„Esu pasipiktinusi ir nusivylusi Kauno autobusų 18 ir 26 maršrutų autobusų vairuotojų darbu. Gruodžio 17 dieną keliavau pas gydytojus ir teko matyti tokius vaizdus: 18 maršruto autobusas reisu VDU–Geležinkelio stotis 14.40 val. akivaizdžiai palei nosį keleiviui uždarė duris ir nuvažiavo. 26 maršruto autobusas į Kazliškius 17.55 val. „Utenos“ sustojime septyniomis minutėmis pravažiavo anksčiau, vos vienas duris žaibiškai pradaręs ir nuvažiavęs – net nežvelgęs, jog blaškausi prie durų ir noriu įlipti“, – pyktį liejo kaunietė.
Čia jau nužmogėjimas, ką vairuotojai įsivaizduoja?
Vadina nužmogėjimu
Moteris vairuotojams negailėjo kritikos ir tokį jų elgesį vadino nužmogėjimu.
„Čia tokie maršrutai, kur kas penkias minutes nevažiuoja. Ką daryti? Dar valandą laukti tokiu oru. Tą patį pastebėjau ir troleibusuose. Čia jau nužmogėjimas, ką vairuotojai įsivaizduoja?“ – klausė Genė.
„Dar yra toks mikriukas 180. Karaliaus Mindaugo prospekte „nepastebėjo“ stovinčių ir mojuojančių sustoti, laukiančių mamos ir vaikų. Prie Ringaudų „Rimi“ net nepažvelgė į sustojimą – pravažiavo. Ar kas nors primena vairuotojams, kad jie privalo sustojimuose atidžiai susirinkti žmones, ar jau čia kažkokia tendencija „aš važiuoju, o tu kaip nori“. Čia labai svarbūs maršrutai. Ar niekas netikrina vairuotojų vairavimo maršrutuose, juk įlipi ir viską pats matai. Labai žiauru. Žinau, kad ne jūs tvarką darote tame sektoriuje, bet gal kokį linkėjimą Kauno autobusų parkui galimą iš jūsų pasiųsti“, – žurnalistų prašė Genė.
Ar kas nors primena vairuotojams, kad jie privalo sustojimuose atidžiai susirinkti žmones, ar jau čia kažkokia tendencija „aš važiuoju, o tu kaip nori“.
Vaizdo medžiaga
Portalo kauno.diena.lt žurnalistai kreipėsi į „Kauno autobusus“ ir paprašė pakomentuoti skaitytojos informaciją.
„Atsakydami į keleivės pranešimą informuojame, kad gruodžio 17 dieną, apie 14.40 val., reguliaraus susisiekimo 18-uoju maršrutu, bendrovei priklausančiu autobusu dirbo vairuotojas A. A. Dėl galimai palikto keleivio peržiūrėta autobuse užfiksuota vaizdo medžiaga minimoje stotelėje. Vairuotojui atvykstant į stotelę „VDU Žemės ūkio akademija“ iš toli matosi trys laukiantys keleiviai, kurie autobusui sustojus ir atidarius duris visi trys sulipa ir nuvažiuoja“, – vaizdo medžiagą komentavo „Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.
Asociatyvi E. Ovčarenko nuotr.
Kaltina oro sąlygas
Kadangi kaunietė Genė priekaištus žėrė ir dėl 26 maršruto autobuso, kuris, pasak jos, į stotelę atvažiavo septyniomis minutėmis anksčiau, nei nurodyta grafike. Tačiau „Kauno autobusų“ atstovas pateikė kiek kitokią įvykių seką.
„Gruodžio 17 dieną į stotelę „Utenos gatvė“ dėl didelių spūsčių gatvėse (26 maršrutas, link Kazliškių) apie 17.50 val. atvyko autobusas, kuris šioje stotelėje pagal tvarkaraštį turėjo būti 17.35 val. (vėluodamas penkiolika minučių). Pagal tvarkaraštį 17.55 val. šioje stotelėje turėjęs atvykti autobusas atvyko 18.07 val. (vėluodamas dvylika minučių). Dėl ne nuo vežėjo priklausančių priežasčių, ypač žiemos metu, vairuotojams dažnai tenka vėluoti. Apgailestaujame, kad ne visada pavyksta laiku atvykti į stotelę ir įvykdyti užduotą grafiką, bet mes nuolat koreguojame laiko intervalus maršrutuose, bandydami kiek galima tiksliau juos įvykdyti“, – tikino R. Stankaitis.
Gali mažėti atlyginimas
Apgailestaujame, kad ne visada pavyksta laiku atvykti į stotelę ir įvykdyti užduotą grafiką, bet mes nuolat koreguojame laiko intervalus maršrutuose, bandydami kiek galima tiksliau juos įvykdyti.
„Skunde minimo 180 maršruto bendrovė neaptarnauja, todėl komentuoti negalime. Kaip ir galima spręsti iš pateikto komentaro, dažniausiai vairuotojai vėluoja atvykti į stoteles pagal esamą grafiką, o kadangi kiekvienam vairuotojui borto kompiuteris rodo, kiek šis kiekvienoje stotelėje skuba ar vėluoja, tai važiavimo septyniomis minutėmis anksčiau nebūna. Juo labiau, vairuotojai supažindinti su tvarka, kurios pagalba visi vairuotojo išvykimai iš stotelės anksčiau nei viena minutė fiksuojami ir už šiuos pažeidimus gali sumažėti išmokamas atlyginimas. Taigi, dažniausiai vairuotojai „skuba“ tada, kai stipriai vėluoja, juo labiau tada trumpėja jiems skirtas poilsio laikas galinėje stotelėje“, – situaciją komentavo R. Stankaitis.
Jei vairuotojas mato, kad stotelėje nėra laukiančių žmonių, ar jis vis tiek privalo sustoti?
„Visi vairuotojai žino, kad nepriklausomai nuo to – yra ar nėra – stotelėje laukiančių keleivių – privalo ten sustoti ir atidaryti duris, išskyrus greituosius maršrutus kurie pažymėti „G“ raide. Šiuos duomenis kaupia borto kompiuteris ir bet kada galime patikrinti, ar transporto priemonė buvo sustojusi konkrečioje stotelėje ir ar buvo atidarytos bent vienos durys. Taigi, stotelėje nestojusius ir palikusius keleivius vairuotojai nustatomi kaupiamų duomenų pagalba ir visada be išimčių jei tai nustatoma imamės griežtų priemonių“, – teigė pašnekovas.
Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu [email protected] arba spauskite čia.
Naujausi komentarai