Daugiau kaip 7 tūkst. gyventojų turinti Karmėlavos seniūnija iš kitų išsiskiria didele pramonės plėtra. Seniūnijos teritorijoje veikia du nacionalinės reikšmės objektai – Kauno laisvoji ekonominė zona (LEZ) ir Kauno tarptautinis oro uostas. Čia aktyviai investuoja šalies ir užsienio verslininkai, kuriamos gerai apmokamos darbo vietos. Visos Lietuvos investicinį klimatą gerokai pagerino Sergeičikų kaime įsikūrusios pasaulinio garso kompanijos „Hella“, „Continental“, „Hollister“ ir kitos.
Tačiau verslo plėtra kelia gyventojams nepatogumų: sparčiai didėja transporto srautai, triukšmas, oro tarša, vibracija.
Aplinkkelis – štai kas mums svarbiausia.
Nors su pramonės zonomis susijusius sprendimus priima centrinės valdžios institucijos – LR Seimas ir LR Vyriausybė, tačiau gyventojai pirmiausia kreipiasi į savivaldybę, kurios teritorijoje yra šie objektai. „LEZ plėtra mums, vietos gyventojams, neteikia didelio džiaugsmo“, – kalbėjo seniūnaitis Gintautas Funka.
Bendruomenės „Mūsų teisė“ pirmininkė Greta Varnaitė-Venskienė prisiminė, kai prieš keliolika metų Vyriausybė gyventojams ir investuotojams žadėjo nutiesti aplinkkelį, tačiau savo pažado iki šiol neištesėjo.
Kauno rajono savivaldybė į Karmėlavos seniūnijos kelių infrastruktūrą investuoja beveik dvigubai daugiau, nei vidutiniškai kitose seniūnijose. LAKD taip pat įgyvendino ne vieną projektą, tačiau sparčiai augant pramonei ir gyventojų skaičiui, to nepakanka.
Meras Valerijus Makūnas irgi apgailestavo, kad keičiantis vyriausybėms ir LAKD vadovams, kelininkų planai Karmėlavos seniūnijoje būdavo keičiami, vėliau priiminėjami tarpiniai sprendimai. Vienas tokių – baigiamas įrengti transporto mazgas ties LEZ labiau aktualus verslui, nei vietos gyventojams.
Savivaldybei ginti gyventojų interesus apsunkina ir tai, kad dalis svarbių Karmėlavos seniūnijos gatvių priklauso Kelių direkcijai. Savivaldybė neturi teisinių svertų jose ką nors daryti. Pavyzdžiui, pastatyti sunkiasvorio transporto eismą ribojančius ženklus, įrengti transporto stotelę ar šaligatvį.
Kartu V. Makūnas priminė, kad Kauno rajono savivaldybės ir LAKD pastangomis buvo rekonstruotos Karmėlavos Vilniaus ir Ramučių Centrinė gatvės, įrengtas apšvietimas, šaligatviai, kita infrastruktūra. Kompleksiškai rekonstruotos Karmėlavos Kęstučio ir Piliakalnio gatvės. Šiemet numatyta rekonstruoti K. Bielinio, Davalgonių, Parko, kitas svarbias transporto arterijas.
Ramučių gyventojai džiaugėsi atnaujinta Centrine gatve, tačiau juos nuvylė LAKD sprendimas įsileisti į šią gatvę krovininį transportą.
Neseniai buvo pradėtas Kauno LEZ lietaus nuotekų projektas, todėl Centrinę gatvę teko laikinai uždaryti, dėl to nepatogumų patyrė Parko ir kitų šalutinių gatvių gyventojai.
Meras patikino, kad lietaus nuotekų vamzdžio tiesimo darbai turėtų baigtis iki birželio 6 dienos. „Kauno rajono savivaldybė yra pasiryžusi perimti Centrinę gatvę iš LAKD, kad joje galėtų apriboti krovininį transportą“, – tvirtino meras.
Artimiausiu metu V. Makūnas ketina susitikti su LR ministru pirmininku Sauliumi Skverneliu ir aukščiausiu lygiu kelti opiausias Karmėlavos seniūnijos problemas, taip pat tartis dėl galimybių Vyriausybei prisidėti prie kai kurių svarbių Kauno rajono projektų.
Kauno rajono bendruomeninių organizacijų asociacijos (KRBOS) pirmininkė Eglė Juozapavičienė pabrėžė, kad visus klausimus reikėtų spręsti dialogo būdu, gyventojams bendradarbiaujant su savivaldybe ir sprendimus priimančiomis institucijomis, ministerijomis. „Kauno rajone yra 25 seniūnijos, visose yra problemų, tačiau jas turime spręsti kaip šeimoje, pasitardami, ieškodami geriausių sprendimų“, – kalbėjo E. Juozapavičienė.
Pasitarimo dalyviai nutarė į kitą susitikimą kviesti LAKD ir už Kauno LEZ plėtrą atsakingus Vyriausybės atstovus.
Buvo diskutuojama ir apie Ramučių parko įrengimą, daugiafunkcio centro su laisvalaikio sale, pradine mokykla ir vaikų darželiu statybas, kitus Karmėlavos seniūnijoje planuojamus projektus.
Naujausi komentarai