Pėsčiųjų skundas: ar veikia perėjų jungikliai?

Miesto gatvėse įrengiama vis daugiau reguliuojamų pėsčiųjų perėjų, tačiau kauniečiai atkreipė dėmesį į tai, kad ne visur veikia jungikliai. Pasak miestiečių, nėra aišku, kuriose perėjose reikia patiems stabdyti automobilių srautą, o kur žalia šviesa užsidegs automatiškai.

Tenka spėlioti

Kauniečiai atkreipė dėmesį į nuolat atnaujinamas miesto pėsčiųjų perėjas. Dauguma jų iš nereguliuojamų pertvarkomos į reguliuojamas, tad, norint kirsti gatvę, reikia sulaukti žalio šviesoforo signalo. Tačiau dažnai nėra aišku, kurie perėjų jungikliai veikia, o kurie įrengti, bet jokios įtakos automobilių eismui nedaro.

Kaune daugėja pėsčiųjų perėjų, kuriose įrengti šviesoforai. Pėstieji, norintys kirsti judrią gatvę, turi paspausti ant stulpo įrengtą mygtuką ir palaukti, kol užsidegs žalias signalas. Vos tik paspaudus oranžinį jungiklį, duodamas signalas šviesoforui ir šis sustabdo automobilių srautą. Tačiau kauniečiai tikina, kad kai kuriose perėjų jungikliai neveikia, todėl neaišku, kada juos reikia spausti, o kada ne.

"Dažnai vaikštau pėsčiomis ir pastebėjau, kad kai kur ties perėjomis jungikliai įrengti tik tam, kad tiesiog būtų. Jie neatlieka jokios funkcijos, nes nesvarbu, ar jį spaudi, ar ne, žalia šviesa pėstiesiems vis tiek užsidega. Kitur gali ir metus pralaukti, nes paspausti būtina. Taip ir spėliojam, kuris mygtukas veikia, o kuris įrengtas tik dėl grožio", – dėstė kaunietė Monika.

Turi pasiūlymą

Ji pateikė pavyzdį, kad vien Savanorių prospekte yra skirtingų pėsčiųjų perėjų. Štai ties sankryža su Kovo 11-osios ir P.Lukšio gatve ant stulpų yra įrengti jungikliai. Tačiau pėstiesiems žalias šviesoforo signalas užsidega nepriklausomai nuo to, ar žmonės paspaudė jį. Šioje vietoje šviesoforas sureguliuotas fazėmis bendrai su automobilių srautu, tačiau kiek toliau – situacija visai kitokia.

"Ties vadinama Muravos sankryža būtinai reikia spausti tuos mygtukus, nes kitaip tikrai niekas nestos. Ta pati situacija ir Savanorių prospekto bei Dubingių gatvės sankirtoje. Ten būtina paspausti mygtuką, nes kitu atveju automobiliai tiesiog nestodami skries pro tave, o tau amžinai degs raudonas signalas", – toliau kalbėjo mergina.

Galėtų ant tų mygtukų užklijuoti paprastus lipdukus, nurodančius, ar pačiam reikia stabdyti automobilius, ar kol kas mygtukas neveikia ir reikia laukti, kol automatiškai užsidegs žalia šviesa.

Anot jos, analogiška situacija yra ir centrinėje miesto dalyje. Štai K.Donelaičio ir Maironio gatvių sankryžoje žalias signalas pėstiesiems užsidega nepriklausomai nuo to, ar buvo paspaustas mygtukas, tačiau Vytauto prospekto ir Laisvės alėjos sakryžoje spausti jungiklį yra būtina.

Kaunietė Monika tikino, kad spėlioti, kurios perėjos jungikliai veikia, o kurios ne, padėtų paprastas sprendimas.

"Galėtų ant tų mygtukų užklijuoti paprastus lipdukus, nurodančius, ar pačiam reikia stabdyti automobilius, ar kol kas mygtukas neveikia ir reikia laukti, kol automatiškai užsidegs žalia šviesa", – siūlė kaunietė.

Veikimo principas

Kauno miesto savivaldybės eismo specialistai paaiškino tik tai, kokiu principu veikia į sistemą prijungti pėsčiųjų perėjų mygtukai. Tačiau liko neaišku, kaip žmonėms atskirti, kur tokie mygtukai veikia, o kur šiuo metu spausti nebūtina ir žalia šviesa užsidegs automatiškai.

Savivaldybės atstovai nurodė, kad daugelyje pagrindinių Kauno miesto gatvių yra įdiegti vadinamieji žalieji transporto koridoriai, kurių veikimas yra paremtas cikliniu šviesoforų valdymu – kiekvienoje iš sankryžų yra nustatytas tam tikros trukmės ciklas. Ciklų trukmės priklauso nuo paros laiko ir koridoriaus, paprastai dienos metu 100–120 sek.

"Dėl šios priežasties po mygtuko paspaudimo žalio šviesoforo signalo laukimo laikas sankryžose arba perėjose yra skirtingas. Jei netoli pėsčiųjų perėjos, kurią bandoma pereiti, yra viena ar kelios sankryžos, darbo režimai tarp šalia esančių sankryžų bus sinchronizuoti ir transporto srautas per šalia esančias sankryžas leidžiamas koordinuotai, t.y. nestabdomas. Todėl pėsčiasis, paspaudęs pėsčiųjų mygtuką, gaus leidimą pereiti gatvę ne iš karto, o tik tam tikru, iš anksto nustatytu, laiku. Tokiu atveju pėsčiojo laukimo laikas gali siekti nuo 7 sek. iki 110 sek. Laukimo laikas taip pat priklauso nuo sensorinio mygtuko aktyvavimo momento – jeigu mygtukas nuspaustas šviesoforų ciklo pradžioje, tai laukimo laikas bus ilgesnis, jeigu ciklo pabaigoje – labai trumpas", – veikimo principą aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Anot jo, tokia sistema padeda užtikrinti pėsčiųjų saugumą, todėl ir toliau bus diegiama miesto gatvėse.

"Atsisakyti pėsčiųjų mygtukų neplanuojama, nes esant pėsčiųjų mygtuko paspaudimui, minėta žalio signalo trukmė įjungiama maksimali, netgi nesant lygiagrečiai važiuojančio transporto. Be to, be mygtuko pėstiesiems reikėtų įjungti žalią kiekvieno ciklo metu, net ir nesant pėsčiųjų, dėl to bereikalingai būtu stabdomas pagrindine gatve važiuojantis transportas", – pridūrė eismo specialistas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ariogalos 20

ariogalos 20 portretas
tegul K GRINIAUS progimnazijos mokytojai paziury kaip ju mokiniai vaiksto per pereja i Maxima apie 11 30 koks septyniu oziuku tuntas per raudona ir kai vairuotuojas pristabde tai jie rusiskais zodeliais ji palydejo va taip va aiskiai girdejau kadangi laukiau kitoj gtv pusej baisu kas is ju isaugs

Pokštininkas :)

Pokštininkas :) portretas
Laikas pėstiesiems išmokti skraidyti ir... nereikės jokių perėjų :)))

perkelkit jungiklius i desine puse

perkelkit jungiklius i desine puse portretas
nes pestieji tapo kairiarankiais, ir vaiksto kaire saligatvio puse
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių