Paslaptingas technologijų pasaulis ateina į mokyklas

  • Teksto dydis:

Technologijoms keičiant darbo rinkos poreikius, Lietuvoje jau kurį laiką pastebimas didelis vadinamųjų STEAM sričių specialistų trūkumas. Pastaruoju metu ypač išaugo gamtos mokslų, matematikos ir technologijų svarba, tačiau šalies moksleivių susidomėjimas šiais mokslais mažėja. Kauno technologijos universiteto (KTU) specialistai ieško būdų, kaip išspręsti šią problemą.

Tvirtas ryšys su mokyklomis

Laikais, kai daugelyje gyvenimo sričių rezultato norima kuo greičiau ir įdedant kuo mažiau pastangų, STEAM ugdymo krypties mokslai nelabai viliojantys. Tačiau juos studijuojantys žino: darbas, įdėtas mokantis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos ar meno ir dizaino, atsiperka su kaupu. Ypač jei šiame ugdyme akcentuojamas kūrybiškumas ir tarpdisciplininė kūryba, ją racionaliai derinant su atskirų mokomųjų dalykų ypatumais.

Pasak KTU Studijų informacijos grupės vadovės Giedrės Vasiljevienės, KTU palaiko ryšius ne su viena Lietuvos mokykla ir gimnazija. Viena populiariausių bendradarbiavimo priemonių populiarinant STEAM ugdymą – vizitai į mokyklas. Vidutiniškai per metus organizuojama daugiau kaip 50 bendrųjų universiteto pristatymų. Taip pat rengiami fakultetų teminiai pristatymai bendrųjų ugdymo programų temomis ar pristatymai apie studijų programas. Vyksta ir paskaitos dalykinėmis bei karjeros temomis, laboratoriniai darbai ir eksperimentai, kurių dalis vyksta KTU laboratorijose.

Nors pandemijos laikotarpis pakoregavo galimybę gyvai susipažinti su mokyklų mokytojais ir jų mokiniais, nuotoliniai vizitai atvėrė galimybę pristatyti KTU dar didesniam skaičiui moksleivių, net ir labiausiai nutolusiuose miesteliuose.

Pandemijos metu bendravimas su moksleiviais vyksta ir gyvai, ir virtualiai. (Organizatorių nuotr.)

Padeda pasirinkti profesiją

G.Vasiljevienės žodžiais, susitikimų su moksleiviais metu pasakojama, ką reiškia būti KTU studentu, taip pat apie papildomas kompetencijas, kurias galima įgyti, renkantis BA+ ženklu pažymėtas studijų programas (kai studentas įgyja žinių ir gebėjimų papildomoje studijų kryptyje), mentorystės ir talentų ugdymo programas.

Moksleiviai supažindinami su universiteto infrastruktūra, kur dar studijų metais gimsta verslo idėjos ir produktai. Taip pat moksleiviai kviečiami dalyvauti įvairiuose KTU organizuojamuose renginiuose, į kuriuos įsitraukia universiteto fakultetai, alumnai, kartais – ir šalies įmonių atstovai.

Pastaruosius metus kartu su KTU alumnų centru aktyviai plėtojamas alumnų sėkmės istorijų ciklas – neseniai universiteto studijas baigę studentai dalijasi savo pasiekimais su moksleiviais, pasakoja apie dar nepamirštas studijas, karjeros pasirinkimą.

„Pastebime, kad tokio tipo paskaitos itin reikšmingos ir naudingos ugdymui bei karjerai. Juk dažnas moksleivis net neįsivaizduoja, ką dirba vieną ar kitą studijų programą baigę absolventai. Mūsų detalūs pasakojimai vaikams padeda suprasti, kuriuo keliu sukti ir kokią profesiją rinktis“, – dėstė pašnekovė.

Dar viena moksleivių kontakto su studentais galimybė – KTU mentorystės programa „GUIDed Junior“. Tai pirmoji Lietuvoje pradėjusi veikti mentorystės programa, sukurianti ryšį tarp moksleivio ir studento, siekiant padėti vaikui iš anksto pažinti studentiškas patirtis.

Nuveja egzaminų baubą

Suprasdami abiturientų nerimą dėl brandos egzaminų, kurie yra pirmasis žingsnis svajonių karjeros link, šiemet pavasarį KTU specialistai jau šeštąjį kartą organizavo nemokamą virtualiųjų paskaitų ciklą „Pasiruošk brandos egzaminams su KTU“. Jų metu kviestiniai specialistai nagrinėjo geruosius ir bloguosius egzaminų užduočių pavyzdžius, pateikė praktinių užduočių. Šiame cikle didelis dėmesys buvo skiriamas lietuvių kalbos, matematikos, informatikos, istorijos ir anglų kalbos mokomiesiems dalykams.

KTU Programų inžinerijos katedros docentė Renata Burbaitė teigė, kad abiturientams buvo atidarytas nemokamas atvirasis kursas, padėjęs rengtis informacinių technologijų brandos egzaminui. Prieš egzaminus vyko „Zoom“ konsultacijos, kur drauge su moksleiviais buvo sprendžiamos įvairios užduotys. Pasibaigus šiam ciklui buvo atlikta mokinių ir mokytojų apklausą, kurioje dalyvavo apie 70 žmonių. Jie vienbalsiai pripažino, kad šios konsultacijos ir jų įrašai buvo itin naudingi.

Paklausta apie tokio bendradarbiavimo naudą, pašnekovė sakė:

„Nauda yra abipusė. Pastebime tendenciją, kad mūsų programavimo pamokėlių lankytojai vėliau renkasi studijas KTU Informatikos fakultete. Tokių pavyzdžių yra ne vienas. Iš tų moksleivių esame užsiauginę ne vieną savo dabartinį programų konsultantą.“

Taip pat universitetas šiemet prisijungė prie Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) pagalbos abiturientams projekto, skirto kompensuoti per pandemiją patirtus mokymosi praradimus – gyvas pamokas, konsultacijas su dalyko mokytojais. KTU pasiūlė netoli 100 konsultacijų, ruošiantis fizikos, chemijos, matematikos, informatikos valstybiniams brandos egzaminams.

Vaikų universitetas

Didelį dėmesį KTU teikia ir jaunesnio amžiaus moksleiviams ugdyti. Jau šį rudenį universitetas, siekdamas prisidėti prie STEAM ugdymo krypties plėtros, 5–8 klasių moksleivius pakvies prisijungti prie projekto KTU „Vaikų universitetas“, kurio tikslas – inžinerinių kompetencijų, platesnio mąstymo ugdymas, antrepreneriškų savybių skatinimas, pirmoji pažintis su savo ateities profesija. „Vaikų universiteto“ bandomasis projektas orientuotas į 5–8 klasių moksleivius, kurie, suburti į grupes, vystys tarpdisciplinius projektus, kuruojamus KTU mokslininkų.

Matome akivaizdžią tokio bendradarbiavimo naudą.

Dar vienas glaudaus KTU bendradarbiavimo su mokyklomis pavyzdžių – KTU klasė Alytaus Putinų gimnazijoje. Alytaus Putinų gimnazijos direktorė Daiva Sabaliauskienė teigė, kad universitetas su mokykla kasmet parengia detalų planą, kaip ir kokias KTU veiklas mokykloms galėtų integruoti į bendrąsias moksleivių ugdymo programas.

„Matome akivaizdžią tokio bendradarbiavimo naudą. Viena vertus, mokiniai patrauklia ir įdomia forma sudominami bei įtraukiami į ne pačius lengviausius STEAM krypties mokslus. Be to, jie yra supažindinami su profesinėmis galimybėmis. Bet svarbiausia, kad matome smalsias, noru degančias vaiko akis. Net jei jis ateityje nepasirinks studijų viename ar kitame universitete, šių projektų įgytos žinios liks visam gyvenimui“, – įsitikinusi D.Sabaliauskienė.

Daugiau informacijos apie vertes ir paslaugas mokykloms galima rasti internete: mokykloms.ktu.edu. Taip pat siūloma su KTU susipažinti gyvai ir virtualiai, apsilankius virtualiajame KTU ture, adresu https://tour.ktu.edu/, kur laukia daug įdomios informacijos apie universiteto studijų ir mokslo aplinką, paslaugų ar laisvalaikio erdves.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių