Šią vasarą upeiviai mels lietaus, nes dėl finansinės krizės Vidaus vandens kelių direkcija Nemune nesugebės užtikrinti reikiamo farvaterio gylio. Krantuose liks ne tik baržos, bet ir kiti didesni laivai.
Artimiausiu metu ketinama patvirtinti Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) šių metų biudžetą, kuris bus gerokai mažesnis nei pernai.
„Jau išnaudojome liūto dalį lėšų, o pagrindiniai darbai net neprasidėjo“, - nerimo balse net neslėpė direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.
Ne tik sutartis su Susisiekimo ministerija, bet ir Seimo ratifikuotas tarptautinis susitarimas direkciją įpareigoja nuo Kauno iki Jurbarko išlaikyti 1,2, o nuo Jurbarko iki Klaipėdos ir Kuršių mariose - 1,5 m. gylio farvaterį. G.Labanauskas teigia, kad šiemet susitarimų laikytis nepavyks.
Dvi baržas turinčio „Kelių remonto grupės“ Jurbarko filialo direktoriaus Rimanto Gunčio teigimu, trečiadienį atkarpoje nuo Jurbarko iki Klaipėdos farvaterio gylis tesiekė 1,2 m. Dėl to tūkstantį tonų galinti plukdyti barža pakrauta tik iki pusės.
„Kauno link gylis dar mažesnis. Neapsimoka plaukti. Jei gyliai dar sumažės, Nemunas bus reikalingas tik žvejybai“, - sakė R.Guntys.
Neužtikrinus reikiamo gylio, Nemunu negalės plaukti ne tik baržos, bet ir didesni pramoginiai laivai.
G.Labanausko teigimu, VVKD įsipareigotus farvaterio gylius užtikrintų, jei iš biudžeto būtų skirta vos trimis milijonais litų daugiau nei planuojama.
„Vyriausybė turėtų apsispręsti, ar vysto šią transporto šaką, ar ant jos deda riebų kryžių ir Nemuną palieka plaukiojimui baidarėmis“, - kalbėjo G.Labanauskas.
Jau apkarpytos VVKD administracinės išlaidos, rengiamasi atleisti darbuotojus, likusiems mažinami atlyginimai.
Daugiau apie tai skaitykite ketvirtadienį „Kauno dienoje“.
Naujausi komentarai