- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaunas, pristatydamas darnaus judumo planą, iškėlė ir idėją apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį, kad sumažėtų transporto srautai. Tik neaišku, kaip tai galėtų būti įgyvendinta.
Verslui kelia nerimą
Automobilių srautai turi tiesioginės įtakos Senamiestyje veikiantiems verslams. Viešojo maitinimo, suvenyrų ar kitos prekybos įmonės stebi apyvartos pokyčius tada, kai mažėja parkavimo vietų, ribojamas eismas aplink Rotušės aikštę.
„Už visus kalbėti tikrai negaliu, nes nuomonės dažnai skiriasi. Žiūrint per žaliojo kurso prizmę, galbūt tai ir būtų variantas. Kita vertus, Rotušės aikštėje ir taip yra brangiausias parkavimo tarifas mieste, o ten ir taip retai būna laisvų vietų. Vadinasi, žmonės automobilius turi palikti kitur. Kai uždaryta viena aikštės pusė, dar labiau sumažėja vietų, tada sumažėja ir pietaujančių Senamiestyje, nes nepatogu atvažiuoti, greitai papietauti ir išvykti. Tada didesnio srauto galima sulaukti nebent vakarais“, – „Kauno dienai“ sakė Kauno Senamiesčio draugijos vadovė Ona Peičiūtė.
Pasak jos, ir dabar Senamiestį ne taip jau daug žmonių renkasi kaip tranzitinį kelią, nes siauros gatvelės neretai tampa spūsčių priežastimi, todėl patogiau apvažiuoti Senamiestį kitomis gatvėmis.
„Negalėčiau sakyti, kad Senamiestis yra labai tranzitinis, nes dauguma supranta, kad ten strigs įvažiavę, juolab kad visa infrastruktūra aplink Senamiestį yra gerinama. Jei reikia nuvažiuoti, tarkim, iki Jonavos gatvės, visi ir taip važiuoja pro Pilies žiedą, o ne lenda į Rotušės aikštę. Apmokestinimas tiesiog sumažintų srautus į Senamiestį, o ne pagerintų susisiekimą. Be to, reikia nepamiršti, kad ir šiaip viskas brangsta, tad, jei už įvažiavimą reikės mokėti, žmonės čia tiesiog nevažiuos.
Kyla klausimų, ar už įvažiavimą reikės mokėti ir gyventojams. (Laimio Steponavičiaus nuotr.)
Sunku ir šiaip įvertinti, ar žmogus į Senamiestį atvyksta pavalgyti, ar važiuoja tranzitu, nežinau, ar tai galima patikrinti. Todėl nemanau, kad, apmokestinus įvažiavimą į Senamiestį, bus surenkama daugiau pinigų į biudžetą ar tai kaip nors išspręs eismo problemas. Manau, kad toks sprendimas nepasiteisintų, nes dabar žmonės renkasi, kas yra pigiau, patogiau ir greičiau“, – teigė O.Peičiūtė.
Klausimų kelia ir tai, ties kuriomis gatvėmis galėtų būti renkama rinkliava už įvažiavimą, nes kai kurie Senamiesčiu laiko ir Birštono bei Šv. Gertrūdos gatves, kiti ribas brėžia arčiau Rotušės aikštės ir spėlioja, kad galbūt įvažiavimas būtų apmokestintas ties Muitinės ar A.Jakšto gatvėmis.
„Jei būtų pristatytas aiškus modelis, kaip viskas veiks, tada gal būtų lengviau suprasti. Dabar sunku pasakyti, ar tai duos naudos. Manau, kad pradžioje tikrai būtų daug nepasitenkinimo tiek iš klientų, tiek ir iš Senamiestyje veikiančių verslų“, – sakė Kauno Senamiesčio draugijos vadovė.
Pradžioje tikrai būtų daug nepasitenkinimo tiek iš klientų, tiek ir iš Senamiestyje veikiančių verslų.
Neaišku ir gyventojams
Mokamas įvažiavimas į Senamiestį kelia klausimų ir gyventojams, ar jie taip pat turėtų mokėti, ar bus taikoma išimčių. Domina ir apmokestinamos zonos ribos.
„Neaišku, ar bus leidimai, kiek jų gyventojai galės išsiimti, kokios gatvės pateks į tą apmokestinamą zoną. Net nežinome, kiek galėtų kainuoti pats įvažiavimas. Galbūt gyventojams leidimai brangiai kainuos, o gal nekainuos nieko. Nieko nežinome“, – gyventojai kilo begalė klausimų dėl planuojamo mokesčio.
Kiti gyventojai svarstė, jei bus apmokestintas įvažiavimas į istorinę Kauno vietą, ar tai reiškia, kad bus panaikintas parkavimo mokestis, o gal galios abu?
„Jei bus renkama rinkliava ir už įvažiavimą, ir už parkavimą, ar nebus taip, kad aplinkinės gatvelės taps nuolatinėmis automobilių stovėjimo aikštelėmis? Jau ir dabar kai kuriose vietose sunku prasilenkti. Jei visi ten pradės statyti automobilius, tikrai bus vienas didelis kamštis, iš kurio nelabai bus įmanoma išvažiuoti“, – nuogąstavo Senamiesčio gyventojai.
Verslininkai pastebi, kad, apribojus automobilių eismą Rotušės aikštėje, sumažėja ir klientų. (Laimio Steponavičiaus nuotr.)
Ir patys dar svarsto
Savivaldybės atstovai mokamo įvažiavimo viziją iškėlė kartu su darnaus judumo planu. Tačiau dar neskuba atskleisti detalių, kaip ir kada toks projektas galėtų būti įgyvendintas.
„Kol kas pati idėja yra ankstyvoje stadijoje. Svarstome, kad mažos emisijos zona galėtų būti suskirstyta į du etapus: Senamiestį ir Naujamiestį. Pirmajame etape tam tikrose Senamiesčio gatvėse galėtų būti įrengta vaizdo stebėjimo sistema, identifikuojanti įvažiuojančius ir išvažiuojančius automobilius. Tačiau kalbėti apie konkrečius sprendinius ir datas dar per anksti“, – „Kauno dienai“ teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
„Dėl idėjos buvo diskutuojama visuomenei pristatant darnaus judumo planą. Svarstoma, kad pokyčiai galėtų įvykti 2023 m.“, – pridūrė specialistas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Megoje“ prasideda unikalių kalėdinių dovanų mugė
Svarstote, kaip artėjant žiemos šventėms papuošti namus? Ieškote, kokiomis dovanomis galėtumėte pradžiuginti artimuosius, draugus ar kolegas? Dairotės, kokie skanėstai galėtų nugulti ant Kūčių, Kalėdų ar Naujųjų metų stal...
-
Po rekonstrukcijos atidaromas Kauno VPK centrinis pastatas, atidengiamas obeliskas10
Ketvirtadienį Kaune bus atidarytas rekonstruotas Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pastatas. ...
-
Pareigūnai sugrįžta į atnaujintą komisariatą: iššūkis išsaugoti paveldą ir suderinti policijos darbą24
Kauno apskrities Vyriausiasis policijos komisariatas – vėl pilnas gyvybės. Po rekonstrukcijos į pastatą sugrįžę pareigūnai nuo šiol dirbs moderniuose kabinetuose. Tiesa, paveldosaugininkams pavyko išsaugoti ir autentiškas det...
-
E. Dobrowolska: Domeikavos pusiaukelės namų gyventojams bus dedamos apykojės37
Domeikavos gyventojams būgštaujant, kad planuojami atidaryti pusiaukelės namai turės neigiamos įtakos saugumui, teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska sako nusprendusi visiems ten būsiantiems nuteistiesiems uždėti apykojes. Kaip trečiadienį S...
-
Vyriausybė pritarė Alytaus kolegijos jungimui prie Kauno kolegijos2
Vyriausybė trečiadienį posėdyje pritarė, kad Alytaus kolegija būtų prijungta prie Kauno kolegijos. ...
-
Iš Kauno oro uosto – dar daugiau skrydžių krypčių5
Airijos oro bendrovė „Ryanair“ nuo 2024 metų pavasario iš Kauno pradės reguliarius skrydžius į Berlyną (Vokietija), Zadarą (Kroatija) ir Pizą (Italija). ...
-
Bičiulė, kurios akyse užgeso D. Teišerskytė: spėjau padėkoti už viską7
Savaitgalį Kaune Dalia Teišerskytė buvo palydėta į paskutinę kelionę, praneša LNK. ...
-
Senjoras pyksta: pradingo svarbūs laiškai28
Žaliakalnio gyventojas tikina nesulaukęs laiškų su jam aktualia informacija. Tai sukėlė rūpesčių: anot senjoro, pačiam teko ieškoti to, kas turėjo būti išguldyta laiške. ...
-
Trauma troleibuse: ar žinote, ką reikia daryti?15
Prieš daugiau kaip mėnesį troleibuse patyrusi traumą kaunietė iki šiol varsto medikų duris. Ji nesiekia piniginės kompensacijos, tačiau yra suglumusi ir jaučiasi palikta likimo valiai, nes niekas su ja nesusisiekė bent tiesiog pasiteirau...
-
Ryte nuo šalčio spragsėjo troleibusų laidai – kelionę lydėjo elektros šviesos13
Trečiadienį į Kauną atkeliavo stipresnis šaltukas, aptraukęs balta skraiste ne tik automobilių langus, bet ir troleibuso kontaktinį tinklą, todėl rytines kauniečių keliones lydėjo elektros spragsėjimas. ...