė su galiojimo laiku, kaina ir kaip atrodo jau perklijuota etiketė. Joje matyti naujas brūkšninis kodas, prekės pavadinimas, o galiojimo laikas užklijuotas atskiru lipduku. Tokiomis etiketėmis buvo pažymėti trys tortai: „Griliažinis“ plokštainis, „Smetoniškas Napoleono“ plokštainis, moliūgų ir apelsinų pyragas.
„Būtent šių rūšių tortai iš senos partijos ir buvo likę. Kitų rūšių, matyt, išpirko iki atvežant naujų. Todėl aš net neabejoju, kad etiketės perklijuotos tikintis, jog tortus kas nors nupirks, tačiau taip elgtis nesąžininga“, – gėdino „Rimi“ parduotuvės lankytoja.
Skundas: pirkėja įsitikinusi, kad ant trijų rūšių tortų buvo perklijuotos etiketės ir galiojimas pratęstas viena diena. („Kauno dienos“ skaitytojų nuotr.)
Kratosi atsakomybės
Iš tiesų dar vasarį prekybos centras „Rimi“ skelbė, kad stiprina maisto švaistymo prevenciją ir tos pačios dienos galiojimo produktus parduos žymiai pigiau. Tačiau aprašyta situacija su „Vikio“ produkcija, atrodo, į šią prevencinę akciją nepatenka.
„Rimi“ prekybos tinklo atstovų nesudomino, kad jų parduotuvėse galbūt perklijuojamos etiketės ir taip bandoma prailginti maisto produktų galiojimo terminą.
„Kauno diena“ teiravosi, kas atsakingas už „Vikio“ produkciją, kodėl būtent „Rimi“ parduotuvėse galbūt perklijuojamos etiketės. Teiravomės, ar šiame prekybos centre tai įprasta praktika. Tačiau nė į vieną klausimą nebuvo atsakyta ir atsakomybė permesta „Vikio“ atstovams. Susidarė įspūdis, kad jei vieni tiekėjai galbūt elgiasi nesąžiningai pirkėjų atžvilgiu, „Rimi“ prekybos tinklui tai nė motais ir visiškai nerūpi.
„Maloniai prašytume kreiptis į „Vikio“ atstovus, kurie yra atsakingi už jūsų minimus klausimus. „Rimi“ šios veiklos nekoordinuoja“, – kreiptis kitur nurodė „Rimi“ atstovė spaudai Gabrielė Šerėnienė.
Tiekėjų pozicija
Dienraštis susisiekė ir su tortus į „Rimi“ prekybos centrus tiekiančiais „Vikio“ atstovais. Jie teisinosi, kad į prekybos centrą Savanorių pr. 321 tortai esą galėjo būti atvežti iš kitų prekybos vietų, o besibaigiančių galioti maisto produktų jie neketina nukainoti.
„Iš pateiktos informacijos matyti, kad klientas iš tiesų buvo įpratęs pirkti tik nukainotus pyragus. Tačiau „Vikis“ neįsipareigojęs ar kaip kitaip pasižadėjęs taikyti nukainojimą savo produkcijai. Įmonės vadovai priima sprendimą, ar besibaigiančio galiojimo produkcija bus parduodama sumažinta kaina, ar kaip kitaip realizuojama, pvz., atiduodama paramai ar utilizuojama.
Kadangi dalies trumpo galiojimo produkcijos nukainojimas buvo taikomas laikinai ir nepateisino įmonės lūkesčių, įmonei nebuvo naudingas, todėl šios praktikos taikymo kai kuriems produktams buvo atsisakyta ir ji nebetaikoma, taip pat ir minėtiems pyragams“, – komentavo krautuvėlės „Vikis“ vykdomoji direktorė Indrė Šinkūnaitė.
Ji aiškino, kad būtent „Vikio“ darbuotojai tikrina krautuvėlės prekių galiojimo terminus ir klijuoja lipdukus dėl nukainojimo, o etiketės perklijuojamos esą labai retai – jei klientai pažeidžia originalias etiketes.
„Svarbu pažymėti ir tai, kad nukainojimo lipdukais klientai dažnai piktnaudžiavo, perklijuodavo juos ant kitų gaminių pakuočių, todėl kartais pažeisdavo ir pirminę prekės etiketę. Kartais tai padarydavo ir tyčia, tikėdamiesi, kad tokia prekė bus nukainota kitą dieną ir jie ją įsigis pigiau. Dėl to galėjo būti atspausdinta nauja informacinė etiketė. Tačiau tai nėra įprasta praktika, ji taikoma tik išimtiniais atvejais
Prekės, kurios buvo ilgesnio galiojimo nei esančios toje parduotuvėje, galėjo būti pristatytos iš kitų „Vikio“ krautuvėlių, jeigu buvo manoma, kad šioje parduotuvėje yra didesnė tikimybė jas parduoti“, – dėl ko ant tortų galėjo būti perklijuotos etiketės, aiškino „Vikio“ vykdomoji direktorė.
I.Šinkūnaitė nurodė, kad visais atvejais „Vikio“ darbuotojai patys nepratęsia tiekėjo nustatyto prekių galiojimo termino ir griežtai to laikosi.
„Prekių lipdukai dėl prekės galiojimo neperklijuojami, išskyrus atvejus, kai jie būna sugadinti (išblunka, tampa sunkiai įskaitomi ar pirkėjų pažeidžiami). Visi produktai žymimi griežtai laikantis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos reikalavimų“, – toliau dėstė pašnekovė.
Vis dėlto „Vikio“ atstovė nurodė, kad dėl skaitytojos aprašytos istorijos bus pradėtas vidinis patikrinimas, siekiant išsiaiškinti visas aplinkybes ir išvengti tokių nesusipratimų ateityje. „Labai atsiprašome, jeigu pirkėjas buvo suklaidintas ar kaip kitaip pažeisti jo lūkesčiai“, – pridūrė I.Šinkūnaitė.
Atliks tyrimą
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba „Kauno dienai“ nurodė, kad iš skaitytojos pateiktų tortų nuotraukų negalima tiksliai pasakyti, ar etiketės iš tiesų buvo perklijuotos ir gaminių galiojimo laikas pratęstas. Tačiau specialistai žada išsamiau pasidomėti šia situacija.
„Apie jūsų minimus etikečių perklijavimus parduotuvėje mums nežinoma. Iš atsiųstų nuotraukų sunku daryti išvadas dėl produkto ženklinimo, todėl jau artimiausiu metu atliksime patikrinimą minėtoje parduotuvėje“, – teigė tarnybos atstovai spaudai.
Naujausi komentarai