Paslėpti trikojai Kaune vėl kelia audras: tai ne prevencija, o pasipinigavimas

  • Teksto dydis:

Trikojai greičio matuokliai Kaune vėl kelia aistras. Mobilioji greičio matavimo įranga statoma vis atokesnėse vietose nuo vairuotojų akių, o tai, sako kaunietis, gerokai piktina, nes taip elgiantis, trikojai veikia ne kaip garsiai eskaluota prevencinė priemonė, bet kaip tikrų tikriausias pasipinigavimo šaltinis.

Šį kartą kauniečio Giedriaus dėmesį patraukė socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Kur stovi policija Kaune“ internautų pasidalyta nuotrauka iš Tunelio gatvės.

Pasipiktino trikojo vieta Tunelio gatvėje

Tunelio gatvėje užfiksuotas trikojis greičio matuoklis, pastatytas ne prie važiuojamosios dalies, o kur kas atokiau – už pėsčiųjų tako, ant žalios vejos, prie medžio, – sunkiai pravažiuojantiems automobiliams įžiūrimoje vietoje.

„Nelogiška, kad stovi taip toli nuo važiuojamosios dalies, nes atrodo, kad greičio matuoklis yra tiesiog slepiamas. Juk jis galėtų stovėti šalia gatvės, ant žalios vejos, kuri yra arčiau. O šiuo atveju, trikojis yra nukištas kažkur į šoną ir jo žmonės nemato. Jei vairuotojas pravažiuodamas trikojį matytų, prietaisas veiktų kaip prevencinė priemonė. Tačiau dabar, kai jo niekas nemato, vairuotojai padaro pažeidimus ir po kelių dienų gauna pranešimus apie baudas. Tokiu būdu tik renkami pinigai, o ne ugdoma vairuotojų drausmė keliuose“, – kritikos strėles į pareigūnų pusę laidė su redakcija susisiekęs vyras.

Jei trikojis nebūtų pastatytas atokiai, o stūksotų arčiau, vyras įsitikinęs, daugelis Tunelio gatve didesniu greičiu atvažiuojančių vairuotojų galimai greitį sulėtintų. „O dabar pinigaujamasi, nes žmogus net nemato, kad jį nufotografavo greičio matuokliu“, – plūdo Giedrius.

Feisbuko grupės „Kur stovi policija Kaune“ nuotr.

Pasak kauniečio, Tunelio gatvėje vairuotojams sąlygos esą leidžia važiuoti greičiau nei numatyta, nes gatvė – pakankamai pralaidi eismo srautams. „Daug avarijų ten nebūna. Ypač toje vietoje, kai pravažiavus Dainų slėnį ir judama miesto centro kryptimi link aikštelės“, – teigė pašnekovas.

Kai vairuotojas jo nemato, jis gali pralėkti 150 km/val. greičiu ir už kilometro partrenkti žmogų, nes trikojis jokios prevencijos tuo momentu neatliko, kadangi buvo paslėptas.

Taktika gali išpranašauti bėdą?

Jis pabrėžė, jog šis atvejis Tunelio gatvėje nėra vienintelis, kai trikojai nusprendžiami pastatyti keistose vietose. Kaunietis tikina socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Kur stovi trikojis Kaune“ pastebėjęs ir daugiau nuotraukų, kuriose užfiksuoti neįprastose lokacijose pastatyti greičio matuokliai. Pavyzdžiui, vardijo Giedrius, jam teko matyti trikojį, paslėptą už atliekų konteinerio, ar už ženklo, stovinčio skiriamojoje kelio juostoje, bei už namo kampo ir kitur.

„Iš pradžių buvo sakoma, kad trikojai – prevencinė priemonė vairuotojams. Bet prevencija čia pat ir baigiasi, kai greičio matuoklis paslepiamas krūmuose. Vairuotojai važiuodami jo nemato. O tais atvejais, kai trikojis matomas, važiuojama pagal taisykles, ramiau. Tačiau kai vairuotojas jo nemato, jis gali pralėkti 150 km/val. greičiu ir už kilometro partrenkti žmogų, nes trikojis jokios prevencijos tuo momentu neatliko, kadangi buvo paslėptas“, – šiurpius galimus scenarijus brėžė kaunietis.

Pareigūnai: pyksta, nes nesilaiko KET

Apie kaunietį papiktinusią situaciją dėl ne visada aiškiai matomose vietose statomų kilnojamų greičio matuoklių portalo kauno.diena.lt žurnalistai teiravosi Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) atstovės Odetos Vaitkevičienės.

Paprašyta paaiškinti pastarąjį niuansą, pašnekovė atskirų įvardytų trikojų statymo vietų ir kodėl pareigūnai jas renkasi, nedetalizavo, tik argumentavo tuo, kad mobiliosios greičio matavimo įrangos naudojamos gatvėse, kelio atkarpose, kur dėl greičio viršijimo įvyksta ar gali įvykti eismo įvykai. Taip pat esą ten, kur sulaukiama daug pačių gyventojų atsiliepimų apie nesaugų vairavimą.

„Stebint atsiliepimus socialiniuose tinkluose, pastebima, kad, vis dėlto, didžioji dalis visuomenės teigiamai vertina mobiliosios greičio matavimo įrangos naudojimą, suprasdami to kaip prevencinės priemonės naudą eismo saugumo užtikrinimui. Žinoma, dar vis yra nemažai tų gyventojų, kurie galbūt nenori laikytis KET, nenori keisti vairavimo įpročių, nepagalvoja apie galimas skaudžias pasekmes tiek patiems, tiek ir kitiems eismo dalyviams. Kaune esančioje Tunelio gatvėje buvo ne vienas skaudus eismo įvykis. Šiais metais šioje atkarpoje greitis matuotas 18 kartų. Iš viso užfiksuoti 1042 greičio viršijimo atvejai“, – akcentavo Kauno apskrities VPK atstovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Zaliakalnis

Zaliakalnis portretas
Nelakstykit kaip akis isdege ir nereikes dairytis kur tie trikojai stovi. Ziurekit i kelia, sededami uz vairo, ir saugiai nuvaziuosit ir nereikes piniginiu pakrapstyt. Man jie netrukdo.

Audrius

Audrius portretas
Kaip raso: Šiais metais šioje atkarpoje greitis matuotas 18 kartų. Iš viso užfiksuoti 1042 greičio viršijimo atvejai“ - nes visais atvejais matuoklis buvo pasleptas, todel tokie ir dideli skaiciai. Butu atvirai, butu daug mazesni.Logiska.

R to H

R to H portretas
Dar klausimas, ar užfiksavę numerį neatsiunčia sąskaitos? Ten apskritai jie nelinkę stabdyti eismo, su tokiais dalykais tvarkosi automatiškai, technologijos vadinasi tas reikalas. Ir apskritai, kodėl fiksuot pradeda gal nuo 10 km, ar net nuo 20. Tarkim Norvegijoje tolerancija greičio yra 5 km. Nežinau ar visiems, bet valstybės tarnautojams tai tikrai. Informacija iš patikimų šaltinių.
VISI KOMENTARAI 101

Galerijos

Daugiau straipsnių