- Austėja Masiokaitė-Liubinienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno miesto taryba šią savaitę patvirtino tvarką, kaip bus nustatomi elektromobilių krovimo įkainiai savivaldybei priklausančiose stotelėse, tačiau tikslus terminas, kada krovimas taps mokamu, dar nėra numatytas.
„Šis sprendimas yra tam, kad parinkę ateityje operatorių, mes galėsime pasakyti, kad iš klientų bus renkama kaina pagal tokią formulę“, – BNS sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, šis sprendimas gimė matant, kad kitose savivaldybėse yra nustatoma fiksuota krovimo kaina, kuri nebūtinai atitinka elektros kainos svyravimus rinkoje.
„Mes padarysime galimybę klientams naudotis paslauga, atsižvelgiant į esančią biržoje kainą. Manome, kad tai bus teisingiausias kainos parinkimas, – kalbėjo jis. – Šitos kainos įsigaliotų priėmus sprendimą, kad reikia apmokestinti įkrovos stoteles.“
Patvirtiną dedamąją sudaro elektros kaina „Nordpool“ biržoje, dalį cento siekianti „Ignitis“ marža, 10 proc. savivaldybės dalis, ESO dalis ir operatoriaus pasirinkta marža, kuri paaiškės konkurso metu.
Pasak M. Matusevičiaus, didžiausią įtaką krovimo kainai turi „Nordpool“ biržos kaina.
Kaina tikrai būtų konkurencinga, nes savivaldybė nėra tas asmuo, kuris norėtų pasidaryti iš to pelną.
„Manome, kad šita kaina tikrai būtų konkurencinga, nes savivaldybė nėra tas asmuo, kuris norėtų pasidaryti iš to pelną. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad tai būtų patraukli kaina, skatinant ekologiškas transporto priemones“, – sakė savivaldybės atstovas.
Kaune yra 21 vieša įkrovimo stotelė. Šiuo metu automobilius pasikrauti jose galima nemokamai, tačiau viena krovimosi sesija apribota iki pusės valandos. Savivaldybė šį sprendimą priėmė dėl išaugusių elektros kainų itin pabrangus automobilių krovimui.
M. Matusevičiaus teigimu, svarstymai apmokestinti krovimą yra susiję su tuo, kad elektros kainos pastaruoju metu gerokai išaugo.
„Iš to ir gimė mintis, kad reikia priimti sprendimą, kad negalime mokėti dešimt kartų daugiau nei planuota anksčiau. Viena, kai kilovatvalandė yra 5 centai, bet kai būna 50 ar 60 centų, tikrai reikia persvarstyti“, – sakė jis.
Savivaldybės galimybes apmokestinti krovimą apriboja tai, jog stotelės buvo įrengtos už Europos Sąjungos pinigus, todėl įsipareigota kelerius metus sudaryti galimybę jose krautis nemokamai. Pasak savivaldybės atstovo, su projekto partneriais bus tariamasi dėl sąlygų pakeitimo, turint galvoje, kad didžioji dalis jų yra įgyvendintos.
„Matėme, kad geriau jau yra atsisakyti projekto ir apmokestinti, negu toliau tuos įsipareigojimus tęsti“, – sakė jis.
Tai, kada bus imtasi sprendimų dėl krovimo apmokestinimo, pasak M. Matusevičiaus, priklausys nuo elektros kainų. Dėl to apsisprendus, operatorių tikimasi parinkti per keletą mėnesių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?26
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų49
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose28
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa35
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...