Pereiti į pagrindinį turinį

Kauną Nemunu pasiekė įspūdingas krovinys

2021-05-17 10:06

Nemunu į Kauną atplukdytas nacionalinės reikšmės krovinys. Pirmadienį krovininėje Marvelės prieplaukoje iškrautas net 164 tonas sveriantis autotransformatorius. Jis skirtas itin svarbiai mūsų šaliai elektros sistemų jungties su Lenkija „LitPol Link“ išplėtimui.

Atplukdytas Nemunu

„Labai džiaugiamės, kad Vidaus vandens kelių direkcija galėjo prisidėti prie šio strateginio projekto įgyvendinimo“, – prieplaukoje pasitikęs krovinį kalbėjo direkcijos generalinis Vladimiras Vinokurovas.

Krovinys išskirtinis ir dėl savo svorio energetinei Lietuvos nepriklausomybei nuo Rusijos galutiniam įtvirtinimui, ir dėl savo tikrojo milžiniško svorio.

Teisingai prižiūrint vagą net ir per hidrologinę sausrą laivyba yra galima.

Šis autotransformatorius – pirmasis iš trijų įrenginių, kurie sudarys „LitPol Link“ jungties šerdį ir leis Baltijos šalių elektros sistemoms veikti vienu dažniu, sinchroniškai su Vakarų Europa.

Jo kelionė Kuršių mariomis, po to Nemunu prasidėjo ketvirtadienį, kai Klaipėdos konteinerių terminale buvo pakrautas į Vidaus vandens kelių direkcijos operuojamą baržą.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Vidaus vandenų laivyba – neriboto pralaidumo

„Iššūkių plukdyti net ir tokio svorio krovinius nėra. Vidaus vandenų laivyba yra neriboto pralaidumo. Nei svoris, nei gabaritai, kurie yra didelis iššūkis sausumos keliams, vidaus vandens keliams nėra sudėtingas dalykas“, – teigė V.Vinokurovas.

Vladimiras Vinokurovas/Vilmanto Raupelio nuotr.

Jis pridūrė, kad grimzlė, pavyzdžiui, plukdant kaip šis 164 tonų krovinį, buvo iki vieno metro. Šiuo metu Nemune vandens lygis daugiau nei pakankamas.

„Teisingai prižiūrint vagą net ir per hidrologinę sausrą laivyba yra galima“, – patikino generalinis direktorius.

Vis tik barža autotransformatorių plukdė tik šviesiuoju paros metu. Taip siekta didžiausio įmanomo maksimalaus saugumo dėl jo reikšmės.

Iš Kauno autotransformatorius į Alytaus rajone esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį bus vežamas sausumos keliais. Tam prireiks 39 m ilgio vilkiko ir specialios platformos sąstato bei dar vieno vilkiko.

Vykdant saugos reikalavimus vežant tokį krovinį bus stabdomas eismas, todėl kelionė nukeliama į naktį.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Pažangus požiūris

V.Vinokurovas akcentavo pažangų elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ komandos požiūrį, įgyvendinant šaliai svarbų projektą. „Litgrid“ komandą jis pasveikino „su dar vienu stipriu žingsniu siekiant saugios ir tvarios energetikos link“.

„Visos Lietuvos įmonės, ypatingai valstybės valdomos įmonės, turi siekti žaliojo kurso ir tvarios ekonomikos ne tik galutiniame rezultate, bet ir visose tarpinėse grandyse, šiuo atveju logistikos grandinėje“, – pridūrė VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.

Vandens transportas, kalbėjo V.Vinokurovas, – strategiškai svarbi šalies transporto arterija ir alternatyva sausumos keliams, ekologiškiausias, praktiškai nulinio avaringumo, neriboto pralaidumo galimybių ir ekonomiškai naudingiausias.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Siekdama svarbių pokyčių laivyboje pavasarį VVKD pradėjo istorinį Nemuno tvarkymo projektą TEN-T kelio E 41 modernizavimas“. Jį įgyvendinus apie 225 km ilgio upės vagą reguliuos maždaug 500 pastatytų naujų ar atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų, ir taip Nemune iki Kuršių marių per dvejus metus bus sudarytos palankios sąlygos krovininei, keleivinei, pramoginei laivybai visu navigacijos laikotarpiu.

Šis projektas vadinamas esminiu lūžiu gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų