Susitikimas su LR Susisiekimo ministru

  • Teksto dydis:

2022 m. vasario 18 d. Kaune vyko Lietuvos verslo asocijuotų institucijų, įmonių, Susisiekimo ministro ir jo komandos pasitarimas dėl susidariusios padėties Lietuvos transporto sektoriuje. Susitikimo metu aptarti tranzito per Baltarusiją klausimai, logistikos grandinės konkurencingumo didinimo, geležinkelių tarifų, uosto konkurencingumo ir muitinės klausimai.

Nuo Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos susitikime dalyvavo Saulius Valunta, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų tarybos narys, UAB „Serfas“ direktorius.

Verslo atstovai pažymėjo, kad logistikos ir krovos verslas susiduria su sunkumais dėl susidariusios geopolitinės padėties ir mažėjančių krovos apimčių, augantys Lietuvos geležinkelių bei uosto infrastruktūros valdytojų mokesčiai ne tik turės tiesioginės įtakos transporto ir krovos įmonių veiklai, bet neigiamai paveiks visų Lietuvos įmonių (gamintojų, importuotojų bei eksportuotojų) konkurencingumą. Lietuvos gamintojai ieško galimybių keisti prekių ir žaliavų gabenimą kitomis transporto rūšimis ar keisti logistikos grandinę.

„Vertiname visą logistikos grandinę – ją būtina stiprinti, nes geopolitiniame kontekste iššūkių daug, taigi ieškome geriausių sprendimų. Artimiausiu metu su verslo atstovais turėsime rasti bendrus galimus sprendimus dėl iššūkių, su kuriais susiduria verslas ir susisiekimo sektoriuje. Svarbu akcentuoti, kad mūsų įmonių taikomų tarifų pokytis nėra susijęs su Baltarusijos trąšų situacija, šis pokytis prasidėjo 2020 m. pabaigoje ir tai gali tapti konkurencingumo problema, lyginant su kaimyninėmis šalimis“, – susitikime su verslo atstovais kalbėjo susisiekimo ministras M. Skuodis.

Bus atliekama palyginamoji analizė, vertinant Klaipėdos uosto ir kitų kaimyninių ES šalių Baltijos jūros uostų taikomas rinkliavas, mokesčius ir kt. Esant sudėtingai geopolitinei situacijai pokyčių dėl Baltarusijos draudimo tranzitui geležinkeliais greitai tikėtis neverta.

LPPAR asociacija atstovauja ne tik stambų verslą, bet ir vidutines bei mažas įmones, todėl susitikimo metu Saulius Valunta akcentavo, kad verslas planuodamas savo veiksmus turi žinoti, kokia yra Lietuvos geležinkelių strategija: ar pervežti tik tranzitinius ir didesnius krovinius, ar taip pat vystyti ir vidinius pervežimus. Verslo nuomone trūksta Lietuvos geležinkelių dėmesio vietiniams pervežimams, pravažiuojamų kelių būklei gerinti, informacijos, kiek krovinių galėtų pristatyti mažesniems klientams. Atitinkamai nuo prioritetinių tikslų priklausytų ir taikomos priemonės. Jei yra sprendimas vystyti ir vidinius pervežimus, skatinant žaliąjį transportą, reikia suspenduoti kainų kilimą, efektyvinti Lietuvos geležinkelių veiklą bei investuoti į infrastruktūrą. Ministro nuomone reikia išlaikyti geležinkelių veiklą pilna apimtimi, gerinti infrastruktūrą, šis klausimas bus nagrinėjamas artimiausiu metu.

Taip pat Saulius Valunta atkreipė dėmesį, kad Baltarusija gali stabdyti ir tranzitu vežamas žaliavas iš Ukrainos (granito, plieno, medienos tranzito, trąšų), todėl reikėtų įvertinti ir šias rizikas bei imtis atitinkamų veiksmų.

Susitikime taip pat buvo aptartas klausimas dėl eilių prie Lietuvos – Baltarusijos sienos. Pasiūlyta organizuoti susitikimą su Muitinės departamentu. Šiuo klausimu Kauno prekybo, pramonės ir amatų rūmai kreipėsi į Muitinės departamentą vasario 11 dieną. Su gautu atsakymu galite susipažinti čia.

Diskusijoje su ministru dalyvavo Lietuvos PPA rūmų asociacijos, LPK, Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos, Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos, Lietuvos laivybos agentų ir ekspeditorių asociacijos, LINAVA, LINEKA, KLASCO, BEGA, „Achema“, „Lifosa“, Lietuvos geležinkelių ir Klaipėdos Jūrų uosto direkcijos vadovai.


Šiame straipsnyje: PPA 2022

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių